fbpx
Zveřejněno: 15. 8. 2017

Opatrnost především, náklady na první rande do tisícovky a seznamka přes internet, to jsou současné trendy seznamování pro více než 50 % Čechů starších 25 let. Přes 80 % z nich má s prvními schůzkami špatné zkušenosti. Vyplývá to ze statistik seznamovacích agentur.

„Důvod, proč stále více mužů hledajících vážný vztah volí seznamky, není jen nedostatek času nebo příležitostí najít si partnerku takzvaně přirozeným způsobem, ale také obava z odmítnutí. Více než tři čtvrtiny mužů přiznávají, že se bojí odmítnutí v reálném životě, nevědí, jak na něj reagovat, řadu z nich dokonce na určitou dobu paralyzuje od odvahy zkoušet to znovu,“ vysvětluje Kristýna Mertlová, majitelka seznamovací agentury Date2k. „Odmítnutí v online prostředí je pro ně méně traumatizující, má pro ně prakticky nulový emocionální zásah.“

love shutterstock 304744727

V Americe věří 71 % lidí v lásku na první pohled.

V online seznamování vedou Američané

University of Chicago zveřejnila svoji statistiku, podle které dosahuje počet seznámených párů v Americe přes internet 35 %. V zaměstnání se seznamuje 22 % párů, na doporučení přátel 19 % a ve škole 11 %. Výzkum si všímá i stoupajících tržeb za online seznamovací služby, od roku 2008 stouply z 967 mil. USD na 1.249 mil. USD. Klient, který využívá služby online seznamování, utratí ročně 239 USD.

Při seznamování Američané preferují v 64 % společné zájmy a koníčky a pro 49 % nezadaných jsou základním kriteriem fyzické charakteristiky, například 32 % touží po blonďatém partnerovi, 71 % respondentů průzkumu věří v lásku na první pohled. Seznamování online je navíc mnohem rychlejší, v průměru se nezadaný touto cestou seznámí za 18,5 měsíců, při jiném přístupu k seznamování je to 42 měsíců.

Pasivita nemusí dobře skončit

Podle ankety „Jak se balí po Česku“ téměř polovina uživatelů seznamek čeká, kdo se jim ozve, nevědomky se tak připravují o možnost seznámit se s téměř polovinou podobně pasivních uživatelů.

Důvodem, proč muži stále častěji volí pro seznamování právě seznamky, je obava, aby nenarazili na tzv. zoufalky nebo zlatokopky. „Muži starší 35 let, kteří dojdou do fáze, že by se chtěli usadit a založit si rodinu, mají také jasnou představu o partnerce. Vyžadují, aby byla vyrovnaná, aby měla uspořádané hodnoty a aby jejím jediným nenaplněným očekáváním byl ten správný muž pro život – tedy on,“ říká Kristýna Mertlová. A právě proto se tolik bojí žen starších třiceti let, které označují za tzv. zoufalky, tedy ženy, které nehledají ideál, ale prostě někoho, kdo si je vezme a s kým si naplní touhu mít dítě.

online dating shutterstock 143530636

Podle ankety "Jak se balí po Česku" téměř polovina uživatelů seznamek čeká, kdo se jim ozve, nevědomky se tak připravují o možnost seznámit se s téměř polovinou podobně pasivních uživatelů.

Nezadaní chtějí změnu

Elegantním řešením může být tzv. vztahový koučink. „Ten slouží nejen k tomu, abychom našim klientům doporučili skutečně vhodný protějšek, ale také k tomu, abychom eliminovali ty, kteří k nám nepřijdou hledat plnohodnotný vztah,“ dodává Kristýna Mertlová.

Podle Kristýny Mertlové to opět souvisí s „křehkou psychikou mužů – nechtějí si připadat využívaní a stát se prostými dodavateli genofondu“, říká a dodává, že další obavou mužů, kteří ve svém profesionálním životě dosáhli určitého postavení, je obava, že narazí na protějšek, který nebudou zajímat z lidského, ale z materiálního hlediska, tedy na tzv. zlatokopky. „Proto jsou na prvních schůzkách velmi opatrní, nedávají najevo svůj společenský status, volí méně okázalá místa či restaurace a obecně se snaží, aby náklady na jednu schůzku nepřesáhly tisíc korun v případě, že její součástí je společná večeře. Právě tato částka pro ně představuje jakousi psychologickou hranici únosnosti nákladů na to, že se jejich protějšek neukáže být tím pravým.“

 

foto: Shutterstock, zdroj: Seznamovací a rozvojová agentura Náhoda

Tipy redakce

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání Země

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání...

Praha 7 vyhlásila v květnu stav klimatické nouze , jak ji (a nejen ji, ale celou...

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Loni v létě zaplatil jeden britský turista na Sardinii pokutu 1 032 eur, když byl...

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.