fbpx

EY nejenže radí ostatním, jak udržitelné cíle naplňovat, ale sama se snaží být příkladem. Od roku 2020 je uhlíkově tzv. neutrální a do roku 2025 chce pomocí vybraných kroků dosáhnout stavu net zero

Zveřejněno: 18. 6. 2021

Společnost EY si 12. června připomněla 30 let, kdy začala působit na českém trhu, a z bezprostřední blízkosti byla a dodnes je svědkem a účastníkem toho, jak se tuzemská podnikatelská sféra proměňuje a jaké trendy ji ovlivňují. Dnes si je již řada firem – včetně samotné EY a díky ní i jejích klientů – velmi dobře vědoma, že je na společensky odpovědné a udržitelné chování brán čím dál tím větší zřetel. V tomto duchu se proto EY rozhodla své jubileum oslavit. S cílem edukovat a inspirovat vyhlásila tzv. Plants Giving Day, kdy vybídla veřejnost k symbolickému zapojení do aktivit, které mohou svět a život kolem nás udělat lepším a udržitelnějším.

Jak vyplynulo z pravidelného průzkumu #FutureConsumerIndex společnosti EY, jehož vybrané závěry publikovala u příležitosti nedávných oslav Dne Země, 48 % spotřebitelů celosvětově věří, že se klimatické změny a udržitelnost budou silně promítat do toho, jak žijí a co nakupují. 25 % z nich by bylo ochotno si za více udržitelné zboží či služby připlatit a 52 % zákazníků v České republice uvedlo, že je pro ně společenská odpovědnost značek důležitá. Nejen proto se společnost EY rozhodla, že i své oslavy výročí bude v „zeleném“ pojetí sdílet přímo s širokou veřejností, a podpoří tak své dlouholeté úsilí, které podniká na poli vlastní udržitelnosti.

Téma udržitelnosti dnes už pro podnikatele není jen něčím, co „musí splnit“.

Ve dnech 11. a 12. června v okolí pražského centra Florentinum, OC Anděl na Smíchově a v sobotu pak i Rašínova nábřeží u Vltavy rozdala stovkám kolemjdoucích malé sazeničky rostlin zabalených v eko balení s výzvou, aby je zasadili na svých balkonech, terasách či (před)zahrádkách, a pomohli tak symbolicky tímto malým krokem spolu s EY ke zmírnění negativních dopadů na úroveň klimatu v metropoli.

Vést k udržitelnosti

Téma udržitelnosti dnes už pro podnikatele není jen něčím, co „musí splnit“. V otázkách týkajících se celospolečenských problémů zaujímají naopak osobní přístup. Společným jmenovatelem nové generace podnikatelů je tak jejich vědomá volba a úsilí přispívat k hodnotovému a udržitelnému způsobu podnikání, vlastnímu seberozvoji – jak lidí, tak i lídrů – a k rozvoji svých zaměstnanců.

Společnost EY se pojetím oslav svého výročí snaží k podobnému postoji dovést i veřejnost. V duchu vlastního motta „Building a better working world“ věří, že v rámci aktivity Plants Giving Day může udělat nejen radost, ale především inspirovat lidi k tomu, že i v rámci každodenního života lze podnikat kroky, které k udržitelnosti povedou.  

Jak šetřit planetu 

EY nejenže radí ostatním, jak udržitelné cíle naplňovat, ale sama se snaží být příkladem. Od roku 2020 je uhlíkově tzv. neutrální a do roku 2025 chce pomocí vybraných kroků dosáhnout stavu net zero.

7 kroků EY vedoucích k tzv. uhlíkové neutralitě do roku 2025

  • Snižujeme emise vzniklé naším cestováním za kolegy a klienty.
  • Snižujeme množství spotřebované elektřiny a 100% přejdeme na energii z obnovitelných zdrojů.
  • Investujeme do smluv o nákupu virtuální elektřiny.
  • Investujeme do technologických řešení, která zohledňují přírodu a snižují uhlíkovou stopu.
  • Zaznamenáváme a počítáme emise jednotlivých týmů EY při práci s klienty.
  • Požadujeme, aby si 75 % našich dodavatelů stanovilo do konce fiskálního roku 2025 emisní cíle.
  • Pomáháme klientům najít výhody v dekarbonizaci jejich byznysu.

„Projekt Plants Giving Day, který realizujeme u příležitosti našeho 30. výročí, vznikl přirozeně ze zamyšlení, co můžeme udělat pro to, aby svět kolem nás lépe fungoval. Tuto otázku si v EY klademe každý den už celých třicet let našeho působení v České republice. Klademe si ji s našimi zaměstnanci a klademe si ji i s našimi klienty. Věříme totiž, že tvořit lépe fungující svět může opravdu každý z nás. Stačí se jen nebát výzev, využít každou zajímavou příležitost a hlavně – mít po boku ty správné partnery,“ říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v ČR.

Související…

K uzavření globální dohody o fosilních palivech vyzývá 100 nobelistů i Dalajláma
Jan Handl

foto: EY, zdroj: EY

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...