Pro ilustraci by chtělo připomenout, jak to měli Američané s luxusem v minulosti. Za projev bohatství a dobrého živobytí se v poválečných Spojených státech považovaly obrovské domy, drahá auta, masivní nábytek a hlavně... hodně věcí. To už dnes tak úplně neplatí.
Ceny nemovitostí i úložných prostor vzrostly a stále více lidí si začalo uvědomovat, že je hromadění majetku neuspokojuje. Ba naopak, způsobuje jim pocity úzkosti a zahlcenosti. Zemí se přehnal trend minimalismu, lidé se hromadně začali zbavovat nepotřebných věcí, stěhovat do menších domů, žít jednodušším životem.
Kde předtím vedlo požitkářství a hon za raritou, nyní vítězí kvalita a jednoduchost.
No a tento "minimalistický trend" se teď promítl i do jejich preferencí, co se týče designu. Nová studie značky Volvo a výzkumné agentury Harris Poll zkoumala vliv designu právě na novodobé pojetí luxusu. Podle výzkumu si 88 % Američanů myslí, že luxusní zboží by mělo být krásné a zároveň vysoce praktické a funkční. Kde předtím vedlo požitkářství a hon za raritou, nyní vítězí kvalita a jednoduchost.
Skandinávský luxus
Pro Američany jsou v dnešní době luxusní příbytky především synonymem pro čistotu (55 %), prostornost (50 %) a funkčnost (45 %). Jednašedesát procent dotázaných se přitom shodlo na tom, že takové požadavky splňuje skandinávský design, a 27 % uvedlo Švédsko jako top zemi, která je spojená s moderním luxusem.
Reklama
Celých 68 % dotázaných věří, že pokud jde o luxus, méně je více, 84 % je přesvědčeno, že Američané mají příliš mnoho majetku, a 85 % zpovídaných údajně aktivně pracuje na tom, aby se zbavovali zbytečných věcí, a jejich domovy tak byly, co se týče vybavení, minimalistické. A to už zní jako pořádná uklízecí párty. Můžeme doufat, že se Američané nezbaví úplně všeho. To by se potom také mohlo stát, že se Indové na druhé straně světa utopí v odpadcích.
foto: Shutterstock, zdroj: Dexigner