fbpx

Na energiích dnes můžete zásadně ušetřit. Bezpečně, jednoduše a se zárukami

Zveřejněno: 1. 4. 2021

Je všude kolem nás, je nepostradatelnou součástí našeho života. Pochází z řeckého slova energia, což znamená vůle, síla či schopnost k činům. Na energii se však můžeme podívat i z jiné stránky. Je součástí každé domácnosti a prakticky pro všechny z nás jedna z povinných položek na bankovním účtu.

Pro Lukáše Zacha, zakladatele firmy FREE for YOU, se stalo slovo ENERGIE životním posláním. Rozhodl se ukázat lidem v České republice, že se energetika dá dělat i jinak, a to srdcem a hlavou dohromady.

Férové jednání společnosti dokazuje i zápis do Etického kodexu Energetického regulačního úřadu. Unikátnost mimo jiné podtrhuje vyvinutí systému Energobanking, díky kterému mohou zákazníci získat až 100% slevy na energiích. Přitom mají veškeré informace a dokumenty k odběrným místům kdykoliv k dispozici online. Rozhodli jsme se Lukáše vyzpovídat a poodkrýt tak skutečnosti, o kterých dnes velkododavatelé energií veřejně příliš nemluví.

Kdy jste firmu založil a co bylo hlavním důvodem?

Hlavním důvodem byla víra, že dokážeme změnit a zlepšit zkostnatělé procesy v energetice a ukázat, že se dá energetika dělat i jinak. Firmu jsem kupoval v roce 2016. Byla to firma s dlouhou historií. Původní myšlenka byla budovat jen klasického dodavatele energií, ale poznal jsem, že je potřeba se od konkurence odlišit. Proto vznikl náš unikátní systém Energobanking.

Mnoho lidí si stále myslí, že klíčová je pro zákazníky cena. My však víme, že největší přidanou hodnotou je servis, otevřenost našeho systému a úcta. 

Společnost FREE for YOU zahájila své působení pod novým vedením a s novou filozofií v roce 2017 a zasáhla trh energetiky svým jedinečným systémem, nekonvenčností i přístupem. Primárním cílem této společnosti bylo a stále je snížení výdajů za energie jak domácnostem, tak podnikatelům. Dnes umí zajistit přepis energií nebo změnu dodavatele naprosto bezpečně a jednoduše v jedné zprávě na WhatsApp. Díky jejich unikátnímu systému slev si u FREE for YOU můžete neustále snižovat své náklady na provoz své domácnosti

Co tak mladého a úspěšného muže přivedlo na tuto podnikatelskou myšlenku? Přeci jen oslovit běžnou českou domácnost, pro kterou je zvyk železná košile, není v dnešní době vůbec jednoduché.

V oblasti energetiky se pohybuji už desátým rokem. Prošel jsem snad každou etapou prodeje energií v České republice. Všechny způsoby prodeje (podomní prodej, navolávání call centra, energetické aukce, srovnávače a jiné) u nás stále existují. Dle mého názoru jsou však dnes již zastaralé. Zákazníky je možno získávat jinou, pro ně příjemnější a kultivovanější cestou. Věřím, že nejlepší obchody se uzavírají na základě doporučení. Proto i my dnes jdeme cestou referenčního prodeje. Odměňujeme naše zákazníky za doporučení naší služby formou slevy. To samé platí i u našich partnerů.

lukas zach velke foto

Díky nízkým nákladům firmy na její provoz si můžeme dovolit účtovat nízkou marži, říká Lukáš Zach


Zásadní informací pro zákazníky je, že FREE FOR YOU nakupuje a dodává energie přímo. Vyúčtovává vaše odběrová místa, komunikuje s distribucí, a také ji platí. Každý klient dostává opakovanou finanční odměnu již za to, že od nich odebírá energii. Je jediný dodavatel v ČR, který nerozlišuje ceníky elektřiny a plynu pro podnikatele a domácnosti. Mají jednotnou cenu pro všechny, nedochází tedy zde ke zvýhodňování některých odběratelů.

Etický kodex: Slušný a vstřícný přístup ke klientům

Velká část domácností má špatnou zkušenost s podvodníky, kteří pod lákadlem úspory na energiích donutili klienty podepsat nevýhodné smlouvy. Jak se dá s tímto bojovat?

Náš přístup a fér jednání dokazuje zápis společnosti do Etického kodexu Energetického regulačního úřadu a řada známých jmen v našem portfoliu klientů. 

Energetický regulační úřad (ERÚ) v roce 2012 vydal první verzi Etického kodexu obchodníka s elektřinou nebo plynem. Ke kterému se (s podivem ke stovkám licencovaných subjektů, tedy dodavatelů energií) připojil pouze zlomek z nich.

Věřím, že spoustu z nás by zajímal celý proces. Jak to funguje uvnitř? Kdo elektřinu na trh dodává? Proč ji elektrárna neprodává sama, ale využívá distributory a dodavatele?

Do hry vstupují 3 důležité články. Výrobce, distributor a dodavatel. VÝROBCEM elektřiny je elektrárna. Elektřinu od elektrárny ke koncovému uživateli dodává DODAVATEL, a to prostřednictvím DISTRIBUTORA, což je, lidově řečeno, majitel rozvodných sítí. Cenu za používání jejich sítí reguluje stát a je tedy u všech dodavatelů stejná. Distribuce se stará o odečty, má ve správě elektroměry a plynoměry.

graf 1 1 flowee

Výslednou cenu energií můžete tedy ovlivnit tak, že najdete DODAVATELE, který si domluví dobrou nákupní cenu od VÝROBCE a k distribučním poplatkům nasadí nízkou marži. Častokrát pomůže i to, že vynecháte tzv. ZPROSTŘEDKOVATELE, což je další článek mezi DODAVATELEM a zákazníkem. Zprostředkovatele často najdete v podobě různých webových srovnávačů anebo energetických aukcí.

Aktuálně máte v průměru 200 nových zákazníků měsíčně. Jaké máte plány pro rok 2021 a dále?

Začátkem nového roku máme namířeno do nových kanceláří, protože jako firma rosteme a potřebujeme se posouvat dále. Věřím, že nové kanceláře dají všemu zase jiný náboj. Cíl pro příští rok je dostat se na trojnásobek, tedy 600 nových zákazníků měsíčně. Pro rok 2021 máme nějaká ESA v rukávu, která bych si zatím rád nechal pro sebe. Co můžu prozradit je fakt, že připravujeme v rámci FREE for YOU vzdělávací akademii pro naše partnery (realitní kanceláře/finanční poradce).

Říká se „to nejlepší nakonec aneb v jednoduchosti je síla“. V čem je tedy přidaná hodnota vaší společnosti?

Mnoho lidí si stále myslí, že klíčová je pro zákazníky cena. My však víme, že největší přidanou hodnotou je servis, otevřenost našeho systému a úcta. Jednoduše řečeno kompletní vztah s klientem. To že mu zajistíme (mimo výše uvedené) ještě skvělou cenu, je bonus. Díky nízkým nákladům firmy na její provoz si můžeme dovolit účtovat nízkou marži. Stejně tak jako populární síť nejmenovaných benzínových stanic těží společnost zejména z velkého počtu loajálních zákazníků. Potřebujete ale tuto zajímavou informaci dostat ke koncovým uživatelům. Pokud ušetříte na výdajích za marketing a obchodníky, tak si můžete dovolit odměnit klienty za to, že se o svou pozitivní zkušenost podělí se svými přáteli a rodinou. Chytrý systém zákazníka odměňuje za doporučení služeb FREE for YOU dalším klientům. Mezi více než 60 dodavateli energií představuje tento systém naprostou raritu.

Jedno české přísloví říká, že "když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají". V čem se liší vaše nabídka?

Každý nový zákazník u nás uzavírá smlouvu na jeden rok a má vždy stejné podmínky jako všichni ostatní. Nepodbízíme se lepší sazbou novým zákazníkům, na což by dopláceli ti již zasmluvnění. Zároveň si věříme a nechceme držet klienta pod pohrůžkou nekonečných smluv, složitostí vypovězení apod. Ve mně samotném tento přístup nevyvolává pozitivní emoce. A jelikož chceme, aby se náš potenciální klient nestresoval, zařídíme přechod od původního dodavatele včetně administrativy kompletně za něj. Navíc ke všemu zcela on-line! Pokud nebude se službami spokojený, smlouvu jednoduše neprodlouží. Děláme naprosté maximum pro to, aby nám každý nový klient zůstal věrný i v budoucnu. Tento fakt dokazují i pozitivní ohlasy na naši společnost (v podobě recenzí i množství doporučení, které dostáváme), čehož si velmi vážíme.

Pokud máte chuť vyzkoušet, kolik byste konkrétně i vy ušetřili, zadejte své údaje ZDE a nechte se komfortně a lidsky vést. Z FREE for YOU se vám ozvou, jednoduše a srozumitelně vás provedou světem energií. Do 24 hodin obdržíte výsledek zpět a je to. Jediné, co potřebujete, je vaše současné vyúčtování.

Související…

Co jste možná nevěděli o topení dřevěnými peletami a briketami
Komerční článek

foto: FREE for YOU, zdroj: FREE for YOU

Tipy redakce

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...