fbpx

Svátek růžových vín a „bublinek“ na Pražském hradě: Přes 1 600 milovníků vína ochutnalo to nejlepší z Čech a Moravy! Dalších 5 fotografií v galerii
foto: Vinařský fond ČR

Patnáctý ročník Svátku růžových vín a… „bublinek“, který se konal tradičně 1. května 2025 ve Ville Richter a přilehlé Svatováclavské vinici na Pražském hradě, přilákal více než 1 600 milovníků vína.

Zveřejněno: 7. 5. 2025

Návštěvníci ochutnali vína 20 vinařů z Čech a Moravy a celkově na akci vypili více než 12 094 vzorků. Největší zájem byl o Pinot Noir 2024, pozdní sběr z vinařství VINO HORT s.r.o. Podle ředitele Vinařského fondu Zbyňka Vičara tvoří růžová vína už přibližně 7 % celkových prodejů vín v ČR – a toto číslo nadále roste.

„Počasí vyšlo výborně. Místo je skvěle situované hned při východu z hradního komplexu, takže mezi návštěvníky bylo i hodně zahraničních turistů. Mohli jsme tak naše vína představit prakticky celému světu,“ pochvaloval si Zbyněk Vičar, ředitel Vinařského fondu, který je pořadatelem akce. „Nechyběla ani nová národní značka perlivých vín bublinky. A lidem chutnaly, od zahraniční konkurence se liší příjemnou kyselinkou. V horkém prvomájovém dni to bylo ideální osvěžení.“

Vinařství VINO HORT s.r.o. se s celkovým počtem 824 objednávek stalo nejúspěšnějším vinařstvím akce. Návštěvníci měli možnost ochutnat jejich vína Franceska 2023 a Franceska 2024, jakostní víno známkové, Merlot 2024, pozdní sběr, Merlot 2023, pozdní sběr, Pinor Noir 2024, pozdní sběr a Pinot rosé 2023, pozdní sběr.

Mezi tři nejúspěšnější vinaře se zařadilo také Vinařství Vajbar Kobylí s počtem 785 objednávek, které nabízelo své Frizzante Art Rosé 2024, polosuché, Růžák Cuvée Kamila 2020, suché, Rosé Cuvée 2023, z odrůd Svatovavřinecké a Frankovka a Hibernal 2022, suché. Sdružení slováckých vinařů přivezlo celkem 18 vzorků vín a rozlilo celkem 781 vzorků.

Letos měli návštěvníci možnost ochutnat také první vína pod novou národní značkou „bublinky“. Jedná se o perlivá vína vyráběná výhradně z moravských a českých hroznů, což garantuje typická česká vlaječka na jejich uzávěru. Založením značky „bublinky“ Vinařský fond reaguje na stále rostoucí trend perlivých vín, který se těší popularitě u nás i v zahraničí.

O Vinařském fondu

Vinařský fond byl zřízen zákonem o vinohradnictví a vinařství v roce 2002. Vzorem byly obdobné instituce v sousedních vinařských zemích (Německu a Rakousku). Hlavní náplní jeho činnosti do vstupu ČR do EU byla podpora výsadby vinic. Od roku 2004 Fond podporuje marketing vína, rozvoj vinařské turistiky a informuje veřejnost o vinohradnictví a vinařství. Stěžejní aktivitou Fondu je komunikační kampaň značky „Vína z Moravy, vína z Čech,“ která zastřešuje vína domácí produkce. Speciálním a velmi úspěšným projektem je „Svatomartinské“, tj. uvedení mladých vín pod společnou značkou na trh každoročně 11. 11. Další komunikační aktivity v rámci kampaně „Vína z Moravy, vína z Čech“ se soustředí na propagaci růžových, resp. červených vín. Fond dále podporuje realizaci řady akcí spojených s vinařskou tematikou po celé republice (výstavy, vinobraní, otevřené sklepy, semináře, tiskoviny atd.).

{související}

foto: Vinařský fond ČR, zdroj: Vinařský fond ČR

Galerie

Tipy redakce

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Zde je řešení pro ty, kdo se nechtějí odstěhovat

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Zde je řešení pro ty, kdo se nechtějí...

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...