fbpx

V USA může cena za negativní recenzi na produkt konkurence přesáhnout i 75 tisíc dolarů

Zveřejněno: 12. 9. 2018

Během posledních tří let tlačila americká Komise pro federální obchod (FTC) na instagramové celebrity, aby příspěvky, které vznikají v partnerství s určitými značkami, řádně označovaly jako komerční. Firmy jsou na nové formě „influencerského marketingu“ čím dál více závislé. Teď to navíc vypadá, že úspěch marketingu neleží v pozitivních recenzích, ale v brutálních „pomluvách“.

Související…

Proč se obří firma odvrátila od influencerůProč si desítky youtuberů v USA stěžují na syndrom vyhoření? Máma není doma, YouTube jo: Co vlastně děti dělají na sociálních sítích?

Youtuberka vystupující pod jménem Pretty Pastel Please v nedávném videu odhaluje, jak funguje sponzorství kosmetických firem.

PPP pracovala na obou stranách obchodu – jako klient i jako youtuber. Potvrdila, že velké firmy jsou ochotny platit nehorázné sumy peněz za negativní recenze na své konkurenty. Také uvedla, že značky nabízí influencerům vyšší sumu peněz, pokud jejich produkt porovnají s konkrétním konkurenčním výrobkem, a extra přídavek, když konkurenční výrobek pomluví. A ještě je tu jedna výhoda: Zatímco pozitivní recenze mají větší pravděpodobnost, že budou otagované jako reklama, negativní příspěvky tak budou označeny jen těžko.

Šance pro neúspěšné

Dnes už existují i webové stránky (např. FameBit, Tribe Influencers, CrowdTap, NIch, Adly, Amplify, Markerly a další), kde se nepříliš populární blogeři mohou zaregistrovat a najít inzeráty od firem, které znějí třeba nějak takhle: Hledáme influencera, který by mluvil o našem novém hubnoucím čaji a porovnal ho s hubnoucím čajem značky xy s tím, že náš produkt vyjde z testování lépe.  

Slavný vizážista Kevin James Benet, který se nanášením makeupu především na tváře hvězd filmového průmyslu živí už 30 let, nedávno jednal s nejmenovaným influencerem ohledně spolupráce s jeho kosmetickou značkou. Manažerský team dané celebrity si řekl konkrétně o 25 000 dolarů za to, že influencer zmíní Kevinovu značku v recenzi mezi více produkty. Individuální recenze by už prý stála 50 až 60 tisíc dolarů a 75  až 85 tisíc by Kevin zaplatil za negativní recenzi konkurenčního produktu.

Z mnohých instagramových celebrit se tak stávají pouhé chodící reklamy velkých značek.

Youtuberka Samantha Ravndahl upozorňuje na to, že existuje obrovské množství influencerů, kterým jde jen o peníze a kteří svými praktikami špiní ty, již svou práci dělají poctivě a s vášní. Pravda je, že z mnohých instagramových celebrit se stávají pouhé chodící reklamy velkých značek. Jejich profily nejsou ničím víc než jen zdí na reklamní letáky. Z toho, co bývalo pro mnohé z nich zábavou a koníčkem, se stala práce.

Jenže tuhle práci nejde dělat dobře a poctivě, pokud si necháte za zády stát 10 mocných firem, které vám diktují, co máte a co nemáte říkat. I když je asi fakt, že je mnohem těžší tvářit se, jak vás jejich produkty baví, než prostě jen pomluvit výrobky konkurence. Pomluva je tedy nejen lépe placená, ale pro influencery i jednodušší.

foto: shutterstock, zdroj: The Outline

Tipy redakce

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Loni v létě zaplatil jeden britský turista na Sardinii pokutu 1 032 eur, když byl...

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání Země

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání...

Praha 7 vyhlásila v květnu stav klimatické nouze , jak ji (a nejen ji, ale celou...

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.