Kateřina Hájková
Články autora Kateřina Hájková
McMindfulness: Je "všímavost" novým umělým kapitalistickým náboženstvím?
Letos v červenci se na amerických pultech objevila nová kniha Ronalda E. Pursera – přesvědčeného buddhisty a profesora přednášejícího na univerzitě...
Spisovatel Cory Doctorow: Před fake news nás ochrání i četba sci-fi
Varování obsažené ve sci-fi příbězích většinou rezonují se strachem a úzkostí lidí z toho, kam a jakým způsobem se civilizace ubírá. Zároveň se tak...
Proč je Finsko jedinou zemí v Evropě, kde bezdomovců ubývá
Počet lidí, kteří dlouhodobě žijí bez domova, se ve Finsku mezi lety 2008–2014 snížil o 1 200 osob. A podle statistik od té doby stále klesá....
Pět tipů, jak snížit dopad na planetu, když jsme na cestách
Dopad, který má nadměrná spotřeba plastů na naši planetu, dnes ignoruje už málokdo. K řešení situace a zmírnění negativních důsledků uhlíkové stopy...
Ulice Londýna čím dál víc zaplavují cyklisté. Pomáhá jim infrastruktura i komiks
Podle magazínu Forbes zaznamenává v posledních měsících hlavní město Spojeného království významný nárůst fanoušků cyklistiky. V roce 2018, kdy...
Proč do Čech migrují klíšťata z Moravy? Souvisí to i s klimatem, říká Libor Grubhoffer
V červnu se v médiích objevily informace německých odborníků, že do střední Evropy migrují nebezpečná klíšťata z východu a z Balkánu . Také v...
Naučme se odpojit od práce, nabádá už i šéf Wundermanu. A co Musk nebo Bezos?
„Nikdy nepotřebuji vědět, že dnes pracujete z domova, protože prostě potřebujete ticho. Hluboce nesnáším, jak uctíváme pracoviště. Jak cítíme...
Smrt zoufalstvím: Fenomén se přenesl od Američanů na Brity
V posledních letech Amerika zaznamenala nárůst trendu, kteří ekonomové označují jako "smrt zoufalstvím" . Politickou debatu, která se týká tohoto...
Psycholožka po vlastní zkušenosti radí, jak překonat ztrátu nenarozeného potomka
Asi jste si všimli, že ve slovech „zpracovaly a překonaly“ píšeme na konci „y“. V kontextu, v němž se nesl rozhovor s maminkou Tadeáše a Matýska,...
Proč reklamě podléhají hlavně méně majetní lidé
Reklamy povzbuzují konzumenty k tomu, aby chtěli, co nemůžou mít. Podle odborníků tak mohou velmi negativně ovlivnit celou společnost. Potvrzuje to...