fbpx

Hotelová skupina IHG plánuje nahradit miniaturní balené koupelnové kosmetiky většími baleními napříč všemi svými 17 značkami, a to včetně nejznámějších řetězců Holiday Inn a InterContinental

Zveřejněno: 16. 9. 2019

Nyní, kdy už nejen hotelový průmysl do značné míry akceptoval zákaz plastových brček, má jedna z hlavních hotelových skupin cíl eliminovat další plastové produkty – minilahvičky na šampón, kondicionér, pleťové mléko a podobně. Pro lepší představu se patří uvést, že pod křídla skupiny IHG spadá 17 obřích hotelových sítí, takže se ono nedávno oznámené opatření bude v roce 2021 týkat více než 5 600 hotelů a dohromady 843 000 pokojů.

„Zákazníci a kolegové očekávají, že budeme méně zatěžovat životní prostředí,“ prohlásil Keith Barr, generální ředitel IHG. Za první krok v širším programu udržitelnosti označil zákaz plastových brček, který hotelová síť ohlásila už v říjnu 2018. Nahrazení minilahviček většími baleními, ze kterých si ubytovaní budou kosmetiku dávkovat, je prý dalším logickým krokem, kterým se firma snaží přispět ke zlepšení životního prostředí.

Zásobníky přispějí nejen ke snížení produkce plastového odpadu, ale také ušetří peníze.

Zatímco IHG je první opravdu velkou společností, která vydala zákaz plastových minilahviček, mnoho hotelů již plnitelné zásobníky kosmetiky běžně používá. Instalace a doplňování zásobníků na mýdla a šampóny vyjde levněji, než doplňování lahviček, takže levnější hotely mimo sítě používají zásobníky zejména z důvodů úspory nákladů. To ostatně uznává i Keith Barr, který si libuje, že zásobníky přispějí nejen ke snížení produkce plastového odpadu, ale také ušetří peníze.

Dávkovače jsou fajn

Luxusní hotely a třeba i výletní lodě řeší často problém, jak přesvědčit zákazníka, že dávkovač u vany je lepší než minibalení voňavého šampónu od známé značky. Řešením mohou být designové dávkovače mýdla z mramoru nebo luxusního skla, které se skvěle hodí do interiéru koupelny. Je ale fakt, že dávkovače si turisté jako suvenýr (nebo jako prostředek hygieny) prostě neodnesou.

Podle Světové banky bylo v roce 2016 ve světě vyprodukováno přibližně 242 milionů tun plastového odpadu a předpokládá se, že toto číslo v roce 2050 vzroste na 3,4 miliardy tun.

Několik značek spadajících pod IHG už dávkovače nabízí, a to včetně špičkových lázeňských resortů Six Senses, které společnost IHG získala počátkem tohoto roku akvizicí. Koupelny tohoto řetězce jsou vybaveny plnitelnými keramickými dávkovači.

San Francisco řeklo ne vodě v plastu

Zákaz minilahviček je každopádně nejnovější salvou v eskalující bitvě o plastový odpad. Města i firmy činí nejrůznější kroky, například San Francisco zakazuje prodej vody v plastových láhvích na místech, které patří městu, a IKEA se zbavuje ve svých restauracích plastových talířů a příborů. V cestovním průmyslu se hlavní skupiny hotelů, včetně sítí Marriott International a Hilton, zavázaly zbavit plastových brček. Letecké společnosti, včetně amerických Delta a United, provedly totéž v rámci služeb na palubách svých letadel.

Zdá se, že IHG budou muset v zákazu plastových minilahviček následovat i ostatní, protože třeba Kalifornie zvažuje jejich zákaz přímo zákonem, a to už od roku 2023. Podle Světové banky bylo v roce 2016 ve světě vyprodukováno přibližně 242 milionů tun plastového odpadu a předpokládá se, že toto číslo v roce 2050 vzroste na 3,4 miliardy tun. Světové ekonomické fórum uvádí, že v oceánu ročně skončí nejméně osm milionů tun plastů a že pouze 14 % plastových obalových materiálů po celém světě je shromažďováno k recyklaci.

Související…

Greenwashing firem se díky zákazníkům změní v upřímnost, doufají zakladatelky FrusackuŠest tipů pro efektivní recyklaci aneb Proč nekupovat černé plastyVolvo získalo prestižní cenu za recyklaci. Prototyp XC60 šetří oceány

foto: Shutterstock, zdroj: New York Times

Tipy redakce

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Loni v létě zaplatil jeden britský turista na Sardinii pokutu 1 032 eur, když byl...

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání Země

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání...

Praha 7 vyhlásila v květnu stav klimatické nouze , jak ji (a nejen ji, ale celou...

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.