fbpx

Důsledky koronaviru dopadají nejen na veškeré oblasti ekonomiky, ale zamávaly také s životním stylem a psychikou mnoha zaměstnanců. Objevily se nové příležitosti, ale především nové problémy a rizika, kterým musí lidé čelit. Adekvátní reakce zaměstnavatelů na tuto situaci je nezbytná. Zdravé a motivované zaměstnance budou totiž nyní firmy, které během pandemie často čerpaly ze svých rezerv, potřebovat nejvíce

Zveřejněno: 22. 4. 2021

Nutnost zaopatřit potřeby celé rodiny, která se v posledním roce více či méně ocitla většinou doma. K tomu práce na home office, stres a obavy o budoucnost. Prostor pro relaxaci schází, ať už z časových důvodů, kvůli důrazu na izolaci nebo kvůli uzavření veškerých volnočasových zařízení. Životní styl mnoha lidí se tak doslova obrátil naruby a negativní důsledky na sebe nenechaly dlouho čekat.

„Jedním z problémů, který dříve či později začala řešit většina zaměstnanců, se ukázala být zdánlivě banální věc, jakou je zajištění kvalitního a pravidelného stravování,“ říká Stéphane Nicoletti, ředitel společnosti Up Česká republika, která se specializuje na zaměstnanecké benefity.

Kvalitní oběd na home office? Není čas!

Podle průzkumu Zdravotní pojišťovny MVČR během jarních mimořádných opatření zvýšila spotřebu alkoholu a přibrala více než 5 kilogramů asi pětina Čechů. Z počátku vítaný home office postupně ukázal, že mnozí zaměstnanci nejsou schopni dodržovat obdobný režim jako na pracovišti, zejména co se týká přestávek na jídlo nebo každodenní přípravy čerstvého oběda.

Skladba jídelníčku, pestrost stravy a v neposlední řadě i neprofesionální příprava se odrazila v kondici Čechů.

„Ti, komu zaměstnavatelé v minulosti poskytovali stravenky nebo obědy v závodních jídelnách a kantýnách, se po uzavření stravovacích provozů složitě učí nakupovat a uvařit nejlépe na několik dní dopředu, což je ale stále ten lepší případ. Strava je sice jednotvárná, ale alespoň domácí,“ vysvětluje internistka a psychoterapeutka MUDr. Kateřina Cajthamlová a dodává: „Jiní si však začali vypomáhat ohříváním polotovarů nebo mraženého jídla či konzumací pečiva. Skladba jídelníčku, pestrost stravy a v neposlední řadě i neprofesionální příprava se odrazila v kondici Čechů.“

Zdravá firma = zdraví zaměstnanci

Přitom kvalitní stravování nemá vliv pouze na fyzické zdraví, ale také na lidskou mysl. To zaměstnavatelé vnímali již před koronavirovou krizí, ta však tuto potřebu ještě znásobila. Udržet si zdravý nadhled je dnes kromě potřeby dobré fyzické kondice více než důležité, a to i s ohledem na pracovní výkon. Proto jednou z prvních poptávek, které se objevily hned v prvních měsících po vypuknutí pandemie, bylo hledání cest, jak i na home office zajistit zaměstnancům možnost, aby se stravovali kvalitně a bez práce. Společnosti si totiž dobře uvědomují, že klíčem k úspěchu jsou jejich zaměstnanci.

sn 2

Začali jsme urychlovat digitalizaci stravenek a obohatili je o možnosti bezkontaktního placení, říká Stéphane Nicoletti


„Na prvotní poptávku jsme okamžitě zareagovali a navázali v rámci naší eStravenky spolupráci s rozvozovými službami a e-shopy s potravinami pro zaručení bezpečných nákupů. Zároveň jsme začali urychlovat digitalizaci stravenek a obohatili je o možnosti bezkontaktního placení jak kartou, tak i hodinkami či telefonem,“ popisuje Nicoletti.

Možnosti stravenek přesáhly hranice placení

V průběhu dalších měsíců si prošly elektronické stravenky zásadním vývojem. Dnes již eStravenka zdaleka není pouhým platícím prostředkem za oběd. Kromě možnosti lepšího stravování v době uzavřených restaurací na sebe navazuje i další výhody, jako jsou exkluzivní slevy nebo peníze zpět za nákup ve vybraných e-shopech, které uživatelé mohou spravovat přímo v aplikaci Můj Up. Nebo mohou využívat největší věrnostní program v gastronomii Up Club, který je ve své současné podobě zaměřený na podporu útrat zákazníků v restauracích, dnes tedy bohužel omezených jen na prodej přes okénko.

estravenka platba

Kromě přímé podpory stravování bude k udržení zdraví, motivace a angažovanosti zaměstnanců nezbytné oživit zpřetrhané sociální vazby mezi zaměstnanci. HR manažeři tak budou hledat nástroje pro udržení či obnovu sociální interakce. Právě pracovní oběd s kolegy může být sociálním poutem uvnitř společnosti, které posílí týmovou soudržnost. 

„Společné obědy kolegů se proto snažíme podporovat i novými službami pro uživatele eStravenky, jako je například Platba mezi kolegy, která umožňuje jednoduché finanční vyrovnání mezi spolupracovníky jedné firmy, třeba právě za společný účet za oběd,“ vysvětluje Stéphane Nicoletti. „Věříme, že budoucnost bude patřit právě rozvoji podobných služeb, které utužují sociální vazby ve firmě a zvyšují motivaci a angažovanost zaměstnanců.“

Související…

Co je špatně na home office? Můžeme pít alkohol, nosit tepláky, ale kávu nikdo nezaplatí
Ivan Verner

foto: Up, zdroj: Up

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...