fbpx
Flowee

"Snapchatová dysmorfie" je nejnovějším trendem v body modification.

Zveřejněno: 5. 8. 2018

Jít dnes na plastickou operaci je něco jako jít k holiči – prostě si vyberete, jak chcete vypadat, a příslušný specialista vás upraví podle vašich představ. Chcete mít permanentní pokerface bez jakéhokoliv výrazu? Není problém. Co takhle mít v padesáti hlas jako patnáctiletý kluk? Stačí říct. Chcete si nechat vybělit anál? Stačí říct. 

Kdysi Jágr, dnes Snapchat

Lidé chtěli vždycky vypadat dobře a někomu/něčemu se podobat. „Ostříhejte mě jako Jardu Jágra,“ říkalo se u holičů v devadesátých letech, kdy v módě byly mullety. Ženy chtějí rty jako Angelina Jolie, prsa jako Salma Hayek, oči jako Brad Pitt.

Související…

I hormon lásky má svou odvrácenou tvářNešikovně focená selfie vedou k nárůstu plastik nosuSmrtící selfies mají za následek 127 úmrtí. Kde končí zábava a začíná nebezpečí?

Žijeme ale v době sociálních médií, které určují trendy. A sociální sítě už nejsou pouhými médii, prostřednictvím kterých šíříme selfies. Naopak, samy se stávají organickou součástí osobnosti svých uživatelů, a to doslova. Nejnovější módou u teenagerů je snaha podobat se selfíčkům, upraveným přes filtry v aplikaci Snapchat. 

Snapchatová dysmorfie

Neelam Vashi, ředitelka kožního centra v nemocnici Boston Medical, tento trend pro online časopis Facial Plastic Surgery nazvala "snapchatovou dysmorfií". Teenageři podle ní ve stále větší míře redefinují ideál krásy. „Když si se svou fotografií trochu pohrajete na Facetune, můžete si vyhladit kůži, vybělit zuby a zvětšit oči a rty. Tyhle filtry se stávají normou.“ Nereálné představy působí zcela reálné problémy. Tělesná dysmorfie je situace, kdy má jedinec zbytečný strach o možné vady svého vzhledu,

Teenageři jsou posedlí velikostí a tvarem svých tváří, malé nedostatky maskují snapchatovými filtry.

Snapchatová dysmorfie je ze stejného ranku. Zvlášť teenageři jsou až obsedantně posedlí velikostí a tvarem svých tváří a běžné kontury, malé skvrnky a vybočení z normálu jsou nepřijatelné. Takže je maskují snapchatovými filtry. Asymetrické tváře jsou sice přirozené, ale symetrické obličeje jsou považovány za více atraktivní. A i když vám Snapchat z asymetrického obličeje symetrický neudělá, může aspoň vyhladit vrásky a zesvětlit kůži, čímž se přece jen lehce upraví nepravidelné kontury. Aspoň tedy u některých obličejů. 

A pro tuhle symetrii jsou někteří ochotní lehnout pod plastickochirurgický nůž. Chtějí vypadat jako idealizovaná verze sebe sama. 55 % pacientů na amerických klinikách plastické chirurgie uvádí jako důvod operace fakt, že chtějí lépe vypadat na selfies. Došlo také k výrazné proměně věkového spektra pacientů – 56 % z nich má méně než 30 let. 

Širší oči vám nikdo neudělá

Lidé si na plastickou chirurgii nosili fotografie oblíbených filmových hvězd. Teď nosí fotky sebe sama, upravené ve Snapchatu. Sanfranciský plastický chirurg David Marble tvrdí, že je to tak vlastně lepší. „Rád dělám podle reálných fotografií konkrétních lidí, protože si většinou dokážou představit, jak budou s botoxem nebo nejrůznějšími výplněmi vypadat, a nemají nerealistická očekávání, že se z nich najednou stane třeba Kylie Jenner.“

Dřív nosili lidé na plastickou chirurgii fotografie oblíbených filmových hvězd. Teď nosí fotky sebe sama, upravené ve Snapchatu. 

Ovšem některé požadavky jsou stále mimo realitu. „Některé filtry vám udělají širší oči, což plastičtí chirurgové pochopitelně nezvládnou,“ říká David Marble. „Je důležité, aby váš chirurg uvažoval reálně a neřídil se slepě nerealistickými představami některých klientů.“

foto: Profimedia, zdroj: The Next Web

Tipy redakce

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání Země

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání...

Praha 7 vyhlásila v květnu stav klimatické nouze , jak ji (a nejen ji, ale celou...

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Loni v létě zaplatil jeden britský turista na Sardinii pokutu 1 032 eur, když byl...

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.