fbpx

Autenticita, nadšení i odvaha vystoupit z komfortní zóny. Tak se podle expertů na marketing buduje osobní brand 1 fotografie
zdroj: Shutterstock

V dnešní době je osobní značka pro řadu profesionálů a podnikatelů nikoliv výhodou, ale podmínkou, zaznělo na druhém ročníku nejvýživnějšího networkingového eventu v ČR Meet&Deal

Zveřejněno: 13. 3. 2024

O budování vlastního brandu a významu PR v e-commerce přišli s moderátorem a organizátorem Meet&Deal André Kohoutem diskutovat Zdravko Krstanov, šéfredaktor magazínu Forbes.cz, Martin Žufánek, spolumajitel lihovaru Žufánek, a Ondřej Křivka, managing partner agentury Media:list.

Osobní brand vám dá v byznysu identitu

Panelová diskuze ukázala, jak důležité je budovat osobní značku. „Je klíčové, aby lidé věděli, kdo jste, což vyžaduje jasnou definici vašich charakteristik. Spousta podnikatelů buduje osobní brand, který ale není uvěřitelný,“ zdůraznil Zdravko Krstanov, šéfredaktor jednoho z nejčtenějších byznysových magazínů, Forbes.cz.

„Pro osobní brand je zásadní autenticita a dobře zvolený důvod, proč to děláme – ukážu svou odbornost, vizi, nadšení a zvyšuji tím důvěryhodnost firmy nebo celého projektu. Díky svému brandu také dokážete promlouvat ke stále rostoucí komunitě a tato konkurenční výhoda je bezpochyby silnější než leták do schránky nebo marketingový e-mail,“ doplnil Ondřej Křivka, managing partner agentury Media:list.

Příběh značky nebo produktu do banneru nedostanete. Dlouhodobá, pravidelná a kontinuální komunikace v médiích má přímý dopad na prodeje, zvýšení povědomí o značce i vyšší konverzi v rámci lead generation funnelu.

Podobný názor měl i Martin Žufánek, nejviditelnější ze tří bratrů nejznámějšího českého lihovaru Žufánek. „Svou osobní značku jsem tvořil ještě před založením firmy. Trvalo to roky, musel jsem vystoupit ze své komfortní zóny, a navíc tomu obětovat také svůj čas i soukromí,“ přiznal Žufánek a zároveň dodal, že komunikaci si firma řeší interně. 

„Náš produkt děláme srdcem. A když se o něm bude mluvit nebo psát, tak bude mluvit nebo psát Žufánek. Nikdy jsme neměli agenturu, která by se nám starala o PR nebo sociální sítě. To ale neznamená, že by pro někoho jiného nemohla být tou správnou volbou,“ dodal.

Diskutující se shodli na tom, že výběr mezi interním řízením komunikace a spoluprací s externí agenturou závisí na mnoha faktorech, včetně osobních preferencí, zdrojů, cílů značky a kapacity týmu. „Příběh značky nebo produktu do banneru nedostanete. Z dat našich klientů vidíme, že dlouhodobá, pravidelná a kontinuální komunikace v médiích má přímý dopad na prodeje, zvýšení povědomí o značce i vyšší konverzi v rámci lead generation funnelu,“ řekl v závěru panelové diskuze Ondřej Křivka.

Po programu následovaly hodiny networkingu a v pozdějších hodinách nechyběla ani afterparty s DJem. Druhý ročník akce Meet&Deal tentokrát přivítal téměř dvě stovky účastníků, mezi kterými se objevily špičky české e-commerce scény, řada odborníků a specialistů z marketingu, salesu, dále úspěšní podnikatelé, freelanceři nebo influenceři. Již známe termín pokračování. 25. 6. proběhne Meet&Deal Summer Edition. „Na plnohodnotný třetí ročník aka Meet&Deal vol3 se můžete těšit v září nebo v říjnu. Kdy přesně? To se brzy dozvíte v E-commerce kalendáři, který můžete odebírat zdarma,“ dodává k dalším plánům s eventem organizátor André Kohout.

Související…

Radka Murasová: Podnikání se na Karlovarsku říká superhrdinská disciplína
Klára Kutilová

foto: Meet&Deal, zdroj: Meet&Deal

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...