fbpx

Karel Křivan reaguje na rozhovor s radním Prahy 7 Ondřejem Mirovským

Zveřejněno: 28. 6. 2019

Rozruch v mé sociální bublině vyvolal rozhovor s radním Prahy 7 Ondřejem Mirovským. Pan radní hovoří o dopravě a parkování na sedmičce. Nejen mě zaujala tato věta: „Otázkou ale je, jestli dva mladí lidé, kteří zatím nikoho nemají, potřebují auto opravdu vlastnit.“

Komunita je vším

Jsem alergický na to, když mi někdo jiný říká, co smím nebo nesmím. Obzvlášť u politiků je to nepřípustné. Pan radní sám přiznává, že vlastní auto (no fuj), a dokonce s ním jezdí zřejmě pravidelně mimo Prahu. Nechápu, proč nepoužívá kolo, ale dobře, to je laciný humor. I když je zajímavé, jak obecně platí, že ti, kteří hlásají vodu, pijí víno. 

Pan radní je představitelem určitého módního trendu, kdy stručně řečeno kolektiv je opět víc než jednotlivec. Ty nejsi ničím, komunita je vším. My víme nejlépe, co je zdravé, co máš jíst, co nesmíš pít, v čem budeš jezdit a kolik místností má mít tvůj byt. Bylo to tu mnohokrát v historii, poslední pokus skončil před třiceti lety. Vyrostla další generace, která si myslí, že štěstí, počasí nebo láska se dají naplánovat či nařídit.

Teď už každý sám za sebe

„I s takovými lidmi musíme pracovat“, říkal moudře Cimrmanův Trachta asistentovi Hlaváčkovi ve hře Vražda v salónním kupé. Ale teď vážně: doprava je jedna z věcí, která Pražáky trápí nejvíc. Obávám se, že kastrol trpělivosti přetekl a jednotlivé městské části se začnou zařizovat po svém. Začala již šestka, která vyhlásila stav dopravní nouze. Podívejte se na facebookový profil jejího starosty Ondřeje Koláře.

Pražané si můžou ukázat na mimozemsky vystupujícího primátora, který je náplava z vesnice, takže se jeden nediví, že se v potřebách města moc nevyzná.

Tváří v tvář neschopnosti magistrátu stanovit si priority nezbyde jednotlivým starostům než upřednostnit zájmy svých obyvatel. A nespokojencům pak prstem ukáže na mimozemsky vystupujícího primátora. Který je mimochodem samozřejmě náplava z vesnice, takže se jeden nediví, že se v potřebách města moc nevyzná. Ale zpátky k našemu problému. Magistrát dopravu neřeší. Městské části na to nemají sílu, tak budou bránit alespoň místní proti přespolním.

Milion chvilek pro pražskou dopravu

Praha by potřebovala někoho jako je Minář z Milion chvilek. Ten šikovný chlapík by si mohl na léto udělat vedlejšák a založit Milion chvilek pro pražskou dopravu. Tentokrát ale nepotřebujeme demonstrace, ale zavřít pražské zodpovědné do jedné místnosti a nepustit je ven, dokud se nedomluví. Já věřím, že i radikální zelený by pochopil, že 4člennou rodinu na kole v listopadu po městě nerozvezete, a někdo jiný zase, že holt 4 SUV před domem u nás v Londýnské asi nezaparkuje. Vznikly by takové nové 4 pražské (dopravní) artikuly: okruh, metro, mosty, parkování.

S tím by se šlo do Sněmovny, a jestli nám budou tvrdit, že rychleji, než je v Česku obvyklé, stavět nelze, protože zákony..., tak holt budeme postupovat nekonvenčně. Tohle je naše město, ne strejců z horní dolní. Kdyby totiž konšelé všech stupňů jednoduše a srozumitelně vyjádřili společnou vůli většiny pražských čtvrtí, mohli by se opřít i o Pražáky v nich žijící. Pokud by Pražáci viděli, že jejich konšelé mají jasno a shodu, pak by je podpořili. Zatím se ale radní vyžívají v radikálních či marginálních sděleních. Košile je jim bližší než kabát a lepší vrabec v hrsti než holub na střeše, jak by řekla teta Kateřina. Skončí bez kabátu bos, dodávám já. Doufám, že ne my s nimi.

Související…

Ostrá tužka Karla Křivana: Klima v Praze houstne
Karel Křivan

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...