K tomu, aby se nerozhodní Američané nechali očkovat, přispívají kampaně v odvětví rychlého občerstvení a sdílených jízd. Řetězec McDonald’s oznámil, že uzavírá partnerství s Bílým domem při propagaci informací o očkování na svých kávových kelímcích. A prezident Joe Biden ohlásil nový program ve spolupráci s Lyftem a Uberem. Provozovatelé sdílených taxislužeb nabízejí bezplatné jízdy do očkovacích center.

Počínaje červencem tak čekají zákazníky v USA upravené kelímky McCafé a samolepky na krabicích se vzkazem „We Can Do This“. Jde o propagační slogan amerického ministerstva zdravotnictví.

Partnerství vlády s byznysem?

McDonald’s také uvedl, že ještě během května zveřejní na newyorském náměstí Times Square billboard s informacemi o vakcínách. Ministr zdravotnictví Xavier Becerra ve svém prohlášení uvedl, že partnerství veřejného a soukromého sektoru pomůže lidem činit informovaná rozhodnutí o jejich zdraví a dozví se o krocích, které mohou podniknout na ochranu sebe a svého okolí.

Míra očkování v USA se zpomalila a úředníci se začali setkávat s váhavými reakcemi některých segmentů populace.

V rámci Bidenova cíle, aby bylo do 4. července 70 % dospělé americké populace očkováno alespoň jednou dávkou vakcíny, budou firmy nabízející sdílenou dopravu propagovat prostřednictvím svých aplikací jízdy do a z desítek tisíc očkovacích míst. Lidé si budou moci jednoduše vybrat místo očkování v jejich okolí, postupovat budou podle jednoduchých pokynů pro uplatnění jízdy a pak se prostě na místo očkování nechají Uberem nebo Lyftem zdarma dopravit. Program propagace vakcín potrvá právě do 4. července.

Mladší jsou váhavější

Míra očkování v USA se zpomalila a úředníci se začali setkávat s váhavými reakcemi některých segmentů populace. Veřejný i soukromý sektor vyvíjí značné úsilí, aby nedocházelo k poklesu poptávky po vakcínách. Společnost Unilever dodává zmrzlinu zdarma zdravotníkům a očkovaným na několika očkovacích místech.

Podle nedávného průzkumu nadace Kaiser Family Foundation 47 % lidí, kteří uvedli, že chtějí s očkováním zatím počkat, také uvedlo, že by je k očkování přesvědčilo placené volno. Celých 39 % oslovených dokonce prohlásilo, že by na ně fungovala jako přesvědčovací metoda finanční pobídka ve výši 200 dolarů od jejich zaměstnavatele.

Související…

Po covidu nejsou úplně za vodou ani děti. Následky u nich dlouho přetrvávají
Kateřina Hájková

foto: Shutterstock, zdroj: The Guardian