fbpx
Zveřejněno: 22. 12. 2017

Jsme zvyklí na vysoce pěnící produkty, které voní exotickými vůněmi. Pasta na zuby má být jasně mentolová, a když není, podruhé si ji nekoupíme. Přírodní produkty ale často nemají ten „wow efekt“, který čekáme. Mají ale jiné přednosti. Přinášíme vám pár pravidel, jak k takové kosmetice přistupovat.

I při výběru přírodní kosmetiky je dobré používat hlavu. To, že na obalu produktu objevíte slovíčko „přírodní“, ještě automaticky neznamená, že skutečně jde o přírodní kosmetiku. Kontrolujte složení i renomé značky.

shutterstock 573290038

Na povrchu přírodního krému poznáte, jestli už se nekazí, dost napoví i vůně.

Je už zkažená?

Na rozdíl od konvenční kosmetiky věnujte zvýšenou pozornost exspiraci produktu. Používejte hlavně čich. Tak nejlépe poznáte, je-li kosmetika ještě v pořádku, nebo zda je už zkažená.

Používejte také zrak. Utvoří-li se například v odličovací vodě jakýsi hutnější kousek, který tam původně nebyl, produkt dál nepoužívejte. Stejně tak je to s barvou. Vnímejte, jestli se na něm netvoří modrá nebo zelená plíseň.

Bez toxických látek

Nebojte se, když šampon nepění. Pravděpodobně neobsahuje průmyslová pěnidla jako SLS (sodiumlaurylsulfát) a SLES (laurethsulfát sodný), které jsou nyní zkoumány kvůli možné toxicitě. Nedal-li vám šampon stejný objem a zdánlivou sílu jednotlivých vlasů jako ten se silikony i parabeny, zkuste se zaměřit na doplňky stravy, které vlasy posílí zevnitř.

shutterstock 637811863

Nebojte se používat oleje. Nevysušují pokožku tak jako běžné krémy.

Nebojte se olejů! Častým a nesprávným krokem je vysušování mastné pleti. O to víc se v ní totiž tvoří maz. Zkuste pleť před spaním promasírovat šetrným mandlovým olejem. Přírodní krémy bývají občas mastnější kvůli absenci chemických konzervantů a látek, které zvyšují absorbci produktu.

Díky vysokému obsahu aktivních látek vám stačí pár produktů, které nemusí být specializované na každou část těla. Nebojte se natřít hutnějším krémem tělo i obličej.

foto: Shutterstock

Tipy redakce

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Loni v létě zaplatil jeden britský turista na Sardinii pokutu 1 032 eur, když byl...

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání Země

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání...

Praha 7 vyhlásila v květnu stav klimatické nouze , jak ji (a nejen ji, ale celou...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.