fbpx

Když v roce 2012 majitel malého pivovaru v Connecticutu seděl v baru a sledoval pět žen, jak si míchají vodku se sodovkou, napadlo jej, že vytvoří něco mnohem lepšího. Zavřel se do garáže a začal experimentovat s perlivými lektvary. Jeho cílem bylo překlenout propast mezi pivem, vínem a koktejly novým druhem alkoholického nápoje

Zveřejněno: 2. 7. 2021

Směs alkoholu, sycené vody a ovocných příchutí v praktické a designově atraktivní plechovce. To je nová kategorie nápojů, pro kterou se vžil název hard seltzer. Nedávný přírůstek ve světě nápojů, který od roku 2018 zažívá celosvětový boom. Jenom v letošním roce tržby za jeho prodej přesáhly 4 miliardy dolarů. Toto lehké letní osvěžení bylo původně určeno ženám. Jeho popularita však překonala genderové rozdíly, a zařadila ho tak mezi nápoje schopné měnit spotřebitelské zvyklosti konzumentů. Zvlášť pak u dospělé části generace Z, která tíhne k originálním formám nápojů, jako je třeba hard seltzer.

Začalo to v garáži

Když v roce 2012 majitel malého pivovaru v Connecticutu seděl v baru a sledoval pět žen, jak si míchají vodku se sodovkou, napadlo jej, že vytvoří něco mnohem lepšího. Zavřel se do garáže a začal experimentovat s perlivými lektvary. Jeho cílem bylo překlenout propast mezi pivem, vínem a koktejly novým druhem alkoholického nápoje.

Ještě v roce 2017 jej kupovalo 70 % žen. V posledních letech zasáhl hard seltzer také muže a nyní je genderově neutrálním nápojem. 

Jeho pokusy skončily happy endem. Vytvořil alkoholický drink, jehož základem není žádný destilát. Alkohol vzniká postupným kvašením ovoce, cukru nebo ječného sladu a následně je kombinován s perlivou vodou a přírodní ovocnou příchutí. Ve výrobním procesu se drink ještě obohatí o pivovarské kvasnice a vzniká osvěžující nápoj s obvykle 4 až 6 % obj. alkoholu. Ještě v roce 2017 jej kupovalo 70 % žen. V posledních letech zasáhl hard seltzer také muže a nyní je genderově neutrálním nápojem.

Kategorie, která ještě nekončí

Představte si nespoutané a nekončící léto, vůni a šumění moře, teplý písek pod nohama. To vše doprovázené osvěžujícím drinkem, kterým si navodíte pocit pohody a letních dobrodružství. Přesně po takovém letním hitu v posledních letech šílí celé Spojené státy a podle nejnovějších odhadů by měla samotná kategorie hard seltzers narůst do roku 2030 na hodnotu 30 miliard dolarů.

Kategorie ready-to-drink produktů, kam hard seltzer jednoznačně patří, byla navíc jedinou kategorií, která v loňském pandemickém roce rostla. Navíc podle nejnovějších výsledků studie IWSR Drinks Market Analysis tato kategorie v USA brzy předběhne v oblíbenosti i tolik oblíbený evergreen – víno.

Hard seltzer – dokonalé letní osvěžení

Hard seltzer se proslavil díky experimentování spotřebitelů a klesajícímu zájmu o tradiční pivo. Inovativní receptura bez obsahu lepku vhodná pro vegany a s obsahem alkoholu 4–6 % perfektně harmonizuje se současnou kulturou. Svěží lehkost s atraktivními příchutěmi, které jsou zabaleny do praktické plechovky, dělá z hard seltzer ideální nápoj pro horké dny.

Letní dobrodružství s Wai Moment

Jsme si jistí, že prémiová značka Wai Moment, která patří pod hlavičku Staropramen, potěší všechny vaše smysly. Osvěžující hard seltzer drinky v elegantních třetinkových plechovkách symbolizují pocity pohody, dobré nálady a nekončícího léta. Nápoj je k dostání ve třech ovocných variantách – Tropical Crew Sensation, Crazy Berries Sensation a Minty Lime Time Sensation. Neobsahuje umělá barviva, sladidla či konzervační látky. Wai Moment osvěží každý moment letního dne.

Související…

Štamgasti už chtějí mít jistotu i v pivu, říká pražský hospodský Libor Kult
Zdeněk Strnad

foto: Hard seltzer, zdroj: Staropramen

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...