spánek

50 odstínů kruhů pod očima: jak reaguje naše tělo na nedostatek spánku?

Nedostatek spánku se v posledních letech stává celosvětovou epidemií. Podle nedávného výzkumu amerického Centra pro kontrolu nemocí si až třetina amerického obyvatelstva dopřává méně spánku, než je doporučených 7–9 hodin. V globálním kontextu je pak smutným faktem, že dnešní dospělí spí v průměru...

Chcete zlikvidovat odpad v mozku? Spěte na boku!

Náš mozek denně odvede velké množství práce. Zároveň při tom ale vyprodukuje i amyloidy a tau proteiny, jejichž vyšší koncentrace je spojována s mnoha neurologickými nemocemi. Nedávno provedený výzkum ukázal, že spací poloha na boku dokáže tento odpad lépe odbourávat.

Čtyři tipy, díky kterým se probudíte atraktivnější, mladší a zdravější

Dostatek spánku nám může pomoci vypadat odpočatě, mladistvě a šťastně. Někdy však může být obtížné zcela vypnout a zrelaxovat se po dlouhém a hektickém dni. Dr. Guy Meadows, expert na spánek, nabízí čtyři rady, jak maximalizovat oddech a vyspat se takříkajíc „do krásy“.

Jsme schopni telepatie během spánku? Vědci tvrdí, že ano

Studie ukázaly, že „obyčejní“ studenti jsou schopni za určitých okolností snít o reálných problémech osoby, kterou předtím viděli pouze na fotografii. Někteří vědci v tomto zjištění vidí možnost, jak v budoucnosti řešit problémy lidstva.

Na noční děsy dítěte nemusíte volat vymítače ďábla

V noci hystericky pláčou, kopou kolem sebe, jsou někdy až agresivní a nejdou utěšit. Oči mají sice otevřené, ale koukají nepřítomně někam skrze vás. A ráno? O ničem neví. Jak se chovat, když vaše dítě prožívá noční děsy?

Nespíte jako mimino? Zkuste generátor bílého šumu

Problémy se spánkem trápí mnoho lidí. Miminka pomáhá uspávat generátor bílého šumu. Co to vlastně je a zabírá tento šum i na dospělé? Podle pediatra podporují podobné zvuky spánek v každém věku.

Oškliví lidé spí méně, potvrdil to průzkum

Nový výzkum z Institutu Karolinska ve Švédsku zaměřený na spánek odhalil skutečnost, že již po dvou probdělých nocích jsme pro ostatní méně přitažliví než jiní lidé. Navíc bylo zjištěno, že lidé, kteří si dopřávají kvalitní spánek, jsou se svým životem mnohem spokojenější.

Převeďte děj z filmu Počátek do reality. Stačí, když se naučíte ovládat sny

„Už si nevzpomínám, kdy jsme spolu mluvili naposledy,“ napsala mi ex-přítelkyně. „Ve svých snech s tebou rozmlouvám pořád.“ Praktikuje lucidní snění – vědomé ovládání vašich snů. Co vám může přinést lucidní snění a jak se mu naučit?

Sexsomnie aneb milování bez minulosti

Ráno se budí s podivným mravenčením v podbřišku. Jejich tělo je uvolněné a díky vyplaveným endorfinům se cítí šťastní. Vedle nich leží spokojený partner. Oba jsou nazí. Vše nasvědčuje tomu, že se v noci vášnivě pomilovali…jen oni o tom neví.

Špatně spíte? Spolehlivě zabere chmel, melatonin nebo dotyková terapie

Nespavostí trpí každý pátý člověk. Pokud se tento nepříjemný problém týká i vás, nehledejte řešení v lécích na spaní – mnohé z nich negativně ovlivňují trávení i psychiku a navíc jsou návykové. Nabídneme vám zdravější alternativy.

Spíte v práci? Děláte dobře!

Mysleli jste si, že spánek po obědě je jenom pro děti a důchodce? Omyl! Power nap neboli krátký spánek během pracovního dne zvyšuje koncentraci, výkonnost i míru pracovního nasazení.

Tomáš Reinbergr: Kolik denně naspat a jak na nespavost

Jednou jsem na táboře nespal dvě noci po sobě, třetí noc jsem spal, a to rovnou asi 16 hodin... tvrdě jak kláda. Ráno jsem zjistil, že nemůžu hýbat rukou, celou noc jsem se totiž asi ani nepohnul. Umrtvil jsem si ruku tak, že trvalo měsíc, než se vrátila do normálu. Tak jsem si uvědomil, že...

Vědecké studie potvrdily, že ranní ptáčata mají lepší psychiku než noční sovy

Vstáváte s prvním zazvoněním budíku a nebo ho odsouváte po pěti minutách kamsi do daleké budoucnosti? Vědci teď zjistili, že pokud jste ranní člověk – skřivan, pravděpodobně na tom budete psychicky lépe než noční sovy. Vypadá to, že ranní ptáče opravdu doskáče dál.

Znáte své orgánové hodiny? Přinášíme vám podrobný návod, jak být šťastní i fit

Každý orgán v lidském těle má nejen své nezastupitelné místo, ale také období, kdy je právě aktivní. Pokud se jej naučíte vnímat, bude váš život podstatně lepší, a to především po zdravotní stránce. Podívejte se, kdy orgány pracují v náš prospěch.

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.