marketing

Jak se vám daří plnění novoročních předsevzetí? Patříte k těm, kteří začátek roku berou jako nový start a příležitost k tvorbě lepších zvyků, nebo už jste dospěli k závěru, že dávat si předsevzetí k ničemu nevede? Já byla vždycky jednou z těch, co se vyžívali ve vypisování novoročních předsevzetí...

Na začátku 20. století pediatři moc dobře věděli, co děti potřebují jíst. Kladli matkám na srdce, aby dodržovaly přísnou dietu. Výsledek? Až 90 % dětí si vyvinulo nechutenství a odmítalo jíst, co jim bylo nakázáno.

První venkovní reklamy se začaly objevovat ve stejné době, kdy se hospodářská struktura měnila z té zemědělské ve prospěch průmyslu. Nejstarší billboardy, jak je známe dnes, se datují do první třetiny devatenáctého století. Za těch dvě stě let prošla venkovní reklama neuvěřitelnou proměnou, od...

Asi to mnohé pohorší, ale celá kauza s globálním oteplováním mě nechává více méně chladnou. Možná proto, že jsem si svou menší ekoúzkost prožila už kdysi v roce 2015, kdy se do mainstreamu dostala první videa s masami plastů v oceánu a dokumenty o fast fashion . Tehdy mi přišlo hrozné, že o tom...

Proč by nějaká žena chtěla prodávat svíčku, která voní jako její vagína? Gwyneth Paltrowová k tomu podle britského deníku The Guardian své důvody evidentně má . Právě svíčka s originálním názvem This Smells Like My Vagina je jejím aktuálním podnikatelským počinem. A jde docela „na dračku“. Vypadá...

To, že je ekologie výborný spotřebitelský tahák, zjistili po hipsterských kavárnách a veggie stáncích na náplavce dokonce už i králové jednorázových příborů a kelímků, tedy třeba i různé mekdonaldy a káefcéčka. Do zelené politiky se tak vrhli i manažeři restaurací a zavedli ke zlým plastům...

Obchodníci moc dobře vědí, jak nás nalákat k nákupu věcí, které vlastně vůbec nepotřebujeme. S pokročilým výzkumem psychologie i rozvojem technologií jsou jejich strategie čím dál sofistikovanější a efektivnější. Některé triky odhalíme poměrně snadno, většinou jsme ale manipulováni bez našeho...

Ustálené rčení, že bychom láskou někoho snědli, by se mohlo změnit. Třeba se bude říkat, že tě samou láskou ke světovému klimatu raději sežeru. Podle švédského profesora marketingu Magnuse Söderlunda by to opravdu mohlo být jedním z řešení, s nímž bychom pomohli předejít katastrofální změně...

Ochraně přírody se stala nejhorší možná věc. Tématu se zmocnily korporace a jejich marketing. A tak můžeme na stejných obalech jako před zelenou vlnou číst srdcervoucí slogany o vztahu daného výrobku k přírodě. Kavárenský řetězec mě vyzývá k omezení plastových obalů před ledničkou plnou malých...

V minulosti si na lavičkách lidé četli noviny, kouřili dýmku, krmili holuby, povídali si nebo na někoho čekali. V současnosti na nich s elektronickou cigaretou v ruce sjíždíme náš nikde nekončící feed, se sluchátky na uších pijeme dýňový flatwhite a... taky čekáme. Lavičky ve městech už však plní...

Konference Forum Media se bude letos konat už podvacáté. Teprve podruhé ovšem "v novém", tedy s aktuálním vedením oborového týdeníku Marketing & Media , který festival pořádá. A proč na festival o marketingu a reklamě vyrazit? O tom jsme se bavili s šéfredaktorem časopisu Ondřejem Férem. „Myslím,...

Praha už brzy vypíše soutěž na poskytovatele nového mobiliáře. Ten v podobě zastávek či laviček neslouží jen obyvatelům města, ale zároveň i jako reklamní nosič. Zeptali jsme se několika osobností z českých reklamních a marketingových agentur na to, jak by podle nich měla reklama na mobiliáři...

Placení kartou je pohodlné. Nemusíte přemýšlet, kolik hotovosti s sebou vzít nebo kolik vybrat z bankomatu. Karta je malá, skladná, máte ji vždy po ruce a díky bezkontaktním platbám je placení s ní o mnoho jednodušší. Také patříte k těm, kteří si rádi zjednodušují život a platí každou, byť i zcela...

Bruselem se denně prožene v průměru 370 tisíc aut. Mnohem efektivnější volbou přemisťování po městě je tady přitom cestování veřejnou dopravou. Jenže zpohodlnělí řidiči se nechtějí vzdát svého komfortu a často úplně zapomenou, že se ve špičce nemusí zdržovat v zácpách. Mohou využít zdejší MHD a...

Letos v červenci se na amerických pultech objevila nová kniha Ronalda E. Pursera – přesvědčeného buddhisty a profesora přednášejícího na univerzitě v San Francisku management. V knize McMindfulness: How Mindfulness Became the New Capitalist Spirituality profesor poukazuje na nesmyslnost rostoucí...

Nová studie popisuje efekt , který je velmi důležitý pro prodejnost čokolády. Možná si myslíme, že je pro nás zásadní chuť, ale výzkumníci zjistili, že i samotné vnímání chuti a kvality čokolády je závislé na tom, jak hezky je zabalena.

„Sociální marketing využívá marketingové procesy, postupy a koncepty, které se primárně využívají v komerčním marketingu, a aplikuje je na řešení celospolečenských problémů.“ Tak vysvětluje koncept sociálního marketingu odborná asistentka na katedře marketingu VŠE Zuzana Chytková , se kterou jsme...

Boom zážitkového marketingu, který vybízí kolemjdoucí k akci a žádá si jejich aktivní zapojení, začíná být hodně výraznou hudbou současnosti. Spojení venkovní reklamy s nejnovější technologií rozšířené reality v lidech vzbuzuje zvědavost a povzbuzuje je k akci, za kterou jsou většinou ihned...

Města plná reklamních sdělení. Reklama v autobusech, na lavičkách, na billboardech. Reklama koncentrovaná ve městech, protože tam má nejvyšší šanci získat, co potřebuje. Vaši pozornost. Co kdyby ale lidem za tuto cennou komoditu, kterou si od nich bere, vracela taky něco zpátky?

Vztah českého obyvatelstva k marketingové komunikaci není valný. Jen málokdo v ní spatřuje mocný nástroj, který by mohl přispět k pozitivním změnám ve společnosti. Tomáš Hrivnák, který se oblasti reklamy a poradenství věnuje posledních 27 let, v ní ale tento potenciál vidí.