fbpx
Flowee

400 kontroverzních kanálů, které by mohly sloužit jako návnada na děti, YouTube ruší. Odstraní navíc desítky milionů nevhodných pedofilních komentářů

Zveřejněno: 28. 2. 2019

Člen kreativního týmu YouTube a komentátor Philip DeFranco nedávno na svém twitterovém účtu zveřejnil zprávu, která podrobně informuje o tom, jak jeho tým intenzivně maká na odstranění nežádoucích videí a komentářů, jež souvisí se zneužíváním dětí. Podle magazínu The Verge společnost YouTube o problému také informovala příslušné orgány.

Odstartoval to Matt Watson

Skutečnost, že věci dostaly tak rychlý spád, zřejmě odstartovalo peprné video Matta Watsona. Bývalý youtuber zde přímočaře popisuje problém šíření nevhodných videí a komentářů pod nimi a ptá se, proč YouTube může zablokovat komentáře, ale nesmaže podezřelé účty. Od doby, kdy se video dostalo na veřejnost, stáhly z platformy YouTube své reklamy velké společnosti jako Epic Games, Nestlé a Disney. Další společnosti, jako jsou Grammarly a Peloton, požádaly YouTube o prošetření celé záležitosti.

Podle DeFranca není oplzlost, která dnes bohužel vládne online světu, výhradně problémem YouTube.

Mluvčí YouTube již předtím na pro The Verge řekl, že tým YouTube okamžitě začal pracovat na odstranění podezřelých účtů, nahlásil nezákonné činnosti příslušným orgánům a zablokoval pochybné komentáře. Přislíbil rovněž, že firma bude i nadále potírat jakékoli náznaky zneužívání dětí a přijme další opatření. Nejen na zprávě Philipa DeFranca je vidět, že se věci pohnuly. O tom svědčí i příslib smazání 400 podezřelých účtů a blokace desítek milionů pochybných komentářů.

Neoprávněná kritika?

Mnoho lidí YouTube kritizuje za to, že děti před nevhodným obsahem nechrání. Jiní youtubeři „svou“ mateřskou společnost brání. Sem patří i DeFranco, který ve svém videu tvrdí, že potírání zločinnosti páchané na dětech je něčím, proti čemu společnost vždycky bojovala.

Související…

YouTube hraje na ruku aktivistům proti potratům. A dost drsněJak YouTube dokáže dovést uživatele do extrémistické bublinyNehoda české youtuberky dělá dobře hejtrům. Co jsou zač?

Faktem je, že už v roce 2017 platforma zavedla obecné směrnice, které regulují nevhodné chování v souvislosti s dětskými videi, a měly by taky inzerentům určovat místa, kam umisťují své reklamy. Podle DeFranca není oplzlost, která dnes bohužel vládne online světu, výhradně problémem YouTube, ale celého virtuálního prostoru. „Jakmile byli informováni o útočném obsahu, řešili situaci,“ říká DeFranco a dodává, že podobně se může zachovat každý.

foto: Shutterstock, zdroj: The Verge

Tipy redakce

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání Země

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání...

Praha 7 vyhlásila v květnu stav klimatické nouze , jak ji (a nejen ji, ale celou...

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Loni v létě zaplatil jeden britský turista na Sardinii pokutu 1 032 eur, když byl...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.