fbpx

Proč rozmach marihuany dělá vrásky na čele i majiteli Staropramenu

Zveřejněno: 14. 3. 2018

Jméno severoamerického pivařského giganta Molson Coors Brewing Company vám možná mnoho neříká, pravdou ovšem je, že pod jeho křídla spadá i pivovar Staropramen. A právě zástupci Molson Coors nedávno připustili, že budoucí vyhlídky a zisky nejen této společnosti, ale všech producentů oblíbeného zlatavého moku může ohrozit trh s legálním konopím.

Postupující legalizace konopí napříč Severní Amerikou byla ve výroční finanční zprávě, kterou sedmý největší světový výrobce piva předložil na začátku letošního roku Komisi pro cenné papíry a burzu, označena za jeden z „rizikových faktorů“ budoucího rozvoje tohoto koncernu.

Hrozba i šance

Tímto veřejně dostupným prohlášením se společnost Molson Coors připojila ke stále rostoucímu počtu zavedených a veřejně obchodovatelných společností s alkoholem nebo tabákem, které vzkvétajícímu konopnému průmyslu věnují velkou pozornost – ať už kvůli tomu, že tuto rostlinu považují za hrozbu, nebo příležitost.

Pivovarníci bědují: Přestože dlouhodobý vliv legálního konopí na trh s alkoholickými nápoji je zatím neznámý, v některých státech USA a v Kanadě může vést k poklesu příjmů z našich produktů.

Ve zprávě se dále uvádí: „Přestože dlouhodobý vliv legálního konopí na trh s alkoholickými nápoji je zatím neznámý, v některých amerických státech a v Kanadě může vést k poklesu příjmů z našich produktů. Důvodem se zdá být změna v preferencích spotřebitelů, konkrétně pokles zájmu o pivo a vzestup zájmu o konopí, což (...) může mít ve výsledku neblahý dopad na naše podnikání.“

Vyhlídky pivovarnických gigantů tedy nejsou s postupující legalizací konopí zrovna růžové. Z hlediska ochrany veřejného zdraví se ale může jednat o výraznou změnu k lepšímu – nesčetně odborných studií a průzkumů z posledních dekád prokázalo, že konopí je jak pro (dospělé) jedince, tak pro celou společnost mnohonásobně méně nebezpečné a rizikové než legální alkohol v jakékoli formě, ať už se jedná o rizika přímo pod vlivem nebo o rizika dlouhodobá.

Tabák objevuje THC

Některé koncerny – nejen alkoholové, ale i tabákové – vidí v konopí naopak šanci. Monitorují proto situaci ve státech jako Colorado, Oregon, Kalifornie nebo Kanada, aby zjistili, jestli by se nevyplatilo na legální konopné trhy v těchto státech vstoupit – a některé už to dokonce „riskly“. Tímto prvním odvážlivce je Constellation Brands, další pivovarnický gigant s neznámým názvem (prodává například oblíbené mexické pivo Corona), který na konci loňského roku investoval 190 milionů amerických dolarů (přes čtyři miliardy korun) do nákupu podílu v největším kanadském velkoproducentovi léčebného konopí Canopy Growth.

Čtěte také:
Přestáváme stárnout. Vrásky nevrásky
Naprosté soustředění, dokonalost a lehkost: Tajemství zvané flow

Krátce poté vyšlo najevo, že podobný krok učinil jeden z velkých amerických výrobců cigaret, když koupil podíly ve dvou kanadských společnostech, které pěstují a prodávají legální konopí. Časy se mění…

foto: Shutterstock

Tipy redakce

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání Země

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání...

Praha 7 vyhlásila v květnu stav klimatické nouze , jak ji (a nejen ji, ale celou...

Celá třetina mileniálů v USA pochybuje, zda je Země kulatá. Konspirace poráží školy

Celá třetina mileniálů v USA pochybuje, zda je Země kulatá. Konspirace poráží školy

Tajná spiknutí okolo celebrit nejsou až tak nová. To první se objevilo na sklonku...

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.