Není to problém jen v Česku, ale i na Západě. Velké zastavěné území ve městě po čase přestane sloužit svému účelu a zůstává opuštěné. Města se pak roztahují do šířky, místo aby se budovalo na jejich území, kde očividně ještě prostor je. Jen se ten prostor musí změnit. „Dnes je třeba města budovat...

Zatímco většina měst se snaží skrze urbanismus zlepšovat fyzické zdraví svých občanů, na to psychické se často zapomíná. Přitom je stejně důležité. Město samo o sobě má na naši psychiku obrovský vliv a může ji hodně ovlivnit pozitivním i negativním směrem.

Venku začíná přituhovat a na pobočce Armády spásy v pražských Holešovicích to žije už od rána. Všude se to hemží lidmi, je tu teplo a čilý ruch. Každý den toto místo s prosbou o pomoc, něco na sebe nebo něco malého k jídlu navštíví desítky, někdy i stovky lidí. Počet osob bez domova v České...

Cyklistů a dalších, kteří k dopravě po městech využívají jiné prostředky mikromobility, jako jsou koloběžky nebo různé druhy skateboardů, přibývá. Vznikají tak alternativy, které vlastně jen tak mimochodem omezují automobilovou dopravu, jež prokazatelně škodí ovzduší. Smrad z výfukových zplodin...

Prostředí velkoměsta dává svým obyvatelům nesporně větší možnosti než menší sídla. Nabízí více pracovních příležitostí, kulturní a sportovní vyžití i vyšší komfort dopravy. Jednu velkou nevýhodu ale bezpochyby má – odděluje nás od přírody. Pokud tedy typického „měšťáka“ neupozorní například média,...

Hackathony jsou technologické soutěže s jednoduchými schématy. Vezmete problém, necháte jej řešit skupinku nadšených mladých odborníků a to nejlepší řešení pak realizujete v praxi. A protože díky klimatickým změnám rostou problémy jako houby za časů, kdy ještě pršelo, vznikl také Climathon –...

Hanna Marcussenová, zástupkyně primátora Osla pro městský rozvoj, tvrdí, že hlavním důvodem, proč chtějí osobním vozidlům zapovědět vjezd do města, je svobodný a volný pohyb lidí po ulicích. Podle ní jde o to zvýraznit prapůvodní význam ulice jako místa setkávání , kde si lidé povídají, děti...

Každá veřejná doprava potřebuje zastávky – místa, kde budou lidé nastupovat a vystupovat. Ještě před nedávnem jsme si do MHD nosili knihy. Ti, kteří chtěli držet prst na tepu doby, si kupovali noviny nebo Reflex.

V minulosti si na lavičkách lidé četli noviny, kouřili dýmku, krmili holuby, povídali si nebo na někoho čekali. V současnosti na nich s elektronickou cigaretou v ruce sjíždíme náš nikde nekončící feed, se sluchátky na uších pijeme dýňový flatwhite a... taky čekáme. Lavičky ve městech už však plní...

Vyhlídka na jízdu v autě s cizím řidičem může být pro někoho nepříjemnější než představa cestování samořiditelným autem. Tedy alespoň podle výsledků nového průzkumu pojišťovací společnosti The Zebra . V průzkumu, v němž odpovídalo dva tisíce Američanů, 53 % dotázaných uvedlo, že by se cítilo...