fbpx

Pákistánská firma na výrobu matrací potvrzuje, že když se značky a organizace dostatečně zajímají o problémy lidí ve městě, mohou přijít s projektem, který zvýší kvalitu života místních obyvatel

Zveřejněno: 19. 3. 2019

Když se v podvečer procházíte ulicemi některého z větších měst Pákistánu, zaskočí vás enormní množství lidí, jejichž domovem je ulice. Co pár kroků překračujete muže, ženy a často i děti polehávající na tvrdé a prašné zemi podél budov a cest. Spousta lidí totiž přichází do velkých měst za prací a vydělané peníze sotva pokryjí náklady na stravu a základní potřeby, natož pak na normální místo na přespání. V ulicích Pákistánu se tak pohybuje přes půl milionu lidí bez domova.

Jde o reklamní nosič vyrobený z matrace, který se jednoduchým pohybem přemění na postel.

Místní lídr ve výrobě matrací MoltyFoam se spojil s reklamní agenturou BBDO Pakistan a společně vytvořili reklamní kampaň, která na tento problém upozorňuje. A nejen to, zároveň ho taky sama částečně řeší.

Misí pákistánského výrobce matrací je „poskytovat kvalitní noční spánek“, proto i v rámci kampaně vytvořila billbed, tedy hezky česky řečeno „billboardovou postel“. Jde o reklamní nosič vyrobený z matrace, který se jednoduchým pohybem přemění na postel. Během dne tedy slouží jako klasická reklama prodejce matrací a v noci jako relativně pohodlné místo na spaní desítky centimetrů nad prašnou zemí. V rámci kampaně bylo rozmístěno 150 billboardových lůžek v 9 městech napříč Pákistánem. 

Reklama zabrala

Lokality se vybíraly podle toho, jestli odpovídaly jednomu ze dvou hlavních cílů, které si společnost v rámci kampaně stanovila. Zaprvé chtěla poskytovat místa na spaní v blízkosti nemocnic, a to primárně pro lidi, kteří doprovází své příbuzné, cestují zdaleka a nikoho nezajímá, že po nocích nemají kde spát. A zadruhé má billboardové lůžko sloužit těm, kteří celé dny tvrdě pracují a nemohou si kvůli tíživé životní situaci a nízké mzdě dovolit platit za místo, kde by se mohli pohodlně vyspat.

Čím víc matrací se prodá, tím víc prostředků firma získá a tím víc toho bude moct pro místní komunitu udělat.

Využít matraci jako billboard v místech, kde lidé kvalitní spánek nejvíc postrádají, mělo za cíl zviditelnit a stvrdit motto společnosti o kvalitním spánku. Tím, že dala lidem bez domova prostor, kde si mohou na chvíli odpočinout, vytvořila kolem svého jména pozitivní vibrace, které se okamžitě projevily na prodejích.

billboardy 2

Čím víc matrací se prodá, tím víc prostředků firma získá a tím víc toho bude moct pro místní komunitu udělat


Pokud problémy občanů začnou místo politiků řešit chytrými prosociálními způsoby klíčoví hráči na polích nejrůznějších druhů byznysu, přesunou se peníze, obliba a pozornost občanů logicky k nim.

Ocenění z Cannes

S budgetem necelých 20 tisíc dolarů tak kromě životů lidí bez domova společnost MoltyFoam výrazně zlepšila i vnímání vlastní značky. Velké firmy do marketingu ročně nalijí statisíce, ne-li miliony korun. Proč jimi plýtvat na online reklamu a raději je neinvestovat do veřejného prostoru způsobem, který dává smysl jak pro společnost, tak pro značku samotnou?

Související…

Jak fungují billboardy 2.0: Čistí vzduch a vyrábí pitnou voduJak billboardy pomáhají zachraňovat bezdomovce před umrznutímDvanáctileté dívky vynalezly solární stany pro bezdomovce

Kampaň měla navíc výbornou viralitu na sociálních sítích, řešení této problematiky přitáhlo pozornost politiků i influencerů a v roce 2015 získala firma v Cannes prestižní ocenění za vůbec první pro-sociální kampaň postavenou na 150 billboardových postelích.

foto: Pop Up City, zdroj: Pop Up City

Tipy redakce

Horská dráha: Původní zábava pro šlechtu teď má sloužit i k eutanazii

Horská dráha: Původní zábava pro šlechtu teď má sloužit i k eutanazii

Matějská pouť na pražském Výstavišti už běží nějaký ten pátek a zdá se, že...

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Loni v létě zaplatil jeden britský turista na Sardinii pokutu 1 032 eur, když byl...

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.