fbpx

Zveřejněno: 13. 9. 2017

Léto je definitivně pryč, dny se krátí, slunečního svitu ubývá, a tak je ten pravý čas na očistu organismu. Správná detoxikace nám dodá energii a zároveň zbaví tělo škodlivých toxinů. Ne každý si ale takovou „detoxikaci“ vykládá správně. Jakých omylů se tedy během podzimní kúry můžeme dopustit? 

S příchodem zimy máme tendence schoulit se pod deku a absolvovat několikaměsíční hibernaci. Ačkoliv je to bohužel nemožné, pravdou zůstává, že odpočinek je pro detoxikaci poměrně důležitý. Pamatujte si, že čistíte nejen tělo, ale i ducha a mysl, abyste mohli udělat prostor pro vaše nejlepší já. Pojďme se nyní podívat, jaké chyby při detoxu nejčastěji děláme. 

hamburger giphy downsized

Chyba č. 1: Poslední večeře

Termín plánované detoxikační kúry máme pečlivě poznamenaný v diáři už měsíc dopředu. Jenže čím víc se den D blíží, tím častěji se v našem jídelníčku objevují smažené poklady z fastfoodů, sladkosti plné rafinovaných cukrů a vůbec potraviny, které bychom za normálních okolností ve svém nákupním košíku zkrátka nenašli. Období přejídání graduje se slovy „ještě si ty hranolky a hamburger naposledy užiju“ těsně před zahájením očisty. Jakmile odbije půlnoc, odebereme se ke spánku s nafouknutým břichem, blaženým výrazem a pocitem, že pár dní na šťávách v pohodě vydržíme. 

Jenže podobný model chování je samozřejmě špatný. Tělo se musí na detox postupně připravit, jinak vás v průběhu kúry mohou provázet nejrůznější hormonální změny, hlad i výkyvy nálad. Přistupujte k očistě jako k dárku, který dáváte svému organismu, aby se mohl zregenerovat a opravit, a ne jako k bolestivému obětování sebe sama.   

Chyba č. 2: Náročný trénink 

Po prvním úspěšně absolvovaném dni detoxikace máme radost, že jsme přežili, a většinou nás zaplaví i vlna hrdosti. V tomto nebezpečně euforickém stavu, který by se dal srovnat s výšlapem na Mount Everest, chceme pro své zdraví udělat ještě víc. Vytočíme číslo svého trenéra. 

Ale zátěžové cvičení v posilovně nebo několikakilometrový přespolní běh opravdu není dobrý nápad. Náročné fyzické aktivity mohou vést při probíhajícím detoxu k bolestem hlavy, dehydrataci, únavě a postupně až k celkovému kolapsu organismu. Pokud máte přesto neutuchající potřebu sportovat, vsaďte na jemnou jógu. Připomeňte si však, že v momentě, kdy jste se pro očistu rozhodli, udělali jste ze svého těla prioritu. Měli byste tomu přizpůsobit i všechny události a společenské akce ve vašem kalendáři. 

cviceni giphy downsized

Chyba č. 3: Rychlá dieta

Naše váha není zrovna ideální a sami se sebou nejsme spokojení. V hloubi duše moc dobře víme, že za to mohou noční výlety do ledničky i nepravidelné stravování. Jakmile ale budeme několik dní konzumovat pouze šťávy z bylinek, ovoce a zeleniny, musí se to přece někde projevit. Ideálně mínus dvěma kily v oblasti břicha a mínus dvěma na hýždích.   

Pozor, nezaměňujte detoxikaci s hubnutím! Detoxikace především čistí organismus od škodlivin a připraví imunitní systém na nadcházející chladné období. Rozhodně nečekejte, že budete po pár dnech o několik kilo lehčí. Aby byla očistná kúra provedena správně, vsaďte na rady výživových poradců nebo se zapojte do programu UGO Očista, který pro vás nyní připravují opravdoví profesionálové. Více o UGO Očistě se dozvíte přímo zde

foto: Shutterstock a Giphy

Tipy redakce

Změní vesmírní chameleoni Einsteinovu teorii relativity?

Změní vesmírní chameleoni Einsteinovu teorii relativity?

Vesmír se rozpíná a zároveň zrychluje. O tom mezi vědci panuje v zásadě shoda....

Jak na městský stres? Pokud se nehodláte odstěhovat, vyzkoušejte toto

Jak na městský stres? Pokud se nehodláte odstěhovat, vyzkoušejte toto

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...