fbpx

Zhubněte do plavek, ještě je čas! 1 fotografie
zdroj: Shutterstock

Užijte si letošní léto se vším všudy. Že se do plavek nesvléknete, protože máte kila navíc? Začněte na sobě pracovat a zhubněte. Ještě je čas

Zveřejněno: 22. 5. 2023

Léto se neúprosně blíží, pořád ale ještě zůstal nějaký čas na to, abyste zapracovali na svojí postavě. Že máte navíc několik kilogramů, už jste vyzkoušeli vše možné, ale nemůžete se jich zbavit, takže uvažujete spíš o tom, že si koupíte nové plavky a šaty, které přes ně budete oblékat? Ještě neházejte flintu do žita. Pořád můžete zhubnout a svoje tělo pak s radostí vystavovat slunečním paprskům.

Plavky k létu neodmyslitelně patří

Když se řekne léto, asi každý si hned vybaví rybník, moře, pláž, koupání, sluníčko, lehátko, možná i sluneční brýle a pěkné šaty. Ano, to všechno k létu patří. Jenže troufnete si plavky obléknout a tělo vystavit všem na odiv? Že ne? Že se okamžiku, kdy se před ostatními skoro vysvlečete a ukážete jim všechny nedostatky na své postavě, upřímně děsíte? Díky našim tipům už nebudete muset.

Jak do léta zapracovat na postavě do plavek?

Drsné diety, při kterých hladovíte a nesmíte skoro nic sníst, ty rozhodně nevedou k vytouženému cíli, a to ani za běžných okolností, natož třeba když řešíte hubnutí v těhotenství.

Víte, že když chcete zhubnout, neměli byste vynechávat žádné jídlo?

Kromě toho, že v jejich důsledku nezhubnete trvale, vám mohou rozhodit i imunitu a správné fungování organismu. Ne, tudy cesta opravdu nepovede, a to ani když vám jejich zastánci slibují, že jde o jediný způsob, jak do léta zhubnout. Hledáte návod, jak na to lépe? Tady je!

Tip číslo jedna: Pohyb je váš kamarád

Zvykli jste si do práce jezdit autem, po cestě se stavit na nákupu a pak si doma sednout na gauč? Rychle to změňte a zařaďte na denní pořádek nějaký ten pohyb. Ze začátku bude stačit, když přijedete domů a na ten nákup, pokud není nijak velký, dojdete pěšky, nebo se aspoň vydáte na svižnou procházku.

Postupem času můžete chůzi vyměnit za běh nebo jízdu na kole, možná se dopracujete i k návštěvě posilovny. Je jen na vás, na jaký pohyb vsadíte, klidně si můžete jít i zaplavat nebo si zacvičit jógu, důležité je rozhýbat tělo a rozproudit v něm krev a život.

Tip číslo dva: Víte, co jíte?

Další změnou, kterou bude třeba udělat, je úprava jídelníčku. Naše strava je bohatá na sacharidy, konzumujeme je snad ve všem, co dáme do úst. Najdeme je nejen ve sladkostech, ale i pečivu nebo přílohách, jejich zdrojem je dokonce i nějaké to ovoce a zelenina. Zkuste si sepsat, co přes den sníte a podívejte se na složení. Že jste si ho museli číst dvakrát, protože vás ani nenapadlo, co najdete? Nejste v tom sami.

Kdo málo spí, toho pak honí mlsná a do těla se snaží dostat rychlé cukry, aby vůbec mohl fungovat. 

Zkuste omezit návštěvy restaurací a fastfoodů, místo polotovarů si připravte dobré a čerstvé jídlo doma. Zařaďte do jídelníčku luštěniny, ovoce, zeleninu, libové maso, mléčné výrobky, na snídani si místo povidlového koláčku dejte třeba zdravé banánové muffiny.

Víte, že když chcete zhubnout, neměli byste vynechávat žádné jídlo? Každý den začněte pěkně snídaní, pokračujte svačinou, obědem, odpolední svačinou, a den zakončete večeří, případně druhou večeří. Poslední jídlo si dejte 2-3 hodiny před tím, než si půjdete lehnout.

Tip číslo tři: Dbejte na dostatek kvalitního spánku

Koho by napadlo, že i spánek hraje při hubnutí významnou roli? Je to ale tak, když se pořádně nevyspíte, nemůžete ani hubnout. Naše tělo během spánku regeneruje, spánek je zásadní i pro správné fungování metabolismu. Kdo málo spí, toho pak honí mlsná a do těla se snaží dostat rychlé cukry, aby vůbec mohl fungovat. Jejich účinek ale brzy pomine a vy budete ještě ospalejší.

Víte, že každý den by dospělý člověk měl spát asi 6-8 hodin nerušeným spánkem?

Tip číslo čtyři: Hlídejte si pitný režim

S hubnutím je pevně spjatý i pitný režim. Dostatečný příjem tekutin je pro naše zdraví zásadní, když málo pijeme, nemůžeme z těla spolu s močí odplavit ani odpadní látky, navíc budeme vodu v těle zadržovat. Když ale říkáme, že je třeba dostatečně pít, nemyslíme tím alkohol ani kávu, ale čistou vodu nebo bylinkové čaje.

Víte, že kdo dostatečně pije, ten se taky tolik nepřejídá? Taková sklenka vody před jídlem vás totiž částečně zasytí a vy toho potom méně sníte.

Tip číslo pět: Nastavte si denní režim

Abyste se dobře cítili a dočkali se i vysněné postavy, měli byste si nastavit správný denní režim a ten dodržovat. Snažte se vstávat zhruba ve stejný čas, jídlo si rozvrhněte v průběhu celého dne, každý den se aspoň chvilku věnujte pohybu, spát choďte také pravidelně.

Související…

Chcete zhubnout bez námahy? Podstrčte dietu svému partnerovi
Monika Kovačková

foto: Shutterstock , zdroj: Ketofit

Tipy redakce

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...