reklama

Britský Guardian informuje o zajímavém fenoménu , který se vznáší nad propojeným světem – světem reálným a virtuálním. Nazývá ho "paradoxem soukromí". A tento paradox vychází z údivu výzkumníků nad jedním faktem: Když lidé tvrdí, že si váží svého soukromí, proč je stále dobrovolně poskytují...

Zatímco na tuzemských televizních programech jsou nevhodné pořady pro děti označovány hvězdičkou, na Instagramu či YouTubu prakticky nic takového neexistuje. Algoritmy sociálních sítí jsou navíc navrženy tak, aby sledujícího dovedly do co nejextrémnějšího obsahu . A čím je obsah extrémnější, tím...

Reklamy povzbuzují konzumenty k tomu, aby chtěli, co nemůžou mít. Podle odborníků tak mohou velmi negativně ovlivnit celou společnost. Potvrzuje to studie provedená týmem univerzit v Mannheimu, v Bristolu a ve Warwicku . Po dlouhých 30 let vědci v různých zemích zkoumali asi milion Evropanů a...

„Sociální marketing využívá marketingové procesy, postupy a koncepty, které se primárně využívají v komerčním marketingu, a aplikuje je na řešení celospolečenských problémů.“ Tak vysvětluje koncept sociálního marketingu odborná asistentka na katedře marketingu VŠE Zuzana Chytková , se kterou jsme...

Nová studie popisuje efekt , který je velmi důležitý pro prodejnost čokolády. Možná si myslíme, že je pro nás zásadní chuť, ale výzkumníci zjistili, že i samotné vnímání chuti a kvality čokolády je závislé na tom, jak hezky je zabalena.

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter, která uživatelům umožní nahlédnout na sebe sama očima někoho jiného. Tedy konkrétně Twitteru. Nejedná se ale o funkci, kterou nabízí Facebook, kdy se můžete podívat, jak váš profil vidí někdo jiný. Ne. Twitter nabízí...

Amerikou hýbe skandál, který se týká Světové zdravotnické organizace (WHO) a její dosud neposkvrněné pověsti. Purdue Pharma , soukromá farmaceutická společnost, která se proslavila dezinformacemi při propagaci svých léků s opiáty, má podle massachusettské demokratky a republikána z Kentucky...

Boom zážitkového marketingu, který vybízí kolemjdoucí k akci a žádá si jejich aktivní zapojení, začíná být hodně výraznou hudbou současnosti. Spojení venkovní reklamy s nejnovější technologií rozšířené reality v lidech vzbuzuje zvědavost a povzbuzuje je k akci, za kterou jsou většinou ihned...

V roce 2017 zmizelo v Česku z očí řidičů skoro 3 000 billboardů. Hlavním argumentem pro jejich zákaz v bezprostřední blízkosti dálnic a silnic 1. třídy byla dopravní bezpečnost. Dopravní psycholog Michal Walter se přitom už tehdy vyjádřil , že „billboardy dodržující pravidla mají malý vliv na...

Vizuální smog nebo vizuální znečištění je možné chápat jako něco, co mění estetiku nějakého místa, zpravidla v přírodě nebo ve městech. Poutá naši pozornost a někdy může být i nebezpečný. Otázkou zůstává, co to vlastně je. Živé reklamy, graffiti, pouliční umělci? Piotr Tompalski z vancouverské...

Loni na jaře polepilo Flowee na 665 venkovních plochách prakticky celou Českou republiku obrovskou kampaní, která měla za cíl oslovit společnost řadou inovativních témat a samozřejmě taky přitáhnout pozornost k našemu webu. To se povedlo. Kampaň ocenili nejen lidé, kteří nám psali do redakce, ale...

Na začátku 20. století pediatři moc dobře věděli, co děti potřebují jíst. Kladli matkám na srdce, aby dodržovaly přísnou dietu. Výsledek? Až 90 % dětí si vyvinulo nechutenství a odmítalo jíst, co jim bylo nakázáno.

Na jaře roku 2017 představila Toyota mediální kampaň , jejíž součástí byly billboardy, které čistily vzduch. Podél dálnic kolem San Francisca a Los Angeles bylo nainstalováno 37 billboardů se speciálním zařízením na čištění vzduchu, které měsíčně odstranily z ovzduší výfukové plyny vyprodukované...

Před několika dny podala organizace Norská spotřebitelská rada na společnost Google stížnost kvůli zavádějícím informacím, které uživatele nutí akceptovat neustálé sledování. Google své uživatele sleduje například prostřednictvím funkcí „Historie polohy“ a „Aktivity na webu a v aplikacích“. Tato...

Novinář Filip Rožánek působí v mediální oblasti médií víc než 15 let. Pracoval pro odborný server Česká média , potom vedl webeditory Českého rozhlasu, ve veřejnoprávním médiu byl také analytikem strategického rozvoje. Z rozhlasu přešel do vydavatelství Economia, kde se podílel na internetovém...

Hodně rodičů neví, co jejich děti sledují na YouTube. A ani to vědět nemohou, protože se jim nevěnují. A tak YouTube zaujal roli výchovného prostředku. Místo toho, aby si máma hrála se svým dítětem, dá mu do ruky tablet a pustí mu Mickeyho klubík nebo youtubery. A to bude jednou velký problém,...

Nejen YouTube, i Facebook hojně využívá algoritmus, který si dokáže načíst naše zájmy na síti, a pak nám podle nich nabízí obsah. To abychom v prostředí Facebooku vydrželi co nejdéle. Jiný algoritmus má tedy chovatelka pudla a jiný funguje pro lepiče modýlků letadel. Ne vždycky se ale algoritmus...

Tomáš Hrivnák, sympatický muž se smyslem pro humor, který se přes 20 let pohybuje v marketingu, začal svou přednášku na konferenci Dítě v síti 2018 o tom, jak marketing a skrytá reklama ovlivňuje děti, vlastně docela zostra. „Doba pozdního kapitalismu s sebou přinesla změněné vnímání lidí. Pro...

V roce 1956 publikoval americký spisovatel science fiction Philip K. Dick krátký příběh, ve kterém popsal starosti policejního šéfa z budoucnosti, jenž měl k dispozici počítač, lidé byli propojeni se stroji a komunikovali prostřednictvím videohovorů.

Nová reklamní kampaň Gillette „The best a man can be“ (To nejlepší, čím může muž být) je variací reklamního sloganu „The best a man can get“ (To nejlepší, co může muž dostat), který firma používá už 30 let. Má signalizovat historický předěl, revoluční reflexi změn, ke kterým ve světě dochází, a...