Tým odborníků, kteří nás budou celý rok v proměně podporovat, už je pokupě. Minule jsem vám napsala o prvních třech, dnes nás čeká představení zbylých předních expertů, kteří se postarají o naši vizáž. Sestava Sedmi statečných tak bude kompletní a my budeme moct začít.

První skupinu lékařů a specialistů jsem vám představila v tomto článku, kde jsme řešili hormonální rovnováhu, výživu a jógu. Tentokrát se budeme věnovat vizáži a vzhledu, ale řekneme si víc také o fyzické kondici a psychice.

4. Lékařka pro korektivní dermatologii

Vytáhneme do boje s existujícími vráskami a zkusíme zařídit, aby se nové tvořily pomaleji. To všechno samozřejmě tak, abych vypadala přirozeně a doma mě poznali. Vrásky patří k věku a životu, zejména za ty od smíchu se nestydím a myslím, že sluší nejen mně, ale každému. Na druhé straně nechci mít pleť jako zmačkaný pergamenový papír plný pigmentových skvrn od sluníčka a hormonů.

Klesající oční víčka nebo otoky pod očima už dávno nejsou jen výsledkem jedné či dvou probdělých nocí a nespraví se ani osmi- či vícehodinovým spánkem. Ovšem o vyhlazenou tvář zcela bez mimiky a se rty, za které by se nemusel stydět ani Kačer Donald, opravdu nestojím.

Vlasy zešedivěly a částečně vypadaly a zřejmě budou vyžadovat trochu jinou péči než dosud. Nechci však, aby se můj vzhled stal hlavní náplní života, zůstal jediným, na čem záleží a do čeho jsem ochotna investovat veškerý volný čas a značný podíl z rodinného rozpočtu.

Pro mě je důležité, abych se pořád sama se sebou cítila dobře a alespoň trochu dokázala proces vnějšího stárnutí zpomalit, samozřejmě přírodními metodami. Proto jsem oslovila odborníky, kterým věřím a za které mluví výsledky jejich práce.

5. Trenér pro zlepšení kondice

Pomůže mi, abych ještě několikrát přežila Jizerskou 50 (klidně poloviční) nebo vyrazila se synem na kolo, aniž by na mne musel čekat. Kdysi jsem sportovala hodně, téměř denně. Zejména proto, že mě to bavilo. Jsem outdoorový typ, takže preferuji pohyb venku. Celý život pracuji s lidmi a pracuji hlavou, takže si odpočinu, když dělám něco fyzického, a pokud možno sama. Mám vlastně pohyb v přírodě jako takové „hnojivo na mozek.“

Naštěstí jsem ve volném čase nikdy neměla touhu honit se za výkony, to bohatě stačilo v práci. Takže na kole jezdím bez tachometru, plavu bez stopek atd. Dělám to jen pro radost z pohybu.

Od té doby, kdy mám rodinu, jsem sportu moc nedala. Nic systematického, spíše příležitostné výlety na kole podle počasí, když bylo hlídání a jak se mi chtělo.Tělo zareagovalo, pomalu, ale jistě. Takže přibylo „rosolu“ a celulitidy, zvětšila se konfekční velikost. V šatníku se objevilo víc volného a tmavého oblečení, abych zakryla špeky.

Vím, že bez pohybu to prostě nejde. Jenom úpravou jídelníčku mé tělo nezpevní, záda nepřestanou bolet a schody nevyběhnu. A tak je trenér, který mě bude honit a motivovat, nutností.

shutterstock 562274803

Cyklistika může být skvělým způsobem, jak zlepšit svou fyzičku

6. Kouč(ka) pro motivaci a úklid v hlavě (zatím ve stádiu výběru)

Menopauza a věk po 40. roce s sebou přináší spoustu změn nejen na těle, ale i na duši, ale také v našem okolí. Děti odrůstají, nebo je teprve plánujete mít. V obou případech je to obrovský zásah do našeho životního rytmu.

V práci jste již leccos dokázala, do důchodu je však ještě daleko a už se vám nechce honit 10-12 hodin denně a poslouchat kdejakého příliš ambiciózního šéfa. Víc, než finanční ohodnocení hledáte v práci smysl.

Rodiče jsou ve věku, kdy se vás přímo začíná týkat jejich stáří, s čímž je často spojená péče o ně a znovu velký zásah do vašeho zaběhnutého stereotypu.

Na partnerství máte v tomto věku už také jiný pohled než před 20 lety. Navíc vás po celý dosavadní život stíhají některá vnitřní „zranění“ z dětství, kterým až nyní začínáte rozumět a jste připravena je přijmout a snad se z nich i poučit.

Je čas vše přehodnotit, uspořádat si priority pro další období. Překonat předsudky, zhojit traumata, probudit v sobě moudrost a sílu. Na to je dobré nebýt sám. Mít někoho, kdo vás laskavě, ale pevně vede, podpoří, když to potřebujete a nakopne, když vám docházejí síly nebo motivace.

A to je posláním kouče. Ideálně někoho, kdo to všechno, o čem píši výše, již má za sebou a může se podělit nejen o názory, ale i vlastní zážitky a zkušenosti.

7. Módní stylistka

Tato dáma mi pomůže s "detoxem" stávajícího šatníku a botníku, barevnou typologií i s výběrem stylu vhodného pro ženu v nejlepších letech. Také máte v šatníku plno věcí, které jste již dlouho neměla na sobě, ale je vám líto se jich zbavit, protože do nich teprve zhubnete, nebo jste je dostala a bojíte se, aby se dárce neurazil? Případně byly tak cenově výhodné, že je nešlo nekoupit, nebo naopak tak drahé, že je přece nejde vyhodit poté, co jste je měla párkrát na sobě, přesto, že dávno vyšly z módy a již vám nesedí?

Mám třeba dost věcí, které jsem nosila v době korporátní kariéry, ke které se již nejspíš nevrátím. Potřebuji někoho, kdo mi pomůže najít styl, který odpovídá mé postavě, povaze, věku, barevnému typu, pracovnímu zaměření... Prostě někoho, kdo zároveň nemá žádný citový vztah k věcem na dně mého šatníku a botníku, které jsou tam pro případ „kdyby jednou“.

Módní stylistka je tou správnou osobou. Postupně vám představím jednotlivé členy týmu podrobněji, a to i na Facebooku.

Chybí vám v týmu někdo?
Chtěly byste nějakou část zkusit taky?
Těším se na vaši odezvu!

foto: Alex Tran, Shutterstock

Flowee eshop protože vím co chci

Adventní Tyrolsko s Milošem Matulou

klimatické lázně Mösern u Seefeldu, Tyrolsko, Rakousko
8 550 Kč

Změna jako živá voda / Brno

Brno – Skořepka 15
3 630 Kč
K dispozici 10 ks Do košíku