fbpx

Lidé si nechávají čím dál tím víc jídlo dovážet. Jejich pohodlí se musí přizpůsobit restaurace i doručovací společnosti

Zveřejněno: 24. 10. 2018

Představte si, že sedíte na piknikové dece v parku, v dálce se objeví několik dronů, když to dobře dopadne, tak přistanou u vaší deky a za chvíli už si celá rodina pochutnáváte na jídle z prvotřídní restaurace. Menu jste si samozřejmě vybrali online podle dokonalého 3D modelu. Znáte nejen složení všech ingrediencí, ale i jméno člověka, který vypěstoval použitou zeleninu.

Související…

Šéf Sklizeno: Za kvalitu jídla v obchodech si můžeme sami
Klára Kutilová

Pokud si budete chtít dát oběd v officu, tak vám ho doveze samořídící auto. No a za pár dní vám vaše oblíbené jídlo dovezou znovu – dřív, než vám dojde, že vlastně máte hlad, a dřív, než si uvědomíte, na co máte chuť. Firmy budoucnosti budou mít dokonalou představu o tom, kdy, co a jak jíte, aniž byste jim to vědomě řekli, a dovezou vám to až pod nos.

Klasické restaurace, které se na tuto změnu neadaptují, budou mít co dělat, aby v budoucnu vůbec přežily.

Ne, nebavíme se tady o nějaké vzdálené futurologické vizi. Kultura stolování se postupně proměňuje z tradičních rodinných večeří v restauracích na kulturu drive-in, jídel s sebou a obědů až na (kuchyňský či kancelářský) stůl. Proměňuje se totiž nejen odvětví samotné, ale i touhy a potřeby zákazníků. Příchod mobilních aplikací a všudypřítomný přístup k internetu způsobil převrat i na poli stravování. A klasické restaurace, které se na tuto změnu neadaptují, budou mít co dělat, aby v budoucnu vůbec přežily.

Zdravější a chutnější?

V době, kdy nikdo nemá na nic čas, je možnost nechat si jídlo dovést vysoce lákavá. Bloudit po obchodě paralyzovaní množstvím voleb, které musíme v neustále se zvyšující nabídce dělat, je vyčerpávající. Táhnout se s nákupem, vařit a uklízet jakbysmet. Do budoucna totiž bude objednané jídlo pravděpodobně i zdravější a chutnější než cokoli, co bychom si doma uvařili sami. Nikdo si v obří konkurenci nedovolí přivézt něco špatného. Mladší generace si navíc moc dobře uvědomuje, že čas strávený nakupováním a vařením se dá investovat chytřeji. 

dovoz jidla 1140551207

Uber nedávno oznámil příchod UberEats do Česka. Tedy v jeho případě spíš do Prahy


V České republice, především pak v Praze, zatím dominují rozvozu jídel aplikace Dáme jídlo a Wolt, před několika měsíci k nim nově přibyl i UberEats. Dáme jídlo u nás působí ve 167 městech a obcích, přičemž objednat si můžete z menu více než 2000 restaurací. Za dobu jejich působení od roku 2012 doručily přes 30 milionů objednávek. Je tedy evidentní, že Češi konzumaci dovezeného jídla fandí, a i u nás se můžeme těšit na další inovace. Na jaké?

Ze všech stran

Lákavě vyfocené jídlo už brzy nebude stačit. Zvlášť při objednávání online, kdy nemůžete okukovat okolní stoly. Lidé se začínají víc zajímat a dožadují se informací o tom, z jakých surovin a jakým způsobem je daný pokrm připravený.

3D pohled na váš budoucí oběd bude naprostý standard. Trojrozměrné obrázky umožní zákazníkům lépe si představit, jak bude jídlo vypadat a jakou bude mít objednaná porce velikost.

Přidejte vejce

Už v minulosti se ukázalo, že se ženy cítí provinile, když uvaří jídlo "ze sáčku", aniž by ho musely nějak dochutit. Chytré hlavy tehdy tento problém vyřešily slavným trikem "přidej vejce". Hospodyňky se hned cítily lépe a průmysl polotovarů si mohl oddychnout.

Z doručování jídla se stane standard i pro nedělní obědy, kdy jen přendáme jídlo z plastových boxů na talíř.

Otázkou je, jestli nebude potřeba něco podobného vymyslet i v případě, že přestaneme vařit úplně, a z doručování jídla se stane standard i pro nedělní obědy, kdy jen přendáme jídlo z plastových boxů na talíř, a z tradičního vaření se stane další hipsteřina. Jedním z řešení by mohlo být to, že k jídlu budeme dostávat alespoň "oblohu" a návod, jak ji na talíři správně naaranžovat. To se pak budou instagramové profily plnit jedna radost...

UX a Big data

Chytřejší společnosti se do budoucna naučí velice efektivně pracovat s uživatelskými daty. Už dávno nestačí výborné, skvěle vypadající jídlo a milí poslíčci. Pochopení zákazníka na základě porozumění jeho datové (a chuťové) stopy a výborná znalost toho, co, kdy a kde potřebuje, mezi vámi a danou firmou vytvoří vztah, ze kterého se nikomu nebude chtít odejít.

pizza auto 1014530356

Samořiditelné Pizza auto. Pro nás zatím UFO, pro Toyotu a Pizza Hut aktuální projekt


Taky proč, když se o nás někdo tak hezky stará? Jídlo bohaté na bílkoviny po čtvrteční posilovně, v sobotu ráno pak fresh a silný vývar... Stačí jeden klik a máte to doma. A zvládnete to i s kocovinou.

Samořídící pizza

Business Insider uvádí, že Pizza Hut uzavřela partnerství s Toyotou a společně chystají rozvoz – do budoucna pravděpodobně přibude i samotná příprava, která bude zcela samoobslužná a mobilní. Testování nás prý čeká už v roce 2020.

Současné trendy ukazují, že svou úlohu v rozvozu jídla sehrají také létající drony.

Auty to však nekončí. Současné trendy ukazují, že svou úlohu v rozvozu jídla sehrají také létající drony. Ty pak doručí jídlo i do těžko přístupných míst a vzhledem k malému letovému provozu v nižších výškách nás určitě čeká kratší doba doručení než u samořídících aut. 

foto: Shutterstock, zdroj: Business Insider

Tipy redakce

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...