fbpx

Podle nové studie University of Chicago lze ze spotřebitelského chování odvodit, jestli jste opravdu za vodou, nebo jestli si na boháče jen hrajete

Zveřejněno: 24. 7. 2018

Žádná značka není pro vysoký příjem majitele tak prediktivní, jako iPhone nebo iPad. Pokud je máte, velmi pravděpodobně to znamená, že vyděláte spoustu peněz. Takto si lze vyložit výzkum, který pracoval s daty Američanů za rok 2016.

Marianne Bertrandová a Emir Kamenica, ekonomové z Chicaga, potvrzují, to co si mnozí z nás jenom domýšlejí. Apple a jeho iPhone a iPad jsou výrobky pro bohaté a na základě jejich vlastnictví lze s určitou pravděpodobností odhadovat, že jejich majitelé dobře vydělávají. Neexistuje prý žádný jiný výrobek, který by byl větší známkou slušného platu, než zmíněný iPhone.  

Máslo, horčice a iPhone

Jde samozřejmě jenom o výzkum a statistiku a nic neplatí stoprocentně, ale podle studie vlastnictví iPhonu dle ekonomů znamená 69% pravděpodobnost, že má jeho majitel „vysoký příjem“. Co to konkrétně znamená? Být v horním kvartilu příjmů domácnosti, tedy mezi čtvrtinou nejbohatších.

Vlastnictví iPhonu podle ekonomů znamená 69% pravděpodobnost, že má jeho majitel „vysoký příjem“

Souvislost iPhonu s vysokými příjmy je podle výzkumu nový trend. Koneckonců, iPhony byly představeny teprve v roce 2007. V roce 2004 byly indikátory vysokých příjmů domácností máslo Land O 'Lakes a sojová omáčka Kikkoman, v roce 1992 byla nejsilnějším znakem bohaté rodiny hořčice Grey Poupon.

Až desetkrát tolik

„Skutečnost, že někdo vlastní například iPad, nám umožňuje správně odhadnout, zda je člověk v nejvyšším nebo nejnižším příjmovém kvartilu s přesností 69 %,“ píší Marianne Bertrandová a Emir Kamenica. Výzkum rovněž naznačuje, že vlastnictví telefonu s operačním systémem Android nebo používání mobilního operátora Verizon je taktéž silným ukazatelem vysokého příjmu.

iPhone je luxusní produkt, který je obvykle dražší než konkurenční chytré telefony. Zatímco se některé low-end telefony prodávají za pouhých 100 dolarů nebo méně, Apple za své nejdražší modely chce často až desetinásobek. Výzkumníci použili data z Mediamark Research Intelligence o velikosti vzorku 6 394 Američanů, zahrnují dotazování dvakrát do roka a informace o příjmu domácnosti získané během osobního rozhovoru.

foto: Shutterstock, zdroj: Business Insider

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...