fbpx

Nová pražská magistrátní kampaň apeluje na zodpovědnost, říká ředitelka odboru médií a marketingu pražské radnice Jana Berková

Zveřejněno: 27. 10. 2020

Na chodbách pražského magistrátu je v současné kovidové době nezvykle ticho. Neznamená to ovšem, že se tam nic neděje. Naopak, v koronavirové krizi musí být úředníci i politici neustále ve střehu. A ti, kteří mají na magistrátu na starosti komunikaci, nejsou výjimkou. „Musíme registrovat a vlastně i někdy předvídat všechna platná a stále se měnící opatření, která se na nás valí. Jen tak je dokážeme správně interpretovat veřejnosti,“ říká Jana Berková, ředitelka odboru médií a marketingu.

Uprostřed druhé vlny rozjíždí magistrát velkou komunikační kampaň. Co přesně chce magistrát sdělit? 

Zmíněná kampaň si při svém vzniku prošla různými názorovými vlnami. Zohledňovali jsme náladu ve společnosti, posun ve vnímání opatření souvisejících s covid-19 mezi jarem a současností. Všichni jsme se ale při přípravě shodli, že chceme pozitivní kampaň zaměřenou na slušnost, ohleduplnost a zodpovědnost. Podprahově se tak snažíme apelovat na tuto strunu a vyzvat k pomoci a zapojení co nejširší veřejnost. Cílem je nenásilná aktivace veřejnosti k dodržování všech kovidových opatření a hlavně je tam ten podprahový apel na slušnost a odpovědnost každého z nás. Nechceme nikoho unavovat informacemi ke covidu, jako jsou pravidla 3R a další zásady. Těmi jsou už všichni zahlceni. Na druhou stranu se ale ukazuje, že zmíněná pravidla jsou nejefektivnější a nejlevnější cestou, jak ochránit sebe i ostatní.

Vážíme si všech, kteří pravidla dodržují, a rádi bychom motivovali ty, kteří se zapojit váhají, nebo přímo odmítají.

Kampaň je postavená na fotkách skutečných lidí, reálných osobách z řad záchranářů, policie, hasičů, Českého červeného kříže. Stejně jako na jaře jsou i teď mezi nejexponovanějšími profesemi právě tito lidé. Pořád o nich čteme, mluvíme a sledujeme počty nakažených nebo v karanténě.

Očekáváme, že budou vždy tam, kde je potřebujeme, a přitom jsou nejvíce ohroženi nákazou. I my jim ale můžeme pomoct a stačí tak málo. Uvědomit si, že naše chování ovlivňuje zdraví ostatních. A už jsme zase u té zmíněné slušnosti, ohleduplnosti a zodpovědnosti.

S kým jste na kampani spolupracovali? 

Focení jsme zrealizovali s fotografkou Alžbětou Jungrovou. Tváře, které vidíte na vizuálech, patří opravdu lidem z první linie. Je tam Pavlína, záchranářka pražské záchranky, Honza, velitel družstva pražských hasičů, Marie, strážnice pražské městské policie, a Barbora, dobrovolnice Českého červeného kříže. 

Kde všude bude kampaň vidět?

Všude. V online prostoru, printu i v outdooru. Sociální sítě a rádia nevyjímaje. 

V první vlně se cílilo hodně na seniory. Jaká je podle vás cílová skupina pro novou vlnu koronaviru?

V současné době je skupina, na kterou cílíme, mnohem širší. Jsou to v zásadě všichni občané, přesto je hlavním cílem ochránit rizikové skupiny a zabránit přetížení systému zdravotní péče.

Vy jste se nedávno na magistrát vrátila po mateřské. Odcházela jste za zcela "poklidného stavu", kdy se koalice jako obvykle hádala s opozicí o vše možné, ale dalo by se říct, že šlo o standardní provoz. Přišla jste do roku, u kterého se nemůžeme dočkat, až skončí. Co je pro vás největší "ránou"? 

Teď jste mě pobavil. Zdánlivě poklidný stav jsem na úřadu asi ještě nezažila. Pravdou je, že situace před více než dvěma roky, kdy jsem odcházela na mateřskou, byla úplně jiná než teď... Nejvíce na mě doléhají dopady té malé kovidové potvůrky na naši ekonomiku, na podnikatele, ale i na běžné rodiny, kterým se mnohdy změnilo od základu vše. Ta rychlost, s jakou zasáhla do všech oblastí života, je děsivá.

Pracovala jste jedenáct let v CzechTourismu, nyní máte na starosti komunikaci města, které o 80 procent svého turistického byznysu přišlo. Bude s tím město něco dělat i příští rok? 

Vedení města společně s městskou společností Prague City Tourism a ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy připravilo Koncepci příjezdového cestovního ruchu hlavního města Prahy, kterou jsme teď v říjnu představili.

Jana Berková

Ředitelka komunikace pražského magistrátu vystudovala na univerzitě v Českých Budějovicích. V letech 2004 až 2015 pracovala jako vedoucí oddělení pro styk s veřejností v CzechTourismu, agentuře pro podporu cestovního ruchu. Od roku 2015 vede oddělení komunikace na pražském magistrátu.

Plně se s ní ztotožňuji, protože řeší rovnováhu mezi ekonomickými přínosy turismu se strategickým zájmem města a jeho obyvatel. Nová strategie se připravuje na období, kdy se do Prahy postupně začnou vracet turisté. Díky ní chceme lépe komunikovat s Pražany, zvýšit podíl domácích turistů vůči zahraničním a zajistit udržitelný cestovní ruch. Koronavirová krize podle odborníků ukázala, že se jedná o správný směr, jakým by se měl cestovní ruch v Praze ubírat.

Takže vaše přání do roku 2021?

Největším přáním do následujícího roku, a to jistě nemluvím jen za sebe, je, aby se situace brzy stabilizovala…

Související…

Tvářemi pražské kampaně proti koronaviru jsou lidé z první linie
Zdeněk Strnad

zdroj: Jana Berková, Praha.eu

Galerie

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...