fbpx

Walmart rozšiřuje svůj nový členský program rozvozu potravin s neomezeným dodáním do dalších obchodů po celých Spojených státech a do konce roku plánuje pokrýt více než 50 % země

Zveřejněno: 16. 9. 2019

Nový program umožňuje zákazníkům, kteří objednávají rozvoz potravin pravidelně, platit buď ročně 98 dolarů, nebo 12,95 dolaru měsíčně, a to namísto obvyklých 9,99 dolaru za jedno dodání zboží. Díky těmto novým předplatným dopravy nákupů je Walmart Grocery výhodnější pro ty, kteří si objednávají nákup alespoň dvakrát měsíčně. Předplatné také dává Walmartu výhodu v boji s konkurenty v oblasti dovozu nákupů, jako jsou Amazon Prime Now či jeho Whole Foods Market, Instacart a Shipt, kteří také nabízejí předplatné.

Společnost Shipt si v současné době účtuje také 99 dolarů ročně, stejně jako Instacart, který má roční tarif necelých 100 dolarů už od loňského listopadu. Služba Prime Now od Amazonu  je nyní nejdražší variantou za 119 dolarů ročně, ale navíc zahrnuje všechny výhody širšího členského programu Amazon Prime. Tarif Grocery Delivery Unlimited od Walmartu byl v létě testován v Houstonu, Miami, Salt Lake City a Tampě. Tamní zákazníci prý reagovali příznivě, a proto se největší maloobchodní síť světa rozhodla nabídku postupně rozšířit na polovinu Spojených států.

Pro polovinu Američanů

Prozatím jde o 200 metropolitních oblastí, kdy je dnes k dispozici rozvoz nákupů Grocery Delivery, do podzimu bude zboží rozváženo ze 1 400 obchodů Walmart. Do konce roku pak bude v síti více než 1 600 obchodů, které obslouží rozvozy polovinu Američanů. Roční tarif na rozvoz nákupů nenabízí kromě atraktivní ceny žádné další výhody, tedy kromě možností slev, které využívají standardní zákazníci Walmartu. Za jistou výhodu je považován přínos pro loajalitu zákazníků, kteří nebudou mít proč objednávat zboží jinde, když budou mít dopravu všech nákupů zaplacenou v rámci tarifu.

Dnes je možnost vyzvednutí nákupu objednaného online nabízena téměř ve 3 000 obchodů.

Rozvoz potravin z Walmartů je čím dál tím oblíbenější alternativou specializovaných služeb typu Instacart, v jehož případě slouží upravování cen ke generování výnosů. Walmart má oproti tomu stejné ceny jako v kamenných obchodech, jediným nákladem navíc je poplatek za dovoz a spropitné. Vyzvednutí v obchodě je zdarma. Dnes je možnost vyzvednutí nákupu objednaného online nabízena téměř ve 3 000 obchodů a Walmart zaměstnává více než 45 000 lidí, kteří připravují online objednávky k vyzvednutí.

Na rozdíl od některých konkurenčních firem rozvážejících potraviny, Walmart neprovozuje vlastní rozvozovou síť a ani nevyužívá nezávislých kontraktorů. Místo toho spolupracuje s různými rozvozovými službami napříč celými Spojenými státy. Jde například o Point Pickup, Skipcart, AxleHire, Roadie, Postmates a DoorDash. Rovněž vyzkoušel partnerství s firmami Deliv, Uber a Lyft, spolupráci ale ukončil. Tarif Delivery Unlimited za 98 dolarů nenahrazuje poplatek za doručení nákupu, ten zůstává alternativou pro ty, kteří o předplatné nemají zájem.

Související…

Jak aplikace na dovoz jídla mění gastronomii a co je "kuchyně duchů"
Jan Handl

foto: Shutterstock, zdroj: The Crunch

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...