Směs alkoholu, sycené vody a ovocných příchutí v praktické a designově atraktivní plechovce. To je nová kategorie nápojů, pro kterou se vžil název hard seltzer. Nedávný přírůstek ve světě nápojů, který od roku 2018 zažívá celosvětový boom. Jenom v letošním roce tržby za jeho prodej přesáhly 4 miliardy dolarů. Toto lehké letní osvěžení bylo původně určeno ženám. Jeho popularita však překonala genderové rozdíly, a zařadila ho tak mezi nápoje schopné měnit spotřebitelské zvyklosti konzumentů. Zvlášť pak u dospělé části generace Z, která tíhne k originálním formám nápojů, jako je třeba hard seltzer.

Začalo to v garáži

Když v roce 2012 majitel malého pivovaru v Connecticutu seděl v baru a sledoval pět žen, jak si míchají vodku se sodovkou, napadlo jej, že vytvoří něco mnohem lepšího. Zavřel se do garáže a začal experimentovat s perlivými lektvary. Jeho cílem bylo překlenout propast mezi pivem, vínem a koktejly novým druhem alkoholického nápoje.

Ještě v roce 2017 jej kupovalo 70 % žen. V posledních letech zasáhl hard seltzer také muže a nyní je genderově neutrálním nápojem. 

Jeho pokusy skončily happy endem. Vytvořil alkoholický drink, jehož základem není žádný destilát. Alkohol vzniká postupným kvašením ovoce, cukru nebo ječného sladu a následně je kombinován s perlivou vodou a přírodní ovocnou příchutí. Ve výrobním procesu se drink ještě obohatí o pivovarské kvasnice a vzniká osvěžující nápoj s obvykle 4 až 6 % obj. alkoholu. Ještě v roce 2017 jej kupovalo 70 % žen. V posledních letech zasáhl hard seltzer také muže a nyní je genderově neutrálním nápojem.

Kategorie, která ještě nekončí

Představte si nespoutané a nekončící léto, vůni a šumění moře, teplý písek pod nohama. To vše doprovázené osvěžujícím drinkem, kterým si navodíte pocit pohody a letních dobrodružství. Přesně po takovém letním hitu v posledních letech šílí celé Spojené státy a podle nejnovějších odhadů by měla samotná kategorie hard seltzers narůst do roku 2030 na hodnotu 30 miliard dolarů.

Kategorie ready-to-drink produktů, kam hard seltzer jednoznačně patří, byla navíc jedinou kategorií, která v loňském pandemickém roce rostla. Navíc podle nejnovějších výsledků studie IWSR Drinks Market Analysis tato kategorie v USA brzy předběhne v oblíbenosti i tolik oblíbený evergreen – víno.

Hard seltzer – dokonalé letní osvěžení

Hard seltzer se proslavil díky experimentování spotřebitelů a klesajícímu zájmu o tradiční pivo. Inovativní receptura bez obsahu lepku vhodná pro vegany a s obsahem alkoholu 4–6 % perfektně harmonizuje se současnou kulturou. Svěží lehkost s atraktivními příchutěmi, které jsou zabaleny do praktické plechovky, dělá z hard seltzer ideální nápoj pro horké dny.

Letní dobrodružství s Wai Moment

Jsme si jistí, že prémiová značka Wai Moment, která patří pod hlavičku Staropramen, potěší všechny vaše smysly. Osvěžující hard seltzer drinky v elegantních třetinkových plechovkách symbolizují pocity pohody, dobré nálady a nekončícího léta. Nápoj je k dostání ve třech ovocných variantách – Tropical Crew Sensation, Crazy Berries Sensation a Minty Lime Time Sensation. Neobsahuje umělá barviva, sladidla či konzervační látky. Wai Moment osvěží každý moment letního dne.

Související…

Štamgasti už chtějí mít jistotu i v pivu, říká pražský hospodský Libor Kult
Zdeněk Strnad

foto: Hard seltzer, zdroj: Staropramen