fbpx

Každý se k úspěchu v byznysu vydává vlastní cestou, některá pravidla ale na startu platí

Zveřejněno: 19. 9. 2018
Přečteno 1354x

Spousta lidí v poslední době přemýšlí nad životní změnou. Chtějí být svým vlastním pánem (případně svou vlastní paní) a přemýšlejí nad podnikáním. Začátky ale bývají těžké, což při podnikání platí dvojnásob. Šance na úspěch ale rostou, pokud nechybí nadšení, vytrvalost a především dobrý plán.

Související…

Nový trend: Lidé se těsně před důchodem pouštějí do podnikáníBohatší Češi víc myslí na důchod. Pořizují domy u moře i v AlpáchTři nejčastější důvody, proč stagnuje vaše kariéra či podnikání

Jak začít? Správný návod, jak podnikat, neexistuje. Každý, kdo dosáhl úspěchu, šel svojí cestou a dělal věci, které by mu ostatní nedoporučili. Je však několik kroků, které vás navedou na správnou cestu.

Vždy připraven

Základem pro obchod je mít co prodávat a mít komu to prodávat. Ujasněte si proto, jaký produkt či službu budete nabízet a kdo by měl být kupcem. Určete si okruh potenciálních zákazníků, kteří produkt potřebují.

Nečekejte, rozvíjejte

Zisk je jistě jedním ze znaků a také cílů úspěšného podnikání. Je to ale zároveň výsledek předem stanovené obchodní strategie.

Začínající podnikatel by si měl především osvojit základy online marketingu.

Ta počítá jak s tím, že peníze přicházejí, tak s tím, že určité prostředky je třeba také investovat. Jak na samotný rozjezd vašeho byznysu, tak i na pozdější inovace a rozvoj.

Rizika na minimum

Součástí dobrého obchodního plánu je také analýza rizik. Ujasněte si, jaká by mohla být vnitřní rizika projektu, tedy ta, která můžete sami ovlivnit. A která rizika hrozí jako vnější – například právní prostředí nebo konkurence. Pak si stanovte opatření k minimalizaci těchto rizik.

Dívejte se kolem

Když máte rozmyšleno, jaké zboží nebo službu nabídnete a komu, důkladně se podívejte kolem sebe. Porovnejte svou nabídku s těmi, které na zákazníky cílili podnikatelé před vámi. Zamyslete se přitom, v čem máte výhodu. Nabízíte kvalitnější zboží? Dokážete službu nabídnout výhodněji nebo rychleji? Pak to zákazníkovi řekněte. A hodně nahlas.

Buďte vidět i slyšet

Možností, jak o sobě a svém zboží dát vědět, existuje celá řada. A zdaleka ne za všechny budete muset platit horentní sumy. Začínající podnikatel by si měl především osvojit základy online marketingu.

online marketing

Pravidlo, že dnes jsou všichni potenciální zákazníci online, platí téměř stoprocentně

 . Na internetu jsou všichni

Pokud přece jen máte vyhrazené peníze na propagaci, zaplatit si můžete například online reklamu na nejrůznějších webových stránkách, kam si můžete nechat umístit bannery, reklamní minispoty nebo své logo.

Držte se stanoveného plánu, který jste si na počátku sestavili. Jděte vytrvale krok po kroku.

Efektivní mohou být také PR články šité na míru, které zpravodajské servery svým čtenářům nabídnou mezi běžnými příspěvky.

  • Hlavně trpělivost

Buďte trpěliví. Držte se stanoveného plánu, který jste si na počátku sestavili. Jděte vytrvale krok po kroku. A pokud narazíte na překážku, neklesejte na mysli, ale překonejte ji.

Jen tak si postupem času vytvoříte vlastní krizové scénáře, které budete umět aplikovat na konkrétní situace ve vašem podnikání.

foto: Profimedia, zdroj: Zonky.cz

Lukáš Zelený, Zonky.cz

Lukáš Zelený, Zonky.cz

lukas.zeleny@zonky.cz



Související články

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.