fbpx

Firma restrukturalizuje svůj tým zaměřený na nejmladší uživatele: vypíná svou teen meme aplikaci LOL a zaměří se na Messenger Kids

Zveřejněno: 13. 4. 2019

Jaké aplikace chtějí mladí lidé používat? Vývojáři Facebooku se snaží odpovědět na tuhle ne zrovna jednoduchou otázku. Jde mu hlavně o teenagery, v podání Facebooku tedy o uživatele, kteří dosáhli minimálně třinácti let a již mohou jeho služby podle pravidel využívat. Aplikace umožňující komunikovat prostřednictvím vtipných obrázků (takzvaných memů) se neukázala jako správná cesta. Facebook proto láká na své aplikace už děti ze základních škol. To aby si na svého průvodce životem zřejmě zvykly.

Facebook restrukturalizoval stočlenný tým, který se zabývá vývojem produktů pro mladé. Aplikaci LOL zaměřenou na středoškoláky potkal poměrně rychlý konec. Většina týmu bude vyvíjet Messenger Kids, službu umožňující posílání zpráv těm, kterým ještě není 13 let a podle pravidel Facebooku nemohou využívat jeho tradiční aplikace. Ale víme, jak to je a kolik dětí na Facebooku přesto funguje zadáním vyššího věku při registraci…

Teď jsou prioritou Facebooku děti ze základky. Trend cílení na stále mladší uživatele je tedy zřejmý.

Aplikace pro teenagery LOL byla určená pro komunity na středních školách a její vývoj byl zastaven vlastně ještě ve fázi betatestování, tedy předtím, než se dostala mezi běžné uživatele. Podle oficiálního vyjádření Facebooku ale středoškoláci firmu rozhodně nepřestali zajímat. Teď jsou prioritou děti ze základky. Trend cílení na stále mladší uživatele je tedy zřejmý. Původně šlo o cílení na vysokoškoláky. Tedy pokud se podíváme do dávné historie a úplných začátků Facebooku, kdy ho Mark Zuckerberg v roce 2004 spouštěl z koleje na Harvardu.

Stovka náhončích

Někteří odborníci na sociální sítě tvrdí, že Facebook ztratil kontakt s dospívajícími. Data ukazují, že teenageři Facebook opouští a přesunují se na další služby. Právě proto má Facebook 100 lidí, kteří nedělají nic jiného, než koumají, jak tento vývoj zvrátit. Také nedávná kauza, která se týkala aplikace, jež sbírala data o všech aktivitách uživatele a za niž Facebook platil, ukázala, že teenageři Zuckerbergovu firmu enormně zajímají. 

Zmiňovaný tým byl vytvořen počátkem roku 2016 a od té doby kolem něho prolétlo mnoho projektů. Například LifeStage ve stylu Snapchatu, který byl z App Storu stažen v srpnu roku 2017, a také aplikace TBH, kterou Facebook zavřel několik měsíců poté, co ji koupil. Ta umožňovala uživatelům anonymně odpovědět na otázky o sobě a přátelích.

Související…

Čtyřka technologických gigantů má větší moc, než si myslímeFacebook v USA odhaduje zájmy uživatelů docela dobře. Jen z 27 % špatněNechte se šmírovat za dvacku, nabízí Facebook. Apple už aplikaci zablokoval

foto: Shutterstock, zdroj: Recode

Tipy redakce

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Loni v létě zaplatil jeden britský turista na Sardinii pokutu 1 032 eur, když byl...

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Horská dráha: Původní zábava pro šlechtu teď má sloužit i k eutanazii

Horská dráha: Původní zábava pro šlechtu teď má sloužit i k eutanazii

Matějská pouť na pražském Výstavišti už běží nějaký ten pátek a zdá se, že...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.