fbpx

Technologický gigant za více než 20 let zavřel poměrně velké množství projektů. Při šíři portfolia a množství akvizic se ani není čemu divit

Zveřejněno: 2. 5. 2019

V úterý 2. dubna (zřejmě abychom si nemysleli, že jde o apríl...) Google zavírá své dobře známé produkty. Jde o sociální síť Google+, která nesplnila očekávání a nestala se konkurencí Facebooku, ale také o dost oblíbenější e-mailový klient nazvaný Inbox. Na pomyslném hřbitově projektů Googlu tak končí další dva, kterým se buď nedařilo, nebo bylo rozhodnuto o tom, že nebudou z různých důvodů dále rozvíjeny.

Pokud vás zajímá, kolik podobných projektů pod křídly Googlu už skončilo v propadlišti dějin, můžete se podívat na web Killed by Google, který je jakýmsi digitálním hřbitovem s hrobečkem za každý jednotlivý neúspěch z Mountain View. Stránka je open source a vytvořil ji přední americký vývojář Cody Ogden. Pomníků je celkem 149, připomínají 129 služeb, 11 aplikací a 12 hardwarových produktů. Na webu je možné třídit a vyhledávat. Ke každému projektu je možné najít pár zajímavostí a také časové období, kdy služba či produkt „žily“.

Překotný online život

Je 149 hrobečků pro tak obří firmu a 21 let existence hodně, nebo málo? Procházení jednotlivých položek každopádně pamětníkovi přináší vzpomínky na služby, které třeba kdysi používal, a neuměl si bez nich své fungování představit.

Na mysl přijde hned rok 1998, kdy se vyhledávač Googlu stal absolutním zjevením, a do té doby prakticky nepostradatelná Altavista rychle skončila v zapomnění. Podobně jako Altavista potom skončily i projekty Googlu, třeba služby Notebook nebo Desktop, sociální síť Orkut či řada mobilů Nexus. I ony byly předurčeny k tomu, aby změnily digitální svět, ale prostě to nevyšlo. To je život, v online světě překotný a nevyzpytatelný. Kdo dnes ví, co se stane za rok, která služba se rozjede a která naopak zanikne?

Digitální hřbitovy mohou sloužit nejen nostalgikům a obdivovatelům, ale i posměváčkům, kteří si výčet se škodolibou radostí procházejí a těší se každým neúspěchem.

Mnoho z pomníčků připomíná projekty, které by se od začátku mohly označit za experimenty bez větších ambicí, jenž připomínají firemní strategii Googlu zkoušet nové věci s vědomím, že se ne všechno vydaří. Pro zájemce o historii Googlu je určen i další podobný projekt nazvaný The Google Cemetery. Tyto digitální hřbitovy mohou sloužit nejen nostalgikům a obdivovatelům, ale i posměváčkům, kteří si výčet se škodolibou radostí procházejí a těší se každým neúspěchem.

Související…

Václav Mach: Big Tech se příjmů z reklamy dobrovolně nevzdá
Zdeněk Strnad

Online světem nyní hýbe reforma copyrightu, hlavně kontroverzní články 11 a 13 nové směrnice, kterou nedávno schválil Evropský parlament. Bude Google a spol. opravdu platit za odkazy na obsah, který zatím využíval bezplatně? A bude opravdu hlídat, co do jeho služeb nahrávají uživatelé? A bude za to zodpovědný? A jakým tempem pak poroste počet hrobečků na jeho hřbitovech?

Pro internetové prostředí nastanou dost možná nové časy. Což je na tomto online světě vlastně to hezké.

foto: Shutterstock, zdroj: The Next Web

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...