Jarní diety. Zakazování sladkých a tučných jídel. Omezování porcí. To vše patří často k probuzení ze „zimního“ spánku. Přitom to vůbec není nutné. Stačí mít v kuchyni potraviny, které si můžete dopřát kdykoliv bez pocitu viny, že jste zase snědli něco, co jste neměli.

Teď si asi myslíte, co na seznamu takových potravin asi bude: různé saláty, nudná zelenina, třeba jako je celer. Ano, ten sice na seznamu je, ale také mnoho dalších druhů jídel, které vás překvapí, a věříme, že i potěší. Co je na nich nejlepší? Většina z nich vyžaduje pro následnou konzumaci jen minimální přípravu, nebo dokonce jen opláchnutí pod tekoucí vodou. To je všechno. Skutečně. Žádné ale už od nás neuslyšíte – neváhejte a jezte, co hrdlo ráčí, nebo do té doby, než už nebudete moci.

Těchto 12 potravin můžete jíst od rána do večera a budete ještě hubnout.

Popcorn

Většina lidí si dává popcorn připravený v mikrovlnné troubě, jenže právě tento druh přípravy z něj dělá nevhodnou potravinu. Jestliže ho necháte v teple „vypukat“ přirozeně, budete mile překvapení, že i tak může být chutnou svačinou. Stačí jen trochu posolit a pouhých 31 kalorií vás nemusí vůbec mrzet.

jist a nepribrat shutterstock 159598016

Řekněte stop tučným brambůrkům. Až si příště sednete na gauč k filmu, dejte si popcorn.

Rukola

Zapomeňte na klasické saláty bez chuti. Objevte mírně hořké a pikantní tóny rukoly, salátu, který výslednou chuť pokrmu příjemně ozvláštní a dodá mu potřebný šmrnc. Jednoduchý rukolový salát s olivovým olejem v kombinaci s parmazánem a posypaný mořskou solí je elegantní nejen vzhledově, ale také nutričně.

Borůvky

Borůvky jsou perfektní verzí lehkého jídla: můžete je využít téměř do všeho a hrnek tohoto ovoce pro vás znamená pouhých 85 kalorií, takže si jej s klidem můžete přidat do müsli, snídaňové kaše nebo jogurtu. V letních měsících díky kombinaci zmražených borůvek, banánů a citrónové šťávy můžete vychutnat veganskou zmrzlinu, které nebudete mít nikdy dost pro její svěžest.

jist a nepribrat shutterstock 441016282

Borůvky lze mlsat bez výčitek. Připravit z nich můžete i nízkokalorický dezert.

Celer

Celer představuje z 95 % vodu, zbytek této zeleniny se skládá z vlákniny. Má schopnost nechat vás celou noc vzhůru, ale i když sníte několik kusů, nepřiberete na váze, protože dvě snítky obsahují pouze 13 kalorií a poskytují více než 1 g vlákniny. Někteří lidé si celer vychutnávají v podobě hranolek, které si namáčejí v hummusu, zkuste to taky!

Edamame

I když název „edamame“ zní velmi exoticky, v podstatě jde jen o sójové lusky, nezralou sóju. Hrnek edamame představuje pouhých 130 kalorií. Lze je snadno zakomponovat do mnoha pokrmů, ať už jde o těstoviny, saláty nebo jiná zajímavá jídla. Třeba i obyčejně dušené edamame posypané mořskou solí jsou jednoduchou pochoutkou – stačí 10 minut a z obyčejných sója fazolí je najednou svěží a zajímavé jídlo.

Bílky

Jezte jich tolik, kolik jen zvládnete. Bílek z jednoho vejce obsahuje totiž téměř 4 g bílkovin a pouhých 17 kalorií. Můžete ho koupit již oddělený od zbytku vejce, a tak si můžete ušetřit práci a plně si užít chuť lahodné omelety se špenátem, cherry rajčátky a sýrem feta. To však neznamená, že byste měli žloutky úplně vynechat, nezapomeňte, že obsahují důležité vitamíny a minerály, ale také kalorie, to mějte na paměti.

Pomeranče

Lidé pomeranče často odšťavňují, a tak zapomínají na tolik důležitou vlákninu, která je pro hubnutí mocným nástrojem. Toto ovoce je však velmi důležité také proto, že může dodat člověku doporučenou dávku vitamínu C, ale také důležité stopové prvky a živiny v podobě kyseliny listové, draslíku nebo vitamínu B1. A jak je na tom kaloricky? Středně veliký pomeranč má pouhých 62 kalorií a kombinace vlákniny a vody vás udrží syté do dalšího jídla.

jist a nepribrat shutterstock 259625795

Pomeranč je ideální odpolední svačinkou. Nabije vás jak vitamíny tak energií.

Žampiony

Portobello – to je sice jen jeden z 38 tisíců druhů hub, ale pro svou velikost a texturu je velice populární náhražkou masa. A když jeden portobello obsahuje pouze 18 kalorií, můžete si jich dát do veggie burgeru, kolik jen budete chtít! Vynikající jsou také grilované, plněné špenátem, česnekem a trochou smetanového sýru. Možností jsou stovky, která bude ta pravá pro vás?

Mořská řasa

Určité druhy mořských řas byly jádrem východoasijské kuchyně, a to dokonce po celá staletí. Není náhodou, že jsou v japonské kuchyni spojovány s dlouhověkostí, což potvrzuje také výživová poradkyně Libuška Pelikánová, a dodává, že jde o „zázrak moře, který nám dodá např. i vápník nebo železo“. V současné době najdete nějaký ten produkt s mořskou řasou v supermarketech po celém světě. Proč? Jak se dostala mořská řasa do podvědomí lidí? Je důležitým zdrojem jódu, stopového prvku, který přispívá ke zdravé funkci štítné žlázy.

Jahody

Jsou skvělým pojítkem do každého smoothie pro svou šťavnatost a poměr vody a vlákniny. Jeden hrnek jahod obsahuje pouhých 50 kalorií, naproti tomu však poskytuje 2,5 g vlákniny a podle harvardské studie je vhodnou potravinou pro prevenci proti infarktu u mladých lidí a žen středního věku. Když si dáte pohár jahod se šlehačkou, nemusíte si to dávat za vinu, ba naopak – poděkujte si!

jist a nepribrat shutterstock 410289406

Z jahod si můžete připravit i lahodný drink.

Cukrové lusky

Lusk cukrového hrášku – to je kombinace sladkosti a čerstvosti. Jejich využití je víc než jen bohaté, a tak jsou používány za syrova v salátech nebo také vařené a opékané.

Batáty

Mohli bychom si myslet, že jde jen o hlízovitý kořen, nic k jídlu. Ale tzv. sladký brambor je jednou z nejzdravějších potravin na planetě vůbec. Je bohatým zdrojem betakarotenu a jeden středně velký batát v sobě nese 112 kalorií, a protože nás velmi rychle zasytí, obvykle skutečně stačí jen jeden.

„Batáty představují komplexní zdroj sacharidů, kdy je díky mírné sladkosti lidé využívají především při dietách nebo zájmu o zdravou stravu,“ uvedl Filip Šrubař, trenér v Simply fitness.

 

Čtěte také: 

Čtyři mořské řasy, které je dobré pustit si do života

Ajurvédský detox vám doslova vykartáčuje střeva

Výživová revoluce! Přehodnoťte vše, co víte o jídle

 

foto: Shutterstock, zdroj: Insider

Flowee eshop protože vím co chci

Objevte a naplňte své vlastní sny v lednu na Srí Lance

Tropický ostrov Srí Lanka
12 800 Kč
K dispozici 6 ks Do košíku

7 návyků efektivní Cyklické ženy

Dana-Sofie Šlancarová
349 Kč