fbpx

Není důvod, aby možná ekonomická recese měla vliv na možnost práce z domova, ta je totiž pro firmu i pro zaměstnance velmi výhodná, říká personální ředitelka innogy

Zveřejněno: 10. 3. 2019

Jak si v době rekordně nízké nezaměstnanosti udržet kvalitní zaměstnance a jak přitáhnout ty perspektivní? Jak se novým trendům v zaměstnávání přizpůsobují ve společnosti innogy, jsme se zeptali personální ředitelky Eriky Vorlové.

Je ve vaší společnosti běžné, že lidé sedí v práci "od-do", nebo si můžou zaměstnanci organizovat práci podle svého?

U nás rozhodně práci „od-do“ nepraktikujeme! Primárně mají zaměstnanci k dispozici pružnou pracovní dobu a home office je opravdu standardem, nikoli výjimkou. To zaměstnancům umožňuje vysokou flexibilitu, která však vychází z důvěry mezi zaměstnancem a manažerem nebo manažerkou a je součástí našeho tzv. „innogystylu“.

Především mladí lidé dneska vyžadují, aby nemuseli sedět na jednom místě v kanceláři, aby mohli pracovat odkudkoli. Jak se tomu trendu ve firmě přizpůsobujete?

Vzhledem k IT vybavení a možnosti připojení k wi-fi v našich budovách není opravdu nutné, aby zaměstnanci stále seděli na jednom místě. U nás uvidíte zaměstnance, kteří pracují ve firemní restauraci, speciálním creative space nebo klidových zónách.

Samozřejmostí je balíček IT služeb, který je dostupný všem zaměstnancům, Skype pomáhá při komunikaci na dálku, One Note ke sdílení informací v týmu...

V Praze mohou pak pracovat i se svými malými dětmi v dětském koutku. Dále mohou zaměstnanci využívat home office a kolegové v „terénu“ i takzvaného homeworkingu. Směnu tak mohou začít a končit přímo v místě svého bydliště.

Jak poté probíhá kontrola jednotlivých projektů?

Statusy každého projektu vypadají stejně jako u jakéhokoliv jiného projektu – jen se prostě ve větší míře využívá všech dostupných IT prostředků. Přítomnost všech na jednom místě v jednu dobu není nutná. Jdeme tak s trendem doby.

Jaké nástroje k plánování, komunikaci zaměstnanců či řízení celých projektů běžně využíváte?

Řídíme se zásadami projektového řízení, které u nás mají na starosti kvalifikovaní projektoví manažeři či kolegové z interního konzultingu. V ty máme plnou důvěru, že odvedou tu nejlepší práci. Samozřejmostí je široký balíček IT služeb, který je dostupný všem zaměstnancům, Skype pomáhá při komunikaci na dálku, One Note ke sdílení informací v týmu...

Přečtěte si, jak se novým trendům v zaměstnávání přizpůsobují ve společnostech Mall Group, Moneta Money Bank, Seznam, ČSOB a Volvo.

Home office je dneska poměrně běžný benefit. Neobáváte se, že o něj zaměstnanci přijdou, pokud ekonomika zpomalí?

Není důvod, aby možná ekonomická recese měla vliv na možnost práce z domova, ta je totiž pro firmu i pro zaměstnance velmi výhodná. Home office u nás funguje už pět let. Začali jsme tedy v době, kdy se ekonomika teprve vracela z recese. Takže se opravdu nebojíme, že by o home office zaměstnanci přišli.

foto: innogy a Shutterstock, zdroj: innogy

Tipy redakce

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...