fbpx

Podle průzkumu takto módu vracejí hlavně lidi ve věku 35 až 44 let. No a častěji muži. Obchody trendu vycházejí vstříc šetrnou i nešetrnou módou

Zveřejněno: 5. 2. 2019

Nákup oblečení na společenské události a jejich následné vrácení v obchodech je běžnou praxí řady šetřivých zákazníků. V poslední době se však začíná především mezi influencery na Instagramu rozmáhat takový nový a hodně podobný nešvar. Poté, co se hvězdy sociálních sítí zvěční ve svém novém modelu, tak jej následující den vrátí. V tomhle případě ovšem nejsou oděvní firmy úplně nespokojené.

Podle průzkumu, který si nechala provést společnost Barclaycard, která vydává kreditní karty, jeden z deseti zákazníků ve Velké Británii přiznává, že nakupuje oblečení kvůli fotkám pro sociální sítě. Zvláště pak pro Instagram. No a potom oblečení zase vrací zpět do obchodu.

Jedná se konkrétně hlavně o oblečení vyrobené pro sociální sítě. Dá se nosit jednou dvakrát. S oblečkem se vyfotíte a pak vyhodíte.

S jakým odůvodněním módu influenceři vrací, nevíme. Je tu ale jiná zajímavůstka: Průzkum provedený u 2002 dospělých ukázal, že tento trend se rozmáhá především u věkové skupiny 35–44 let... A že muži překvapivě v praxi "vyfocení a vracení" převyšují ženy.

Pořád vše nové

Na sociálních sítích neustále dokumentujeme náš život, který je tak vlastně na očích všem. Nechat se zachytit ve stejném oblečení je proto pro mnohé influencery neodpustitelným faux pas.

moda 1239800902

Deset procent mužů také tvrdí, že by se cítilo trapně za kamaráda, který by si dvakrát po sobě oblékl na sebe ten stejný outfit. Tuto skutečnost přiznalo pouze sedm procent žen. Muži také utrácejí daleko víc za módu, konkrétně 114 liber za oblečení a boty za měsíc, což představuje až o 300 liber víc za rok oproti ženám.

Móda pro Instagram

Existují však oděvní firmy, které se trendu uživatelů Instagramu přizpůsobují. Například populární značka Fashion Nova. Ta začala stoupat na popularitě až v poslední době a každý týden přináší řadu nových kousků tzv. rychlé módy. Jedná se konkrétně hlavně o oblečení vyrobené pro sociální sítě. Dá se nosit jednou dvakrát. S oblečkem se vyfotíte a pak vyhodíte.

Dvacet procent z toho, co generuje celosvětový módní průmysl ve výši 2,4 miliardy dolarů, je vyhazováno.

Další oblíbenou "instagramovou značkou" je například Rent the Runway. Ta umožňuje svým zákaznicím pronajmout si za nepatrný poplatek oblečení módních návrhářů. Kdo by se nechtěl zvěčnit v originálním návrhářském kousku přímo z přehlídkového mola?

Jedna ze zakladatelek Rent the Runway Jennifer Hyman říká, že díky jejímu projektu nebudou mít ženy takovou potřebu si nakupovat stále nové oblečení: „Každá žena má ve svém šatníku plno kousků, které měla na sobě možná jednou. Dvacet procent z toho, co generuje celosvětový módní průmysl ve výši 2,4 miliardy dolarů, je tak vyhazováno.“ No, Fashion Nova to vzala ale tak trochu za obrácený konec.

Sázka na kvalitu

Řada uživatelů však jde proti tomuto proudu a dávají přednost tzv. pracovním uniformám. Ty mají za úkol osvobodit především ženy od přeplňování jejich šatníku nepotřebným oblečením. Tento koncept zahrnuje investici do malého množství kvalitních kousků namísto trendového oblečení, které většinou slouží jen krátkou sezónu.

Související…

I v módě je potřeba najít rovnováhu s přírodou, říká propagátorka slow fashionVeronika Knirschová: Upcycling a slow fashion nás učí myslet jinakFenomén nového tisíciletí. Co víte o Slow Fashion?

Ochránci životního prostředí také bijí na poplach kvůli nadbytečnému vyhazování oblečení. Skvělým příkladem je podle magazínu Quartz módní ikona Kate Middletonová, vévodkyně z Cambridge, která se nebojí recyklovat své módní kousky a běžně v nich vyráží do společnosti minimálně dvakrát. Stejně je na tom například bývalá americká první dáma Michelle Obamová.

foto: Shutterstock, zdroj: Quartz

Tipy redakce

Celá třetina mileniálů v USA pochybuje, zda je Země kulatá. Konspirace poráží školy

Celá třetina mileniálů v USA pochybuje, zda je Země kulatá. Konspirace poráží školy

Tajná spiknutí okolo celebrit nejsou až tak nová. To první se objevilo na sklonku...

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání Země

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání...

Praha 7 vyhlásila v květnu stav klimatické nouze , jak ji (a nejen ji, ale celou...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.