linhartova foto
redaktorka

Jsem:

puntičkářka, workoholička, nadšená kuchařka, organizátorka a neúnavně ukecaná máma s obrovskou potřebou být neustále mezi lidmi

Miluju:

dny, kdy mám pocit, že dokážu všechno na světě

Nemám ráda:

věci z umělé hmoty a lidi s umělou povahou

V životě se řídím:

příležitostmi okamžiku

Flow je pro mě:

ponoření do vlastních možností

Tofu je plné bílkovin. Prodává se v několika variantách, ale uzené je jedno z nejoblíbenějších. Je použitelné za tepla i za studena. Vylepší každé veganské karbanátky, pomazánky nebo zeleninové směsi.

S blížícím se létem začnou být v kurzu lehká jídla, která dobře nasytí žaludek a uspokojí i naše chuťové potřeby, zároveň ale nebudou těžká do žaludku a nabídnou prostor pro kreativitu. Přesně to splňuje těstovinový salát s čočkovou majonézou.

S blížícím se podzimem často roste i chuť na teplou, vydatnou kaši. Ořechy podzimní atmosféru hezky dokreslují a švestkový sirup dodá správný šmrnc. Také už se vám sbíhají sliny?

Batátová polévka patří do podzimní gurmánské klasiky. Když si ale budete chtít ještě připomenout svěží léto, vylepšete ji trochou pomerančové šťávy. Uvidíte, že se najednou ten podzim bude zdát zase o trochu snesitelnější.

Červené burgery jsou tou správnou volbou, když si chcete trochu odpočinout od masa a zároveň tělu dopřát o trochu víc zeleniny, než jste zvyklí. Konzistence příjemná, chuť dokonalá. Zkrátka nemají chybu!

Karob je prášek z plodů rohovníku obecného, kterým se také říká svatojánský chléb. Má podobnou strukturu jako kakao a prakticky ve všem ho dovede plně zastoupit. Je velmi specifický, ale určitě vaše chutě dovede poškádlit. A když si nedokáže získat váš apetit, tak alespoň myslete na jeho léčebné...

Ovesné koláčky jsou skvělá, rychlá snídaně nebo oblíbená svačinka pro děti do školy. Banán je příjemně dosladí a pistácie laškovně křupou mezi zuby. Ideální kombinace, vyzkoušejte a uvidíte.

O Thajcích se ví, že jsou zdraví a kila navíc byste na nich jen těžko hledali. Mnozí se domnívají, že je to proto, že používají chilli a vyhýbají se bílým jedům. Ať už ale souhlasíte nebo ne, tato polévka je zatraceně dobrá a vyšvihne vás mezi kulinářskou elitu.

Domácí granola vytvořená z vloček, oříšků a lněného semínka vám dodá nejen potřebnou porci vitaminů, ale také dostatek energie pro správný start do nového dne. Navíc si ji můžete "dotvořit" na deset dalších způsobů.

Prázdninová sezóna borůvek je za námi. Nyní je potřeba tyto zdravé a výtečné plody zpracovat. Borůvkové knedlíky jsou sice nutnost, ale zkuste tyhle zázračné černé bobulky využít i zdravěji. Třeba v chia pudinku.