fbpx

Pražané nominovali pedagogy, kteří v pandemii dokázali obstát za katedrou i během distančního vyučování. Cenu nakonec získali čtyři učitelé. Učitelka a učitel ze základky a také pedagožky ze školky a střední školy

Zveřejněno: 30. 3. 2021

Cenu Pražské sluchátko získali ti, kteří své žáky i jejich rodiče v koronavirové době inspirují, dělají všechno pro to, aby i v lockdownu probíhala škola tak, jak má, a u kterých si žáci, žákyně i rodiče říkají: „To je naše paní učitelka. To je náš pan učitel. Ještě že je máme!“

Začalo to při jedné z online debat nazvané „Vyrůstá nám generace obézních asociálů?“, kde jsme se snažili přijít na to, kde jsou největší zádrhele online výuky a jestli to jde dělat dobře.

Někteří učitelé dokážou udělat z distanční výuky přímo rodinnou zábavu.

Někteří učitelé se s distanční výukou vyrovnávali lépe, někteří hůře, ale všichni měli pocit, že se na ně trochu zapomíná: „My jsme také v první linii a nám nikdo nepoděkuje...“

Čtyři stateční

Tak jsme se rozhodli to změnit. Pražské sluchátko je tedy oceněním pro výjimečné pedagogy a pedagožky, kteří se během covidu v první linii za pomyslnou virtuální katedrou snažili fungovat podobně jako „naživo“. Tedy fungovat tak, aby se děti mohly naučit alespoň to, co by se naučily normálně. 

Výherci se stali Miluše Svobodová a Pavel Řepka ze Základní školy Sázavská, Ivanka Kohoutová ze Střední zdravotnické školy Ruská a Helena Jiříková z Mateřské školy Mezi Domy.

sluchatko clv 1080x1760 02
sluchatko clv 1080x1760 022
sluchatko clv 1080x1760 023 edit

Nominace probíhaly přes web Pražské sluchátko. Přišlo jich více než 150, některé z nich až dojemné: „Dobrý den, chtěla bych nominovat naši paní učitelku Petru Minaříkovou ze 3. A, protože je zábavná, milá a hodně nás naučí. A každý večer nám čte pohádky. Mám ji moc ráda a moc bych si přála, aby vyhrála,“ píše jedna ze žákyň v nominaci.

„Díky paní ředitelce Kohoutové jsme mohli i v době pandemie pomáhat přímo v terénu,“ píše jedna ze studentek Střední zdravotnické školy Ruská. Že distanční výuku lze provozovat i v mateřské školce, dokázala Helena Jiříková: „Na Facebook školky paní učitelka vkládá každý týden svá natočená videa s nápady a náměty pro děti – pečení bábovky, různé pokusy (výroba sopky, duhy), rozlišování zdravých a nezdravých potravin, příprava zdravé svačinky…“

Ti, kteří nenudí

Někteří učitelé dokážou udělat z distanční výuky přímo rodinnou zábavu: „Miluška patří mezi nejbáječnější učitelky ve vesmíru. Často ji poslouchají rodiče i prarodiče. Vaří si k tomu kafíčko a volají na sebe: Už to začne!“ stojí v nominaci Miluše Svobodové. A její kolega Pavel Řepka, který učí na druhém stupni, se vyrovnal skvěle i s divokými brzy již dospívajícími: „Celou bandu nastávajících puberťáků při výkladu látky udržuje ve střehu, nenudí.“

Ocenění budou také hlavními tvářemi kampaně, která se kromě webu, rozhlasu a televize objeví i na CLV plochách.

Nikdo nevíme, jak dlouho lockdown ještě potrvá, ale děti by se měly vracet do lavic už snad po 11. dubnu. To ještě ovšem neznamená, že Pražské sluchátko skončí. Mohla by se z něj stát „taková hezká tradice“. Navíc se dá dost dobře očekávat, že prvky distanční výuky budou v budoucnu zapracovávány do standardní výuky. Třeba pro ty žáky, kteří budou z nějakého důvodu chybět. Jak ale říká Miluše Svobodová, jedna z nominovaných: „Přes sklo to není ono...“

Poděkování oceněným přichází také u příležitosti Dne učitelů, který proběhl 28. března. Ceny připravila společnost PrusaLab. Ocenění budou také hlavními tvářemi kampaně, která se kromě webu, rozhlasu a televize objeví i na CLV plochách, které zdarma poskytl Svaz provozovatelů venkovní reklamy.

Související…

Ostrá tužka Karla Křivana: Jemně psaný vzkaz pro pražské školáky
Karel Křivan

foto: Pražské sluchátko, zdroj: Pražské sluchátko

Tipy redakce

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...