marketing

Boom zážitkového marketingu, který vybízí kolemjdoucí k akci a žádá si jejich aktivní zapojení, začíná být hodně výraznou hudbou současnosti. Spojení venkovní reklamy s nejnovější technologií rozšířené reality v lidech vzbuzuje zvědavost a povzbuzuje je k akci, za kterou jsou většinou ihned...

Města plná reklamních sdělení. Reklama v autobusech, na lavičkách, na billboardech. Reklama koncentrovaná ve městech, protože tam má nejvyšší šanci získat, co potřebuje. Vaši pozornost. Co kdyby ale lidem za tuto cennou komoditu, kterou si od nich bere, vracela taky něco zpátky?

Na začátku 20. století pediatři moc dobře věděli, co děti potřebují jíst. Kladli matkám na srdce, aby dodržovaly přísnou dietu. Výsledek? Až 90 % dětí si vyvinulo nechutenství a odmítalo jíst, co jim bylo nakázáno.

Vztah českého obyvatelstva k marketingové komunikaci není valný. Jen málokdo v ní spatřuje mocný nástroj, který by mohl přispět k pozitivním změnám ve společnosti. Tomáš Hrivnák, který se oblasti reklamy a poradenství věnuje posledních 27 let, v ní ale tento potenciál vidí.

Když se v podvečer procházíte ulicemi některého z větších měst Pákistánu, zaskočí vás enormní množství lidí, jejichž domovem je ulice. Co pár kroků překračujete muže, ženy a často i děti polehávající na tvrdé a prašné zemi podél budov a cest. Spousta lidí totiž přichází do velkých měst za prací a...

Hodně rodičů neví, co jejich děti sledují na YouTube. A ani to vědět nemohou, protože se jim nevěnují. A tak YouTube zaujal roli výchovného prostředku. Místo toho, aby si máma hrála se svým dítětem, dá mu do ruky tablet a pustí mu Mickeyho klubík nebo youtubery. A to bude jednou velký problém,...

Nejen YouTube, i Facebook hojně využívá algoritmus, který si dokáže načíst naše zájmy na síti, a pak nám podle nich nabízí obsah. To abychom v prostředí Facebooku vydrželi co nejdéle. Jiný algoritmus má tedy chovatelka pudla a jiný funguje pro lepiče modýlků letadel. Ne vždycky se ale algoritmus...

Tomáš Hrivnák, sympatický muž se smyslem pro humor, který se přes 20 let pohybuje v marketingu, začal svou přednášku na konferenci Dítě v síti 2018 o tom, jak marketing a skrytá reklama ovlivňuje děti, vlastně docela zostra. „Doba pozdního kapitalismu s sebou přinesla změněné vnímání lidí. Pro...

Další hranice marketingu budou brzy překonány. Firmy budou investovat miliardy dolarů kvůli studiu chování spotřebitelů. Půjde jim například o analýzu mimiky obličeje k určení emocí, které zákazník pociťuje, když se dostane do kontaktu s vybranou značkou. S čím se tedy můžeme brzy v praxi setkat?...

Americká značka bot Payless (v češtině asi něco jako "plať méně"), jež je typická svými lidovými cenami, chtěla zjistit, kolik jsou lidé za jejich boty ochotni zaplatit. Stačilo jí zaměnit Payless za Palessi a hned mohla začít věci prodávat dvacetkrát dráž.

Když ve Spojených státech skončila ve třicátých letech minulého století alkoholová prohibice, bylo znovu povoleno vytvářet na pití reklamu a konzumaci alkoholu propagovat. Stalo se tak příhodně v době zlatého věku masového marketingu, kdy tištěné magazíny, rádio a později i televize zcela...

Ach, ty značky! Ta naše vodítka, světýlka a upozornění v bludišti krámů a moři věcí. Jak se k nám lísají, tu na nás útočí, jindy konejší, co nám všechno slibují a předstírají – zkrátka chtějí, aby byly naše! Sedím na pohovoru s šéfem marketingu, chci být ve firmě brand specialista. Není vůbec...

Vždycky se našli lidé, kteří nestárli, spíš se stávali zajímavějšími. Jejich fyzická přitažlivost popírala přírodní zákony. Už baroko a světlo svíček vyloženě zvýhodňovaly zralou krásu. Orwell si všímal, že si šlechta uměla příjemným způsobem života, zábavným pohybem a tím, že se úzkostlivě...

Bylo to v létě roku 1992. Řekli mi, abych si pořídil oblek a kravatu, dali mi pár tipů, co říkat do telefonu, a poslali mě prodávat. Stal se ze mě obchodník. „Dobrý den, vy máte na chodbě krásné obrazy, kdo je maloval?“. Říká se tomu ice break. Rozbíječ ledů. Zdá se vám to poněkud „ucintané“?...

Má Touretteův syndrom. I přesto je jedním z nejuznávanějších školitelů a odborníků na marketingovou psychologii. Autor několika bestsellerů, zakladatel společnosti TAXUS International a spoluautor nové metody učení cizích jazyků Ivo Toman je důkazem toho, že úspěšným se nenarodíte, úspěšným se...

Na co kladete důraz, když jdete nakoupit? Zajímá vás praktičnost výrobku, jeho design či kvalita? A zamysleli jste se někdy nad tím, jakou úlohu při řešení rébusu „koupit či nekoupit“ hraje váš nos? Přesně na to totiž cílí takzvaný scent marketing.