reklama

Online platformy včetně Facebooku a Googlu čelí rostoucímu tlaku před americkými prezidentskými volbami. Jde o to, aby přestaly zobrazovat politické reklamy, které obsahují nepravdivé nebo zavádějící informace.

Hlavní město řeší dlouhodobý problém s vizuálním smogem, který zaplavuje celé jeho území a nejvíce historické jádro. Jako významný pomocník i možné řešení do budoucna se ukazuje speciální antiplakátovací nátěr, který má pomoci proti nelegálním výlepům reklamy. A pomoci by měly i pokuty.

Málokomu se poštěstí, že by se už po dvacítce stal jedním z nejúspěšnějších lidí ve svém oboru. Zdeněk Sokol to však dokázal. V době těsně po revoluci patřil k nejlepším reklamním fotografům u nás a s propagací pomáhal tehdejším známým politikům i firmám. Není asi nutné dodávat, že jako mladík si...

Ochraně přírody se stala nejhorší možná věc. Tématu se zmocnily korporace a jejich marketing. A tak můžeme na stejných obalech jako před zelenou vlnou číst srdcervoucí slogany o vztahu daného výrobku k přírodě. Kavárenský řetězec mě vyzývá k omezení plastových obalů před ledničkou plnou malých...

V minulosti si na lavičkách lidé četli noviny, kouřili dýmku, krmili holuby, povídali si nebo na někoho čekali. V současnosti na nich s elektronickou cigaretou v ruce sjíždíme náš nikde nekončící feed, se sluchátky na uších pijeme dýňový flatwhite a... taky čekáme. Lavičky ve městech už však plní...

Konference Forum Media se bude letos konat už podvacáté. Teprve podruhé ovšem "v novém", tedy s aktuálním vedením oborového týdeníku Marketing & Media , který festival pořádá. A proč na festival o marketingu a reklamě vyrazit? O tom jsme se bavili s šéfredaktorem časopisu Ondřejem Férem. „Myslím,...

Netflix se ve svých kampaních nebojí přitahovat pozornost potenciálních diváků prostřednictvím kontroverze. Plastová dýchající nahá těla, která byla od těch ještě dýchajících lidských k nerozeznání, nainstalovala firma do autobusových zastávek jako reklamu k seriálu Altered Carbon . Ten se...

Chaos ve veřejném prostoru je potřeba zkrotit, jinak se i dobré nápady minou účinkem. Vezměme jako příklad koloběžky Lime, které už dneska nebaví ani hipstery. Z původně (doufejme) dobrého záměru se stal jezdící postrach chodců a ze stojících koloběžek pak příspěvek ke komunálnímu odpadu. Přitom...

Praha už brzy vypíše soutěž na poskytovatele nového mobiliáře. Ten v podobě zastávek či laviček neslouží jen obyvatelům města, ale zároveň i jako reklamní nosič. Zeptali jsme se několika osobností z českých reklamních a marketingových agentur na to, jak by podle nich měla reklama na mobiliáři...

Placení kartou je pohodlné. Nemusíte přemýšlet, kolik hotovosti s sebou vzít nebo kolik vybrat z bankomatu. Karta je malá, skladná, máte ji vždy po ruce a díky bezkontaktním platbám je placení s ní o mnoho jednodušší. Také patříte k těm, kteří si rádi zjednodušují život a platí každou, byť i zcela...

Na začátku 20. století pediatři moc dobře věděli, co děti potřebují jíst. Kladli matkám na srdce, aby dodržovaly přísnou dietu. Výsledek? Až 90 % dětí si vyvinulo nechutenství a odmítalo jíst, co jim bylo nakázáno.

Zatímco na tuzemských televizních programech jsou nevhodné pořady pro děti označovány hvězdičkou, na Instagramu či YouTubu prakticky nic takového neexistuje. Algoritmy sociálních sítí jsou navíc navrženy tak, aby sledujícího dovedly do co nejextrémnějšího obsahu . A čím je obsah extrémnější, tím...

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter, která uživatelům umožní nahlédnout na sebe sama očima někoho jiného. Tedy konkrétně Twitteru. Nejedná se ale o funkci, kterou nabízí Facebook, kdy se můžete podívat, jak váš profil vidí někdo jiný. Ne. Twitter nabízí...

Letos v červenci se na amerických pultech objevila nová kniha Ronalda E. Pursera – přesvědčeného buddhisty a profesora přednášejícího na univerzitě v San Francisku management. V knize McMindfulness: How Mindfulness Became the New Capitalist Spirituality profesor poukazuje na nesmyslnost rostoucí...

Nová studie popisuje efekt , který je velmi důležitý pro prodejnost čokolády. Možná si myslíme, že je pro nás zásadní chuť, ale výzkumníci zjistili, že i samotné vnímání chuti a kvality čokolády je závislé na tom, jak hezky je zabalena.

Britský Guardian informuje o zajímavém fenoménu , který se vznáší nad propojeným světem – světem reálným a virtuálním. Nazývá ho "paradoxem soukromí". A tento paradox vychází z údivu výzkumníků nad jedním faktem: Když lidé tvrdí, že si váží svého soukromí, proč je stále dobrovolně poskytují...

Reklamy povzbuzují konzumenty k tomu, aby chtěli, co nemůžou mít. Podle odborníků tak mohou velmi negativně ovlivnit celou společnost. Potvrzuje to studie provedená týmem univerzit v Mannheimu, v Bristolu a ve Warwicku . Po dlouhých 30 let vědci v různých zemích zkoumali asi milion Evropanů a...

„Sociální marketing využívá marketingové procesy, postupy a koncepty, které se primárně využívají v komerčním marketingu, a aplikuje je na řešení celospolečenských problémů.“ Tak vysvětluje koncept sociálního marketingu odborná asistentka na katedře marketingu VŠE Zuzana Chytková , se kterou jsme...

Amerikou hýbe skandál, který se týká Světové zdravotnické organizace (WHO) a její dosud neposkvrněné pověsti. Purdue Pharma , soukromá farmaceutická společnost, která se proslavila dezinformacemi při propagaci svých léků s opiáty, má podle massachusettské demokratky a republikána z Kentucky...

Boom zážitkového marketingu, který vybízí kolemjdoucí k akci a žádá si jejich aktivní zapojení, začíná být hodně výraznou hudbou současnosti. Spojení venkovní reklamy s nejnovější technologií rozšířené reality v lidech vzbuzuje zvědavost a povzbuzuje je k akci, za kterou jsou většinou ihned...