fbpx

Home office je přirozený nový způsob fungování, který má zajistit spokojenost zaměstnanců a firmě produktivitu, říká generální ředitelka českého zastoupení Volva

Zveřejněno: 10. 3. 2019

Jak si v době rekordně nízké nezaměstnanosti udržet kvalitní zaměstnance a jak přitáhnout ty perspektivní? Jak se novým trendům v zaměstnávání přizpůsobují v českém zastoupení automobilky Volvo, jsme se zeptali jeho generální ředitelky Šárky Heyna Fuchsové. 

Je ve vaší společnosti běžné, že lidé sedí v práci "od-do", nebo si můžou zaměstnanci organizovat práci podle svého?

Necháváme to zcela na uvážení zaměstnanců. Kdo potřebuje rutinu a pocit, že fyzicky dochází do práce, ten je ve standardní době v kanceláři. Pracovní doba těch, kteří potřebují být mobilní, je flexibilnější. Mojí rolí je pak především koordinace projektů prostřednictvím "one to one" meetingů, department meetingů a team meetingu.

Manažeři musejí uhlídat ten správný poměr mezi home office a standardním pobytem na pracovišti, aby se jim tým a projekty nerozpadly.

Počet těchto porad se ale obecně snažím eliminovat na minimum. Já sama na nich týdně strávím průměrně sedm hodin a snažím se, aby ostatní zaměstnanci nebyli nuceni tuhle hranici překračovat.

Především mladí lidé dneska vyžadují, aby nemuseli sedět na jednom místě v kanceláři, aby mohli pracovat odkudkoli. Jak se tomu trendu ve firmě přizpůsobujete?

Máme mladé zaměstnance a ti mají stejné podmínky jako ostatní. U mladých kolegů vidím spíš potřebu „někam patřit“, takzvaně sounáležet, souznít se značkou. Daleko více potřebují, aby je práce bavila, než kolega, který má 15 let do důchodu. Na to se u nich snažím víc soustředit – aby pro ně práce byla výzvou. A taky, aby dobře chápali strategii firmy a dávala jim smysl.

Jak poté probíhá kontrola jednotlivých projektů?

Formou oněch "face to face" porad.

Jaké nástroje k plánování, komunikaci zaměstnanců či řízení celých projektů běžně využíváte?

Nejčastěji jsou to ty nejrychlejší a nejflexibilnější, tedy mítinky a e-maily.

Home office je dneska poměrně běžný benefit. Neobáváte se, že o něj zaměstnanci přijdou, pokud ekonomika zpomalí?

Nevnímám home office jako výdobytek rostoucí ekonomiky. Je to přirozený nový způsob fungování, který má zajistit spokojenost zaměstnanců a firmě produktivitu. Je to tedy jen jedna z forem dosažení výsledku, která zároveň podporuje loajalitu zaměstnanců.

Přečtěte si, jak se novým trendům v zaměstnávání přizpůsobují ve společnostech Mall Group, Moneta Money Bank, innogy, ČSOB a Seznam.

To ovšem jen za předpokladu, že zaměstnanci berou značku, pro kterou pracují, jako "love brand". To klade větší nápor na manažery, protože musejí uhlídat ten správný poměr mezi home office a standardním pobytem na pracovišti, aby se jim tým a projekty nerozpadly.

foto: Volvo ČR, zdroj: Volvo ČR

Tipy redakce

Jan Rak: Realitu si každý vytváří podle sebe, až si to uvědomíme, bude tu ráj

Jan Rak: Realitu si každý vytváří podle sebe, až si to uvědomíme, bude tu ráj

Je realita to, co vidíme? Nebo si ji každý z nás vytváří po svém? Co nám vlastně o...

Pouštíte dětem videa z jejich akcí? Můžete je tak připravit o zážitek

Pouštíte dětem videa z jejich akcí? Můžete je tak připravit o zážitek

Kamera je úžasný vynález. Dokáže zaznamenat skutečnost a uchovat ji v reálné...

Zneužívají fotek vašich dětí? Jak fungují digitální únosci

Zneužívají fotek vašich dětí? Jak fungují digitální únosci

O rodičích, kteří na internetu pilně dokumentují každý okamžik života svých...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.