Praha

Všechna města na světě se snaží o to, aby jejich letiště byla co nejdále od obydlených částí. Jen česká metropole chce novou ranvej vybudovat pár kilometrů či spíše metrů od obcí, kde (kupodivu) žijí lidé. Důvod je jednoduchý: odsouhlasené plány pocházejí z doby, kdy Praha byla daleko menší....

Že se nová HolKa postaví, to je už víceméně jasné. Jde jen o to, kdo se toho ujme. Stavitele vybere město začátkem příštího roku, cena zakázky se odhaduje na necelých 200 milionů korun. „Nová lávka HolKa pro pěší a cyklisty propojí hustě obydlené čtvrti Holešovic a Karlína s ostrovem Štvanice,“...

V období okolo revoluce patřil k fotbalovým nadějím, nastupoval pravidelně za německou Bochum. Díky zdravotním komplikacím ale musel z velkého fotbalu odejít. Když se tedy vrátil domů do Prahy, hledal, čím se může uživit. A inzerát tehdy vznikajícího Messengeru ho zaujal na první dobrou. „V té...

Takzvaná "rekonvalescentní" plazma se používá převážně k léčbě těžce nemocných nakažených pacientů. Může tak doslova zachraňovat životy. Bohužel současný počet dárců potřebám nemocnic nestačí. Navíc by bylo dobré podávat plazmu i nemocným ve středně závažném stavu. Pokud tedy můžete, zvažte svou...

Kultura v Praze prožívá extrémně černý rok. Do metropole přijelo o 80 procent méně turistů, než je běžné. Většina hlavních kulturních stánků proto trpí drastickým snížením počtu návštěvníků, tedy i financí. Zeptali jsme se, jak se s kritickou situací vyrovnávají kluby, galerie či muzeum. 1) Jaký...

Debaty o pražské dopravě jsou i nejsou opakem debat o počasí. Mají s nimi společné to, že se dají vést kdykoli a všude: v hipsterském bistru, v hospodě i ve vilce na okraji města. Nemají s nimi společnou bezkonfliktnost. Každý vidí dopravu ve městě ze svého pohledu, ze svých potřeb.

Tři jednoduché otázky jsme rozeslali ve stejnou dobu všem kandidátům a kandidátkám, kteří se ucházejí o zvolení do pražských volebních obvodů 21, 24 a 27. Pořadí odpovědí jsme stanovili podle času, ve kterém nám byly doručeny.

Co by se mělo změnit v pražské dopravě? Co funguje a co ne? V první části ankety jsme se ptali radních, kteří mají na starosti dopravu v Praze 7, Praze 6 a Praze 10. Ve druhé části odpovídali místostarostové pro dopravu Prahy 3, Prahy 2 a Prahy 4. Ve třetí a poslední anketě odpovídají Jan Panenka,...

Ve středu 30. září byla zahájena výstavba komplexu Smíchov City , který vznikne na místě jednoho z největších pražských brownfieldů. Téměř 400 000 m² včetně kilometrového pěšího bulváru vytvoří podle Luďka Sekyry, předsedy představenstva developerské společnosti Sekyra Group, nové přirozené...

Co by se mělo změnit v pražské dopravě? Co funguje a co ne? V první části ankety jsme se ptali radního Prahy 7 Ondřeje Mirovského (Strana zelených), místostarosty Prahy 6 Jiřího Lály (ODS) a místostarosty Prahy 10 Martina Sekala, který je rovněž z ODS. Samozřejmě, že jsme nechtěli o vyjádření...

V Praze není po koronaviru a zavíračkách hospod asi žhavější téma (krajské volby tu nejsou a senátoři moc nikoho nezajímají) než doprava a parkování. Co člověk, to názor. Komplexní řešení je v nedohlednu a dopravní řešení v Praze jsou často narychlo spíchnuté improvizace. Zeptali jsme se tedy...

Z některých slov se staly fráze. Tak třeba taková "kvalita". Kvalitní může být nábytek, látka na oblečení nebo i "příprava na něco". Ale již delší dobu se nám žádný fotbalový přenos neobejde bez slovního spojení "hráč má kvalitu". Nevíme, co to je, ale když třeba netrefí ze dvou metrů bránu, není...

Tak jako při každé hromadné aktivitě je i při jízdě pražskou MHD potřeba dodržovat určitá pravidla. Většinu nikdo nezpochybňuje. Musíte si koupit jízdenku, nesmíte malovat graffiti, v metru nesmíte lézt dolů do kolejiště (nesmíte to udělat dokonce ani tehdy, když vám tam spadne nový iPhone) a...

Představte si, že máte stroj času, který vás dokáže přenést o 20 let dopředu. To je tak akorát dost na to, abyste ještě byli schopni odhadnout směr vývoje, a zároveň je to dost daleko na to, abyste mohli popustit uzdu fantazii. Od středy 22. září můžete takový stroj navštívit v Centru plánování a...

Výstava Pražské priority v Centru architektury a městského plánování představuje 25 stavebních projektů, které v budoucnu zásadně ovlivní podobu Prahy. Jak si budoucnost představují současní členové pražské rady, co je pro ně nejdůležitější? Zdeněk Hřib, primátor hl. m. Prahy „Jako prioritu vnímám...

Od března, tedy od prvního velkého lockdownu, se pražská MHD potýká s nedostatkem cestujících. Za tu dobu se toho dalo hodně na tratích udělat, ale neudělalo. Cestující se vrátili do dopravních prostředků v září. A pražský dopravní podnik je od té doby přibližně každý týden překvapuje nějakou...

Když Technická správa komunikací na konci srpna oznámila, že v Praze na Libeňském mostě může být obnovena veřejná doprava prakticky bez omezení, reakce veřejnosti oscilovala mezi pobavením a úlevou. Všichni si pamatují megalomanské plány z nedávné doby, kdy se uvažovalo o tom, že Libeňák půjde...

Nebezpečí radikalizace společnosti nehrozí z šílených nápadů. Hrozí, když takové nápady najdou úrodnou půdu. Tedy tehdy, když je společnost natolik rozhozená, nervózní, naštvaná, že potřebuje bouchnout do stolu. Což v případě rozlícených davů nemívá dobré důsledky.

Kdysi to byl největší obchodní dům celého Československa. Obchodní dům Kotva se začal stavět před padesáti lety a hotov byl už po pěti letech, otevíral se tedy v roce 1975. Zajímavé je, že v roce 1975, jen o dva měsíce později než Kotva, se otevíral také obchodní dům Máj na Národní třídě. Nebohý...

Ambasadorem italské zmrzliny Grom, která v Praze otevřela v létě svou první pobočku v Česku, potažmo ve střední Evropě, se stal Lukáš Hejlík. Populární herec, foodblogger a autor projektu Gastromapa , seznamuje veřejnost se špičkovou kvalitou Gromu především na Instagramu. „Kromě toho jsem pro...