fbpx

Home office je přirozený nový způsob fungování, který má zajistit spokojenost zaměstnanců a firmě produktivitu, říká generální ředitelka českého zastoupení Volva

Zveřejněno: 10. 3. 2019

Jak si v době rekordně nízké nezaměstnanosti udržet kvalitní zaměstnance a jak přitáhnout ty perspektivní? Jak se novým trendům v zaměstnávání přizpůsobují v českém zastoupení automobilky Volvo, jsme se zeptali jeho generální ředitelky Šárky Heyna Fuchsové. 

Je ve vaší společnosti běžné, že lidé sedí v práci "od-do", nebo si můžou zaměstnanci organizovat práci podle svého?

Necháváme to zcela na uvážení zaměstnanců. Kdo potřebuje rutinu a pocit, že fyzicky dochází do práce, ten je ve standardní době v kanceláři. Pracovní doba těch, kteří potřebují být mobilní, je flexibilnější. Mojí rolí je pak především koordinace projektů prostřednictvím "one to one" meetingů, department meetingů a team meetingu.

Manažeři musejí uhlídat ten správný poměr mezi home office a standardním pobytem na pracovišti, aby se jim tým a projekty nerozpadly.

Počet těchto porad se ale obecně snažím eliminovat na minimum. Já sama na nich týdně strávím průměrně sedm hodin a snažím se, aby ostatní zaměstnanci nebyli nuceni tuhle hranici překračovat.

Především mladí lidé dneska vyžadují, aby nemuseli sedět na jednom místě v kanceláři, aby mohli pracovat odkudkoli. Jak se tomu trendu ve firmě přizpůsobujete?

Máme mladé zaměstnance a ti mají stejné podmínky jako ostatní. U mladých kolegů vidím spíš potřebu „někam patřit“, takzvaně sounáležet, souznít se značkou. Daleko více potřebují, aby je práce bavila, než kolega, který má 15 let do důchodu. Na to se u nich snažím víc soustředit – aby pro ně práce byla výzvou. A taky, aby dobře chápali strategii firmy a dávala jim smysl.

Jak poté probíhá kontrola jednotlivých projektů?

Formou oněch "face to face" porad.

Jaké nástroje k plánování, komunikaci zaměstnanců či řízení celých projektů běžně využíváte?

Nejčastěji jsou to ty nejrychlejší a nejflexibilnější, tedy mítinky a e-maily.

Home office je dneska poměrně běžný benefit. Neobáváte se, že o něj zaměstnanci přijdou, pokud ekonomika zpomalí?

Nevnímám home office jako výdobytek rostoucí ekonomiky. Je to přirozený nový způsob fungování, který má zajistit spokojenost zaměstnanců a firmě produktivitu. Je to tedy jen jedna z forem dosažení výsledku, která zároveň podporuje loajalitu zaměstnanců.

Přečtěte si, jak se novým trendům v zaměstnávání přizpůsobují ve společnostech Mall Group, Moneta Money Bank, innogy, ČSOB a Seznam.

To ovšem jen za předpokladu, že zaměstnanci berou značku, pro kterou pracují, jako "love brand". To klade větší nápor na manažery, protože musejí uhlídat ten správný poměr mezi home office a standardním pobytem na pracovišti, aby se jim tým a projekty nerozpadly.

foto: Volvo ČR, zdroj: Volvo ČR

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...