fbpx

Zveřejněno: 18. 5. 2017

Dali byste své dítě do alternivní školy? Jste vůči těmto institucím skeptičtí? Zakladatel Institutu pro inovativní vzdělávání Pavel Kraemer vám vysvětlí, proč jsou vaše obavy zbytečné, a ukáže vám, že tohle je pro vaše potomstvo ta pravá cesta. 

„Ať už je směr alternativní školy jakýkoli, zahrnuje respektující přístup k dítěti, které tak má bezpečné prostředí pro svůj rozvoj. A to daleko více posiluje motivaci k učení než nějaké známkování, testy atd.,“ vysvětluje výhody tohoto druhu vzdělávání Pavel Kraemer, který nám exkluzivně poskytl rozhovor.

Pavel Kraemer, student Matfyzu, původně o učitelství neuvažoval. Dnes však učí na waldorfských školách a je zakladatelem Institutu pro inovativní vzdělávání, také se věnuje školení ředitelů a učitelů v oblasti intuitivní pedagogiky.

„Důležitější než samotná metodika je osobnostní rozvoj učitele, protože v alternativní škole je vystaven mnoha tlakům ze strany rodičů, státu i dětí se specifickými potížemi, a aby to všechno člověk zvládl, musí být osobnostně na výši. A právě intuitivní pedagogika klade důraz na řešení konfliktních situací, na práci s emocemi, rozvoj flexibilnosti, schopnosti rychle reagovat atd...,“ vysvětluje Pavel.

Ve videu se dále dozvíte, jaké jsou Pavlovy zkušenosti z ostatních světových zemí, jaké nedostatky vidí v současném klasickém vzdělávacím systému a vysvětlí, proč mají někteří rodiče k alternativním školám problematický postoj.

 

Podívejte se také: 

Video: Hypnózou lze „přinutit“ lidi, aby zapomněli i své jméno

Sonda do sportovcovy duše: Martin Doktor

Tvůj talent je unikát: Jan Smigmator 

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...