fbpx

Zveřejněno: 12. 3. 2017

Pierre Dukan je fenomén. Jeho dieta oslovila půlku Hollywoodských celebrit. Když představily své nově nabyté křivky JLo nebo Anne Hathaway, začala se o tento zázračný jídelníček zajímat i široká veřejnost. Co je tak převratného na dietě, která spustila doslova lavinový efekt?

Po hezké postavě touží většina z nás. Ideály ženské i mužské krásy jsou nám dennodenně dávkovány v médiích. Jak jich spolehlivě, rychle a efektně dosáhnout, na to má své know how každý specialista na výživu. Pierre Dukan vytvořil dietu, která radikálně omezuje potraviny s vysokým obsahem cukru a preferuje bílkovinné potraviny.

První fáze útočná

sardines 1489630 640

Skladba jídelníčku první fáze je především postavena na stravě bohaté na proteiny. První týden budete jíst stravu bohatou na bílkoviny, tj. netučné libové maso a ryby, které budete doplňovat zeleninou. Ta by měla být v trojnásobku plátku masa, které by zase mělo být velké jako dlaň. Důležitým doplňkem jsou ovesné otruby, které si můžete přidat do jogurtu. Navíc musíte střídat dny, kdy jíte pouze bílkoviny (alespoň dva v týdnu) a kdy k nim budete jíst zeleninu.

Doba, po kterou se tato fáze drží, je určena počtem kil, které chcete shodit. Pokud je to méně než 5 kg, měla by trvat dva dny, pokud je to mezi 5 a 10 kg, tři dny. Pokud máte v úmyslu zhubnout 20 kg, trvá fáze pět dní, a pokud více než 20 kg, vytrvejte alespoň sedm dní. Nikdy však nepřekračujte deset dní.

Když je čas přejít k zelenině

druhé fázi se již střídají dvě podfáze. Jedna už je známá z prvních dní. Setrváte u bílkovinné stravy, ale 5 dní na bílkovinách prostřídáte pěti dny, kdy si k bílkovinám dáte i povolené druhy zeleniny. K těm patří: rajčata, okurky, ředkvička, špenát, brokolice, chřest, pórek, zelí, houby, celer, fenykl, baklažán, paprika, mrkev. Stále však nesmíte rýži, brambory, luštěniny, kukuřici a avokádo.

Zelenina se doporučuje k dopolední svačině a k odpolední svačině. K večeři by měla vždy na stole přistát vajíčka, která vás zasytí na noc.

Tuto fázi držte tak dlouho, dokud se nedostanete ke své cílové hmotnosti.

Moment upevnění váhy

salad 791891 640

Pokud jste se již dostaly na svou vysněnou váhu, musíte si kila stabilizovat, jinak se vám rychle vrátí v podobě jojo efektu. Stabilizační fáze se drží podle shozených kilogramů. Za každé kilo dolů musíte ve třetí fázi vytrvat týden. Tedy shodili-li jste 4 kilogramy, 3. fázi držte 4 týdny.

Do svého jídelníčku nyní můžete zařadit jedno ovoce denně k dopolední svačině, dva krajíce celozrnného chleba a 40 g sýru k snídani. Jedenkrát týdně si můžete dopřát dvě jídla obsahující škrob: těstoviny, kuskus, čočku, rýži nebo brambory. Každý týden máte povolené jídlo podle chuti.

Jeden den v týdnu musíte absolvovat čistě bílkovinný den, ideální je středa, která je vprostřed týdne.

Rychlé výsledky a netřeba cvičit. Dieta snů?

Velmi dobrou zprávou je, že Dukanova dieta nevyžaduje příliš mnoho pohybu. Ten samozřejmě doplnit můžete a přispějete tak k zformovanějším křivkám, ale jinak Dukan ví i jak na kila lenivých. Co je na Dukanově dietě také pozitivní je, že váhový úbytek je velmi rychlý a nenávratný. To znamená, že můžete zhubnout okolo 1,5 kilogramu za týden a rozloučit se s ním natrvalo, tedy samozřejmě za předpokladu, že se po dietě nevrhnete na všechno jídlo světa jak neřízená střela.


Foto: Pixabay

Tipy redakce

Co přineslo na Zemi život? Zřejmě vznikl tady. Díky pevninským sopkám

Co přineslo na Zemi život? Zřejmě vznikl tady. Díky pevninským sopkám

Vznik života je pořád ještě pro nás zahalen tajemstvím, tedy pokud nejsme...

Je to ještě klimatická nouze, nebo už panika? 10 úvah o přehřívání Země

Je to ještě klimatická nouze, nebo už panika? 10 úvah o přehřívání Země

Praha 7 vyhlásila v květnu stav klimatické nouze , jak ji (a nejen ji, ale celou...