fbpx

Díky pravidelným zápiskům můžete vidět, co vám funguje a kde děláte chyby

Zveřejněno: 14. 3. 2018

Tento text není pro bordeláře. Anebo je pro ty bordeláře, kteří se sebou chtějí něco udělat. A pro všechny, kdo cítí, že superrychlá doba vyžaduje od inteligentního jedince vysokou míru zorganizovanosti. Netvrdíme, že to nevyžaduje disciplínu, ale odměna za ni není malá.

Tagy, štítky

Pokud si nechcete psát deník ručně, máte mnoho elektronických variant. Postačí Word, Google Docs nebo aplikace Note či Evernote. Nezáleží ani tak na tom kde, ale jak si své zápisky pořizujete.

Deníček může mít několik rubrik, důležité je, aby byly zápisky opatřené datem. Když je poznámka od kolegy či kamaráda, je důležité, abyste později identifikovali, kdo je jejím autorem. Pokud si zavedete systém tagů čili štítků, určitě vám to pomůže v orientaci. Pravidelnost a podrobnost záleží na vašem vkusu, samozřejmě si nemusíte poznamenávat každý okamžik, kdy se na vás usmál šéf.

Aby mělo vedení deníčku smysl, je důležité procházet ho zpětně a hledat v něm inspiraci a postupy, které fungovaly.

I když si nevedu klasický deníček, mám prakticky denní pracovní zápisky a přehled splněných úkolů, což vlastně určitý stručný deník je.

Úplně ideální deníček obsahuje přehledné záznamy o vašich minulých aktivitách. Konkrétně:

  • Problémy k řešení.
  • Jaké překážky bylo při řešení potřeba překonat.
  • Podrobně popsat řešení překážek.
  • Co bylo výsledkem?
  • Neshody s lidmi a jejich řešení.
  • Popis projektů a úkolů, které jste vyřešili.
  • Co se podařilo pod časovým tlakem.
  • Okamžiky, kdy jste předčili očekávání a proč.

Všechny tyto body vám později mohou pomoct najít návod na řešení dalších obdobných situací a problémů. Do deníčku si můžete ukládat i screenshoty, provázat ho s kalendářem.

 

Škoda každého nápadu

Samozřejmě, že součástí deníčku má být i zapisování nápadů, ke kterým se později můžete vrátit. Aby mělo vedení deníčku smysl, je důležité procházet ho zpětně a hledat v něm inspiraci a postupy, které fungovaly.

Osobně si vedu přehled nápadů a tipů na projekty. Ten mám rozpracovaný přehledně v Evernote, vybavený tagy pro lepší třídění. Každého dobrého nápadu, který zůstane zapomenut, je škoda.

Zdroj: https://twocents.lifehacker.com/keep-track-of-your-work-accomplishments-throughout-the-1823436243

foto: Profimedia

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...