fbpx

Pátek Karla Křivana: Čapek čekal mloky a on vyplaval Turek 1 fotografie
zdroj: Profimedia

Tentokrát o tom, jak evropskými volbami v Česku zahýbaly sociální sítě a co se z nich nakonec do Evropského parlamentu vyrojilo

Zveřejněno: 14. 6. 2024

Výsledky voleb vyděsily lidičky, jejichž obzor nepřekračuje karlínská nábřeží a letenské parky. Mnozí z nich jsou například překvapení, že kluci mají rádi auta. Nejen jako dopravní prostředek, ale především zábavu, radost, vášeň. Ale i symbol úspěchu. Stačí se podívat, čím se na Instagramu chlubí rádoby i skutečně úspěšní mladí muži. Jedou, sedí, nastupují či vystupují z nějakého luxusního vozu. Či alespoň z něčeho, co za něj považují.

Elekrokola jako srozumitelné a jednoduché vyjádření vydělaného balíku peněz opravdu nepoužívají. Mohu z vlastní zkušenosti říct, že zatímco u výrazné části mých byznysových pražských klientů nehraje značka osobního auta již takovou roli jako dřív, čím dál od města je stále důležité, čím jezdíte. Podstatné ovšem je, že auto není jen symbol postavení, ale také zábava.

Takové každodenní radosti

Progresivisté při linkování nového světa a programování nového člověka opomíjejí to podstatné. Lidé potřebují drobné každodenní radosti. Ty nemusí být zrovna v souladu se zdravou výživou či společenskou potřebou, ale je chyba jim je brát nebo je za tyto jejich slabůstky ponižovat. Sterilitou emoce nevyvoláte. A bez emocí si srdce lidí nezískáte.

V letošních eurovolbách se poprvé naplno projevila síla on-line světa.

Jak o Filipovi Turkovi trefně napsal na síti X šikovný tvůrce webu Programydovoleb.cz Štěpán Ryšavý: „Měl už napečeno, jen letěl pod radarem.“ Mainstreamoví experti a komentátoři ho objevili prakticky až pár dní před volbami. Abych nedělal chytrého generála po bitvě, o Filipu Turkovi jsem se od kamarádů, kteří se více věnují on-line prostředí než já, dozvěděl asi měsíc a půl před volbami. I s informací, že se tam určitě dostane. To jsem si ho ještě spletl s úspěšným Čechem ze světa Formule 1, také Turkem, ale Pavlem.

A co síla Oktagonu?

Přitom o významu komunit na sociálních sítích čteme, slyšíme a mnozí z nás i přednášíme více než deset let. Lidé, kteří se živí komunikací všech možných produktů a služeb, by uměli dát konkrétní příklady. Nebo si zájemci mohou prohlédnout sílu třeba Oktagonu MMA nejen na Instagramu. To by byl teprve fičák, abychom použili termín z prehistorie reality show v Česku, kdyby se takový Ondřej Novotný rozhodl na něco kandidovat. Ne že bych mu to doporučoval nebo přál.

Ale vraťme se k realitě politické komunikace. V letošních eurovolbách se poprvé naplno projevila síla on-line světa. Pravda, byly tu podivné řetězové maily během prezidentského souboje Drahoš-Zeman, Babišova videa a Okamurovy výkřiky na sociálních sítích. A ano, také TikTok dámy z opozičního hnutí. Ale tentokrát je to mnohem komplexnější.

Zatímco jsme stále dokola a podrobněji rozebírali výkony předsedů v televizních debatách, ve Vltavě u Karlova mostu vykoukli mloci. Karel Čapek si je představoval jinak, ale to není důležité. I ti naši mloci jsou legrační a mohou působit zábavně. Ale jsou zde a budou chtít stále víc. Navíc mají bratránky, kteří vůbec vtipní nejsou. Nezbývá než opustit známou pevninu a vyrazit do hlubin. Svět, jak jsme ho znali, skončil. Nyní si to nejen myslíme, ale i víme.

Související…

Pátek Karla Křivana: Nejznámější pražský brouk
Karel Křivan

foto: Profimedia, zdroj: Autorský článek

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...