reklama

Boom zážitkového marketingu, který vybízí kolemjdoucí k akci a žádá si jejich aktivní zapojení, začíná být hodně výraznou hudbou současnosti. Spojení venkovní reklamy s nejnovější technologií rozšířené reality v lidech vzbuzuje zvědavost a povzbuzuje je k akci, za kterou jsou většinou ihned...

V roce 2017 zmizelo v Česku z očí řidičů skoro 3 000 billboardů. Hlavním argumentem pro jejich zákaz v bezprostřední blízkosti dálnic a silnic 1. třídy byla dopravní bezpečnost. Dopravní psycholog Michal Walter se přitom už tehdy vyjádřil , že „billboardy dodržující pravidla mají malý vliv na...

Vizuální smog nebo vizuální znečištění je možné chápat jako něco, co mění estetiku nějakého místa, zpravidla v přírodě nebo ve městech. Poutá naši pozornost a někdy může být i nebezpečný. Otázkou zůstává, co to vlastně je. Živé reklamy, graffiti, pouliční umělci? Piotr Tompalski z vancouverské...

Loni na jaře polepilo Flowee na 665 venkovních plochách prakticky celou Českou republiku obrovskou kampaní, která měla za cíl oslovit společnost řadou inovativních témat a samozřejmě taky přitáhnout pozornost k našemu webu. To se povedlo. Kampaň ocenili nejen lidé, kteří nám psali do redakce, ale...

Na začátku 20. století pediatři moc dobře věděli, co děti potřebují jíst. Kladli matkám na srdce, aby dodržovaly přísnou dietu. Výsledek? Až 90 % dětí si vyvinulo nechutenství a odmítalo jíst, co jim bylo nakázáno.

Na jaře roku 2017 představila Toyota mediální kampaň , jejíž součástí byly billboardy, které čistily vzduch. Podél dálnic kolem San Francisca a Los Angeles bylo nainstalováno 37 billboardů se speciálním zařízením na čištění vzduchu, které měsíčně odstranily z ovzduší výfukové plyny vyprodukované...

Před několika dny podala organizace Norská spotřebitelská rada na společnost Google stížnost kvůli zavádějícím informacím, které uživatele nutí akceptovat neustálé sledování. Google své uživatele sleduje například prostřednictvím funkcí „Historie polohy“ a „Aktivity na webu a v aplikacích“. Tato...

Novinář Filip Rožánek působí v mediální oblasti médií víc než 15 let. Pracoval pro odborný server Česká média , potom vedl webeditory Českého rozhlasu, ve veřejnoprávním médiu byl také analytikem strategického rozvoje. Z rozhlasu přešel do vydavatelství Economia, kde se podílel na internetovém...

Hodně rodičů neví, co jejich děti sledují na YouTube. A ani to vědět nemohou, protože se jim nevěnují. A tak YouTube zaujal roli výchovného prostředku. Místo toho, aby si máma hrála se svým dítětem, dá mu do ruky tablet a pustí mu Mickeyho klubík nebo youtubery. A to bude jednou velký problém,...

Nejen YouTube, i Facebook hojně využívá algoritmus, který si dokáže načíst naše zájmy na síti, a pak nám podle nich nabízí obsah. To abychom v prostředí Facebooku vydrželi co nejdéle. Jiný algoritmus má tedy chovatelka pudla a jiný funguje pro lepiče modýlků letadel. Ne vždycky se ale algoritmus...

Tomáš Hrivnák, sympatický muž se smyslem pro humor, který se přes 20 let pohybuje v marketingu, začal svou přednášku na konferenci Dítě v síti 2018 o tom, jak marketing a skrytá reklama ovlivňuje děti, vlastně docela zostra. „Doba pozdního kapitalismu s sebou přinesla změněné vnímání lidí. Pro...

V roce 1956 publikoval americký spisovatel science fiction Philip K. Dick krátký příběh, ve kterém popsal starosti policejního šéfa z budoucnosti, jenž měl k dispozici počítač, lidé byli propojeni se stroji a komunikovali prostřednictvím videohovorů.

Nová reklamní kampaň Gillette „The best a man can be“ (To nejlepší, čím může muž být) je variací reklamního sloganu „The best a man can get“ (To nejlepší, co může muž dostat), který firma používá už 30 let. Má signalizovat historický předěl, revoluční reflexi změn, ke kterým ve světě dochází, a...

Další hranice marketingu budou brzy překonány. Firmy budou investovat miliardy dolarů kvůli studiu chování spotřebitelů. Půjde jim například o analýzu mimiky obličeje k určení emocí, které zákazník pociťuje, když se dostane do kontaktu s vybranou značkou. S čím se tedy můžeme brzy v praxi setkat?...

Server History podrobně popisuje bohatou historii Santa Clause. Příběh o něm má reálný základ. Jinak je to u jeho nejoblíbenějšího soba Rudolfa. Ten je podle historiků jen výplodem bujné fantazie kreativního reklamního pracovníka.

Americká značka bot Payless (v češtině asi něco jako "plať méně"), jež je typická svými lidovými cenami, chtěla zjistit, kolik jsou lidé za jejich boty ochotni zaplatit. Stačilo jí zaměnit Payless za Palessi a hned mohla začít věci prodávat dvacetkrát dráž.

Blíží se Vánoce. Čas, který kromě tlačenice v obchodech, rodinných hádek a shánění kaprů na poslední chvíli přináší také chvíle pohody a rozjímání. A na tuhle náladu sází obchodníci všeho druhu, takže jejich reklamy emocemi opravdu přetékají. {související} Obchodníci jsou ovšem taky jenom lidi a...

Když ve Spojených státech skončila ve třicátých letech minulého století alkoholová prohibice, bylo znovu povoleno vytvářet na pití reklamu a konzumaci alkoholu propagovat. Stalo se tak příhodně v době zlatého věku masového marketingu, kdy tištěné magazíny, rádio a později i televize zcela...

Ve své přednášce na konferenci Forum Media uváděla, že moderní internetové společnosti (včetně těch největších a nejpozitivnějších, jako je Amazon, Uber nebo Facebook) ve svých reklamách používají stejné metody jako fake news servery: šíření nepravdivých informací. Jak je možné, že jsou ti první...

Získat pozornost na Instagramu není tak jednoduché, jak si můžete myslet. Když je nejhůř, můžete se uchýlit k netradičním řešením, například propašovat do letadla blikačky a osvěžit jimi fotografické aranžmá. {související} Uživatelku Instagramu Harimao Lee při honbě za úspěchem jejích pečlivě...