fbpx
Flowee

Zatímco média burcují veřejnost a rodiče šílí strachy, výzkumníci ukázali, že se sextingem, tedy posíláním hanbatých obrázků, to není mezi americkými teenagery vůbec tak žhavé. Horší jsou zřejmě právě jejich rodiče

Zveřejněno: 8. 9. 2019

Studie, která byla publikována v rámci Archives of Sexual Behavior, pracovala s informacemi od skoro šesti tisíc amerických teenagerů a ukázala, že mnoho z nich sice poslalo a obdrželo sexuálně explicitní obrázky, ale pouze asi 3 % z Američanů ve věku 12 až 17 let to udělalo „mnohokrát“.

Počet studentů, kteří přiznali sexting „mnohokrát“, je méně než     2 %. Toto číslo je vhodné porovnat s odhadem jiné studie uvádějící, že sextingu se věnují 4 z 5 dospělých.

Drtivá většina dospívajících Američanů se sextingu nevěnuje. Asi 14 % středoškoláků uvedlo, že dostali sexuálně explicitní fotku od někoho, s nímž chodili, a 11 % uvedlo, že takovou fotku poslali. Okolo 14 % respondentů uvedlo, že dostali sexuálně explicitní fotku od někoho, s kým nikdy nebyli nijak zapleteni.

Nejsou horší rodiče?

Asi jedna třetina studentů uvedla, že se sextingu věnovala pouze jednou. Počet studentů, kteří přiznali sexting „mnohokrát“, je méně než 2 %. Toto číslo je vhodné porovnat s odhadem jiné studie uvádějící, že sextingu se věnují 4 z 5 dospělých. Pohoršení si tedy nezaslouží teenageři, ale spíš jejich rodiče. Jinými slovy, najít teenagera, který se opakovaně věnuje sextingu, by podle výsledků studie dalo práci.

Účastníci výzkumu, kteří přiznali homosexuální orientaci, sextují dvakrát pravděpodobněji než heterosexuální teenageři.

Výzkum dále ukázal dost zajímavých podrobností. Podle Justina Patchina, jednoho z autorů studie, oproti předpokladům dostávají více žádostí o nahou fotku od cizích lidí  chlapci než děvčata. A chlapci také takové žádosti častěji vyhoví. Nejčastěji sextují patnáctiletí (18 %), s dalšími roky u teenagerů pravděpodobnost sextingu klesá. Účastníci výzkumu, kteří přiznali homosexuální orientaci, sextují dvakrát pravděpodobněji než heterosexuální teenageři.

Co je vlastně mnoho?

Výsledky studie tedy ukazují, že sexting není mezi teenagery epidemií, jak se nás snaží přesvědčit média. Jde spíše o jednorázové úlety. Zajímavé je, že autoři zadání pro studii nechali na respondentech, jak oni sami cítí výraz „mnoho“, teenageři své aktivity nekvantifikovali, ale spíš popisovali pocity z toho, co dělají. Výsledky studie je tedy třeba brát s rezervou, pro různé respondenty slovo „mnoho“ vyjadřuje různé počty případů sextingu.

Se sexuálně explicitními fotkami souvisí i možné vydírání, které také nenabývá tak obřích rozměrů, jak si můžeme myslet. Pouze 4 % teenagerů uvedlo, že jejich nahé fotky někdo bez jejich svolení zveřejnil, a přibližně stejné procento nahé fotky někoho jiného bez jeho výslovného souhlasu sdílelo. Autoři studie vzali jako definici sextingu "posílání sexuálně explicitních fotek" a původní význam, jenž zahrnuje i psaní intimních zpráv (tedy textů), nebrali v úvahu. Je tedy možné, že se dost teenagerů sextingu v pravém slova smyslu věnuje, ale bez obrázkového doprovodu, tedy té, řekněme, nebezpečnější součásti.

Související…

Nahé boomerangové gify: To je nový hit sextingu na InstagramuNečekejte na pravidla sextingu. Zájemcům o fotku pošlete nahou krysuNevhodné pro děti: Influenceři, které vaši potomci sledují, ale rozhodně by neměli

foto: Shutterstock, zdroj: Technology Review

Tipy redakce

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání Země

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání...

Praha 7 vyhlásila v květnu stav klimatické nouze , jak ji (a nejen ji, ale celou...

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Loni v létě zaplatil jeden britský turista na Sardinii pokutu 1 032 eur, když byl...

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.