fbpx

Vinohradská je opět průjezdná, postojíme si ale v metru na Pražského povstání Dalších 3 fotografií v galerii
Takto vypadá stanice Pražského povstání v obvyklých dnech. V pondělí 1. července ji překvapil nápor lidí, kteří chtěli do práce

Zatímco část hlavní třídy se podařilo opravit dřív, uzavření metra mezi Pražským povstáním a Kačerovem lidi překvapilo. Zvláště ty, kteří se ráno chtěli dostat do práce

Zveřejněno: 1. 7. 2019

Jen co jsme se začali radovat, že se už zase můžeme bez zbytečných objezdů prohánět tramvají po Vinohradské, vypadlo nám metro mezi stanicemi Pražského povstání a Kačerovem. Zatímco provoz na Vinohradské byl po celou dobu výluky jak pro cestující, tak i pro řidiče (díky informačním tabulím na příjezdu do centra, které dopředu informovaly o dopravním omezení) relativně hladký, Pražské povstání se v pondělí proměnilo na pražské "postání" se vším všudy. A cestující uvízli v metru i na desítky minut.

Původně měla být část metra C mimo provoz do neděle 7. července, kvůli koncertu Eda Sheerana, který proběhne v neděli a v pondělí, ale dopravní podnik výluku o den zkrátil.

Když už se jim pak podařilo dostat z narvaného vestibulu, museli se vypořádat s náhradní autobusovou dopravou XC. Ta sice ráno vyjížděla v minutových intervalech, ale lidé, kteří s nasazením života museli přeběhnout rušnou ulici u metra, se do autobusů stejně dostávali jen těžko.

drama na povstani

Nezvyklé obrázky jinak z celkem nepoužívané stanice brzy zaplnily internet

Metro C mezi stanicemi Pražského povstání a Kačerov nebude kvůli výměně pražců v provozu do soboty 6. července. Zatímco na Vinohradské jsme mohli snadno volit alternativní trasy, na zastávce Pražského povstání všichni počítali s tím, že dopravní podnik bude mít situaci pod kontrolou. Tahle domněnka se však hned první pracovní den výluky ukázala jako mylná a ráno se čekalo úplně všude. V metru na výstup a pak venku znovu na nástup do autobusů, které praskaly v kloubech (pokud to byly autobusy kloubové) a rychle se měnily v pojízdné sauny (a to i v případě, že měly klimatizaci). 

Původně měla být část metra C mimo provoz do neděle 7. července, kvůli koncertu Eda Sheerana, který proběhne v neděli a v pondělí, ale dopravní podnik výluku o den zkrátil. Opravy na nyní již zprovozněné Vinohradské neprovázely žádné komplikace a byly dokončeny dokonce o 14 dní dříve, než bylo původně v plánu.

Vinohradská jede

Rekonstrukce Vinohradské začala 9. března a plánované dokončení bylo mezi 12. a 13. červencem. Přestavba probíhala bez komplikací a nakonec bylo vše hotovo o dva týdny dřív, už v pátek 28. června, kdy se zpět do své pravidelné trasy vrátila okolo 15 hodin linka číslo 11, linka číslo 13 se k ní pak přidala v sobotu 29. června.

Po dobu rekonstrukce byly mimo provoz čtyři tramvajové zastávky – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Původní tramvajová trať na této trase byla z 80. let, takže už rekonstrukci opravdu potřebovala, nová trať by navíc měla být daleko méně hlučná, instalovaly se zde totiž různé antivibrační rohože a tlumící prvky, jak prozradil na Praha TV šéf pražského dopravního podniku Petr Witowski. V co nejkratší době by měla nastat také definitivní rekonstrukce Vinohradské třídy, což obnáší rekonstrukci cest, chodníků a autobusových zastávek. Na provoz už by to však nemělo mít zásadní dopad.

Vinohradskou bychom tedy prozatím měli dořešenou. Teď ještě zvládnout "céčko", koncert Eda Sheerana a dalších 10 výluk, které nás toto léto čekají.

V průběhu rekonstrukce se  vytvářely bezbariérové přechody pro chodce, nové kolejiště, kolejové svršky, troleje, dráty, semafory a dopravní značení. Nástupní ostrůvek na ulici Italská směrem do centra pak nahradil takzvaný "nástupní záliv". „Tento zálivový systém je lepší v tom, že je tramvaj dostupnější, bezbariérovější a bezpečnější, je totiž obklopena zábradlím, a tak auta neprojíždí těsně kolem čekajících občanů,“ vysvětluje Witowski.

planovane vyluky dpp

Radhošťskou a Jiřího z Poděbrad rekonstrukce na "nástupní záliv" teprve čeká a technická správa komunikací je bude postupně předělávat. Celková rekonstrukce vyšla dosud na zhruba 190 milionů korun. Vinohradskou bychom tedy prozatím měli dořešenou. Teď ještě zvládnout "céčko", koncert Eda Sheerana a dalších 10 výluk, které nás toto léto čekají. Pozitivem je, že se všechny týkají "jen" tramvají, a podobným situacím, jako bylo postání na Pražského povstání, bychom se měli vyhnout.

foto: Twitter a DPP, zdroj: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...