fbpx

Zveřejněno: 13. 4. 2017

Hledáte práci? A víte o tom, že máte i jinou možnost, než se dívat jen na servery, kde se soustřeďují nabídky, či kontaktovat personální agenturu? Mnohdy vyjdete práci snů víc naproti založením si dobrého profilu na LinkedIn. 

Profil na LinkedIn má v dnešní době většina lidí na vyšších pozicích. Jen malé procento jej ale efektivně využívá. Přitom je to škoda. Aktivita na LinkedIn vám může zajistit daleko lépe placené místo s lepšími podmínkami. „Můj známý si udělal profil, do tří dnů mu přišla nabídka za dvojnásobný plat, než který pobíral,“ říká Josef Kadlec, odborník na hledání talentů. Jak si tedy podle něj zvýšit šanci, abyste byli recruiterem kontaktováni?

 

Čtyři nezbytné kroky

První, co musíte udělat, je obohatit si profil o klíčová slova a zjistit i jejich správnou volbu. Pozice je rozhodně dobré pojmenovávat v češtině i angličtině.  „Průměrný Talent Sourcer hledá pozici projektového managera dle klíčových slov Project Manager – dostane zhruba 9000 výsledků, ale to nejsou všechny,“ vysvětluje J. Kadlec a dodává: „Zkušenější recruitem hledá ještě podle klíčových slov projektový manager a PM - najde o 1000 lidí víc.“

Nedostatkem, který se v profilech často vyskytuje, jsou překlepy. Zkontrolujte si proto, jestli máte popis pozice přepsán správně. Nejvíce chyb se údajně nachází ve slově manager - kdy se v profilech objevuje „manger“. 

Vyhledávač řadí pozice také dle toho, kolik konexí máte a jak moc jste na svém profilu aktivní. Pro zvýšení šancí je proto nezbytné mít profil s hvězdičkou. To je ta vyšší úroveň, kdy máte vedle fotografie přidané i zkušenosti aj. Denní aktivitou pak posilujete svou pozici ve vyhledávání. Připojte se také ke všem oborových skupinám. 

Posledním nezbytným krokem je zajistit si ideálně jedno nebo dvě doporučení, minimálně k nejnovější pozici. 

V přednášce se také od zakladatele GoodCall a Recruitment Academy Josefa Kadlece dozvíte, co v komunikaci a při oslovování funguje a co ne. V neposlední řadě vás naučí, jak se dá na LinkedInu například i publikovat a propagovat to, co nabízíte.

 

zdroj: Recruitment Academy

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...