fbpx

Ryanair cestujícím: Nejdřív vraťte peníze, pak můžete nastoupit na další let 1 fotografie
zdroj: Shutterstock

Britské úřady řešily stížnosti cestujících s leteckou společností Ryanair. Ta chtěla po cestujících, kteří rušili lety za covidu, kompenzace během další cesty

Zveřejněno: 20. 10. 2021

Navzdory okolnostem letadla společnosti Ryanair létala i v nejhorších pandemických podmínkách. Řada cestujících ale musela let zrušit a peníze za letenku dostali zpátky. Když ovšem chtěli později z Ryanarem letět znovu, dozvěděli se, že mohou letět až poté, co vrátí peníze za předchozí neuskutečněný let. Na svých stránkách o celé záležitosti informuje prestižní britský magazín The Guardian.

Platforma MoneySavingExpert (MSE), která funguje i jako poradna "jak ušetřit peníze", zaznamenala mnoho případů, v nichž byla letecká společnost Ryanair obviněna, že cestujícím, kteří v průběhu pandemie usilovali o zpětné zúčtování neuskutečněných letů, nechtěla umožnit nastoupit na lety nové, dokud nevrátí peníze.

Vydírání v desítkách případů?

Cestující, kterým Ryanair odmítala peníze za zrušené lety vrátit, je nakonec žádali od poskytovatele platebních karet (nejčastěji American Express). Když se jim to povedlo, museli být překvapení po dalším objednání nového letu, či dokonce dovolené. Ryanair totiž na poslední chvíli před odletem žádal od takových lidí uhrazení poplatku ve výši 400 až 630 liber.

Letadla Ryanairu létají podle plánu a peníze za plánované lety jsou nevratné, to je jasně uvedeno v našich podmínkách.

 

Jinak hrozil tím, že takovým cestujícím nebude umožněn vstup na palubu letadla. Zástupci MSE uvedli, že na svém spotřebitelském fóru a na sociálních médiích zaznamenali desítky podobných případů. Ryanair cestujícím v podstatě zkazil dovolenou, protože vzrušení z plánované cesty změnil na stres. Nechat je zarezervovat si dovolenou a zprávu o požadavku na vrácení peněz jim podat na poslední chvíli je pobuřující a ukazuje to, že si společnost neváží lidí,“ komentoval situaci pro Guardian Guy Anker z MSE.

Ryanair: Máme to v podmínkách

„Letadla Ryanairu létají podle plánu a peníze za plánované lety jsou nevratné, to je jasně uvedeno v našich podmínkách, které má zákazník před rezervací k dispozici a může si je prostudovat,“ vysvětlil Guardianu mluvčí letecké společnosti s tím, že ve stejných podmínkách je rovněž informace o tom, že společnost cestujícího odmítne přepravit v případě, že jí v souvislosti s předchozím letem dluží jakoukoliv částku. 

Přesto, že tým z MSE uváděné případy nahlásil Úřadu pro civilní letectví, úřad vyšetřování zastavil.

Související…

Záhada muže, který spadl z oblohy, nedořešena: Kdo byl keňský černý pasažér?
Jan Handl

foto: Shutterstock, zdroj: The Guardian

Tipy redakce

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...