fbpx

Zveřejněno: 25. 11. 2017

Taťána Gregor Brzobohatá a Michal Malátný zavítali ve středu do pražského Domova seniorů, aby zpříjemnili všední den místních klientů. Do domova je přivedla společná kampaň obchodního řetězce Penny Market  a Nadace Krása pomoci, která upozorňuje na syndrom samoty ve společnosti.

Předvánoční akce promovaná v řadě médií včetně televizní reklamy vyzývá, aby každý myslel na své blízké a také na ty, kteří už nikoho nemají. K výzvě rozdávat radost, která mezi lidmi zlidověla pod názvem „daruj medvěda“, se přihlásily tisíce zákazníků Penny Marketu a také další známé osobnosti.

foto archiv penny 3

S Michalem Malátným nadšeně zpívalo skoro celé publikum.

Zpívalo se a zpívalo... 

Možnost setkání s Taťánou a Michalem využila většina klientů, a tak byla atmosféra v plném kinosálu Domova seniorů na pražském Chodově zkrátka skvělá. Zazněly skladby kapely Chinaski, ale také píseň Pramínek vlasů, kterou zpíval s Michalem Malátným skoro každý přítomný. Hudbu střídalo vyprávění obou hostů nebo reakce na dotazy diváků.  

„Moc ráda jsem přišla a popovídala si s klienty domova. Ač tu nejsou sami, i v domově se člověk může cítit osamělý. Vím, že se personál snaží klientům zpestřit denní rutinu různými akcemi se zajímavými hosty a moc si toho cením. Ráda jsem toho byla součástí,“ uvedla po skončení akce Taťána. Ředitelka Nadace Krása pomoci Michaela Stachová dodala: „Soustředíme se sice na podporu domácí péče, ale spolupracujeme také s domovy pro seniory. I tady klienti potřebují cítit zájem ostatních lidí. Čas tu může běžet hodně pomalu, pokud za vámi nikdo nechodí. Proto je skvělé, že zaměstnanci domovů pořádají pro klienty různé akce. Práce tady je posláním a vážím si každého, kdo to dělá srdcem.“

foto archiv penny 20

Senioři dostali plyšové medvídky, kteří jsou symbolem kampaně a reprezentují duchovní průvodce.

Dobré skutky na Vánoce

Na závěr oba hosté rozdali klientům domova plyšové medvídky, kteří jsou symbolem kampaně. Šlo o kombinaci medvídků přímo od PENNY ale také o medvídky nasbírané pro seniory samotnými zákazníky společnosti. „Medvěd se objevuje ve všech starých kulturách a byl uctíván již v pravěku. V šamanské tradici je duchovní průvodce a napomáhá uzdravit fyzické, psychické, ale i spirituální rány svou intuicí a sebevědomím. Často symbolizuje moudrost a stáří,“ vysvětlila manažerka strategického marketingu společnosti Penny Market Zlata Ulrichová  a dále uvedla: „Máme radost z toho, že lidé, kteří k nám chodí nakupovat, mohou prostřednictvím svého nakupování udělat dobrý skutek a společně s námi rozdávat o letošních Vánocích radost.“  

Osamělých seniorů je v ČR půl milionu 

Díky bodům za nákupy je možné získat celou medvědí rodinku do 31.12. Medvídkem pak lidé mohou obdarovat své blízké nebo Nadací vybrané osamělé seniory. Penny Market navíc všechny věnované medvědy rozveze na své náklady i se vzkazem na kartičce. Podle statistických údajů je v Česku 1,6 milionu domácností důchodců. V mladším seniorském věku žijí lidé obvykle ve dvojici s partnerem, ve vysokém věku pak spíše sami. Samo bydlí kolem půl milionu starších lidí, podle studie je mezi nimi 80 procent žen.

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...