fbpx
Flowee

Lil je hvězdou přesně podle dnešních standardů. Má zhruba 1,5 milionu odběratelů na Instagramu a díky nové investici má společnost, která ji vlastní, hodnotu nejméně 125 milionů dolarů

Zveřejněno: 16. 1. 2019

Společnost Brud, která vytvořila virtuální instagramovou hvězdu zvanou Lil Miquela, právě získala investici v hodnotě mezi 20 až 30 miliony dolarů. Chce pokračovat ve vývoji her a vymýšlení dalších syntetických postav, které by se mohly stát novými hvězdami sociálních sítí.

I když je Lil vymyšlená, má nejen mnoho fanoušků, ale také sponzorských smluv. Popularita influencerů se dnes měří na lajky a počty odběratelů.

miquelqa 2

Virtuální kámoši na nevirtuálním brunchi. Dobrou chuť


Je tak vlastně úplně jedno, jestli je získává živý člověk nebo výtvor grafiků. Z hlediska využití komerčního potenciálu je pro značky jednoznačně lepší spolupracovat s „digitálními avatary“, kteří „dělají“ to, co mají. Tedy bez řečí propagují smluvní produkty, jsou stále dokonalí, netrpí úlety, které by poškozovaly jejich pověst. Na jejich profilech se prostě neobjeví fotka pozvracené toalety nebo podobná lahůdka (pokud to tedy není záměr).

Svět bez chybičky

Virtuální postavy, tvořené k úspěchu na sociálních sítích, bezvadně zapadají do snového světa, který má být skvělý, napulírovaný a bez nejmenší chybičky. Nám, kteří se na tento nový svět díváme realistickýma očima, připomínají, že není radno brát digitální prostředí příliš vážně. Koneckonců, už asi víte, že nejlajkovanějším postem na Instagramu je vajíčko. Jak vtipně poznamenává autor tohoto vajíčkového nápadu, „není diamantové a ani ho nedrží sexy celebrita“. Přesto má 45 milionů lajků.

Obyčejné lidské celebrity mají omezený potenciál a životnost.

Betaworks, investiční a inovátorská firma z New Yorku, která mimo jiné investovala do hračkářské společnosti SuperPlastic, se nově stala také digitální agenturou, jež zastupuje syntetické celebrity. A má zájem o zkoumání role umělé inteligence a nových technologických platforem v zábavním průmyslu a na sociálních sítích.

Neživé celebrity

Firmy si zvykají na nové pořádky a vědí, že obyčejné lidské celebrity mají omezený potenciál a životnost. Naopak virtuálním celebritám může být vybudován celý neomezený svět s možnostmi utrácení času a hlavně peněz, o kterých se nám ani nesní.

Související…

Obchod udělal z levných tenisek luxus. A influenceři se chytliInfluenceři se zařadí mezi herce, zpěváky a modelky, říká Shopaholic NicolFirmy už platí influencerům i za hejtování konkurence. A víc než dobře

Investoři nejsou hloupí a do segmentu virtuálních celebrit sypou peníze jako o život. Pokud se splní jejich očekávání, čekají nás sociální sítě bez kontroverzí, plné dokonalých a obdivovaných panáků navlečených do značkových hadříků. Praví influenceři z masa a kostí se mohou začíst třást o korýtka.

foto: Instagram Lil Miquely, zdroj: The Hustle

Tipy redakce

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání Země

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání...

Praha 7 vyhlásila v květnu stav klimatické nouze , jak ji (a nejen ji, ale celou...

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Celá třetina mileniálů v USA pochybuje, zda je Země kulatá. Konspirace poráží školy

Celá třetina mileniálů v USA pochybuje, zda je Země kulatá. Konspirace poráží školy

Tajná spiknutí okolo celebrit nejsou až tak nová. To první se objevilo na sklonku...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.